Rodi
Moderator: Beheerdersteam
Rodi
Ik zie nu pas dat ik mijn nooit voorgesteld heb, ondanks dat ik al jaren lid ben.
Ik ben Robbert, bouwjaar 1980, wonend onder de rook van Rotterdam.
Muziek en geluid heeft al lang mijn interesse. Ik wilde oorspronkelijk ook geluidstechnicus geworden, maar muziek en geluid is uiteindelijk een hobby gebleven.
Dit is begonnen met muziek opnemen en muziek draaien op klassenavonden, maar is veranderd naar muziek spelen. Eerst toetsen, maar sinds 2003 speel ik basgitaar.
Mijn eerste audio apparatuur heb ik in 1992 van mijn spaargeld gekocht: Een Akai am-27 versterker, Akai speakers(3weg),Alecto mengpaneel, sony cassettespeler, een alecto microfoon. Hier is later nog een sony cd-speler bij gekomen. Samen met mijn vader hier een meubel voor gemaakt. Hiermee menig klassenavond mee onveilig gemaakt. De woofers zijn minstens 3x opgeblazen (meestal doordat iemand aan het einde van zo'n avond het nodig vond om even de versterker vol open te gooien als ik net even weg was...)
De speakers zijn uiteindelijk vervangen voor een stel Jamo D-265. Later ook een stel inkel 31bands grafische eq's gekocht om de boel strak te trekken. Dit waren grote jongens van 70cm hoog, 40cm breed en 30cm diep met een 12"woofer. Ze pasten in mijn zolderkamertje van nog geen 3 bij 3 net net onder mijn bureau.
Eind jaren 90 stopte het muziek draaien, ik was meer met muziek maken bezig. Ik had de wens om met dolby surround films te kijken. De jamo's gingen de deur uit en kwam er toen een yamaha surround receiver, cd-speler en een B##E Ac#######mass 5 set gekocht. Dat was het enige wat ik kwijt kon. met de grafische eq's viel er van het geluid nog best wat van te maken. Eerste speakerproject was een 125l gesloten subkast met sony 12"woofer voor een vriend in zijn auto. Paar jaar later een Peerless xls10 sub met PR. Dat ging niet keihard, maar wel superdiep in de auto.
Jaren verder, inmiddels samen wonend ik ben ergens rond 2011 rond gaan zoeken en luisteren bij winkels wat voor speakers mij het laag en neutraliteit konden geven wat ik zocht. Al vrij snel erachter gekomen dat dit toch wel serieus geld ging kosten. Pas bij B&w804s vond ik het echt mooi gaan klinken, maar dit was niet te betalen. Daarom ben ik toen naar zelf bouw gaan kijken. Ik heb eerst een grote onkyo tx-nr1010 versterker gekocht en daar ook een nette kast voor gemaakt, want het was echt een hele grote unit. Deze kast gebruik ik nu nog steeds. Toen ben ik hier terecht gekomen en ben ik in 2013 zo'n beetje gaan starten met tekenen en rekenen en heb met hulp van velen het eerste speakerproject aangepakt en dat zijn de evora's geworden.viewtopic.php?t=18525&hilit=evora
In 2018 in samenwerking met Wouter basscabs gemaakt. Ik heb vooral getest en hem van feedback voorzien. Uiteindelijk heb ik mijn eigen versie van een type van hem gemaakt, de AA B112RS(Rodi Speziale!). Begin 2023 begon het toch te kriebelen. Omdat ik de laatste jaren eigenlijk veel meer films kijk dan ik muziek luister kwam het plan om wat mooiers voor de centerspeaker te maken, want daar gebruikte ik nog steeds een B##e melkpakje. Door tijdgebrek geen topic aangemaakt hier. Deze speaker heb ik helemaal zelf ontworpen, gemeten en gemaakt. IS ook niet meer als een mdf-kastje wat in de dressoirkast is ingebouwd. Sinds oktober nu bezig met het nieuwe project, de nieuwe achterspeakers.viewtopic.php?t=31841
Ik ben Robbert, bouwjaar 1980, wonend onder de rook van Rotterdam.
Muziek en geluid heeft al lang mijn interesse. Ik wilde oorspronkelijk ook geluidstechnicus geworden, maar muziek en geluid is uiteindelijk een hobby gebleven.
Dit is begonnen met muziek opnemen en muziek draaien op klassenavonden, maar is veranderd naar muziek spelen. Eerst toetsen, maar sinds 2003 speel ik basgitaar.
Mijn eerste audio apparatuur heb ik in 1992 van mijn spaargeld gekocht: Een Akai am-27 versterker, Akai speakers(3weg),Alecto mengpaneel, sony cassettespeler, een alecto microfoon. Hier is later nog een sony cd-speler bij gekomen. Samen met mijn vader hier een meubel voor gemaakt. Hiermee menig klassenavond mee onveilig gemaakt. De woofers zijn minstens 3x opgeblazen (meestal doordat iemand aan het einde van zo'n avond het nodig vond om even de versterker vol open te gooien als ik net even weg was...)
De speakers zijn uiteindelijk vervangen voor een stel Jamo D-265. Later ook een stel inkel 31bands grafische eq's gekocht om de boel strak te trekken. Dit waren grote jongens van 70cm hoog, 40cm breed en 30cm diep met een 12"woofer. Ze pasten in mijn zolderkamertje van nog geen 3 bij 3 net net onder mijn bureau.
Eind jaren 90 stopte het muziek draaien, ik was meer met muziek maken bezig. Ik had de wens om met dolby surround films te kijken. De jamo's gingen de deur uit en kwam er toen een yamaha surround receiver, cd-speler en een B##E Ac#######mass 5 set gekocht. Dat was het enige wat ik kwijt kon. met de grafische eq's viel er van het geluid nog best wat van te maken. Eerste speakerproject was een 125l gesloten subkast met sony 12"woofer voor een vriend in zijn auto. Paar jaar later een Peerless xls10 sub met PR. Dat ging niet keihard, maar wel superdiep in de auto.
Jaren verder, inmiddels samen wonend ik ben ergens rond 2011 rond gaan zoeken en luisteren bij winkels wat voor speakers mij het laag en neutraliteit konden geven wat ik zocht. Al vrij snel erachter gekomen dat dit toch wel serieus geld ging kosten. Pas bij B&w804s vond ik het echt mooi gaan klinken, maar dit was niet te betalen. Daarom ben ik toen naar zelf bouw gaan kijken. Ik heb eerst een grote onkyo tx-nr1010 versterker gekocht en daar ook een nette kast voor gemaakt, want het was echt een hele grote unit. Deze kast gebruik ik nu nog steeds. Toen ben ik hier terecht gekomen en ben ik in 2013 zo'n beetje gaan starten met tekenen en rekenen en heb met hulp van velen het eerste speakerproject aangepakt en dat zijn de evora's geworden.viewtopic.php?t=18525&hilit=evora
In 2018 in samenwerking met Wouter basscabs gemaakt. Ik heb vooral getest en hem van feedback voorzien. Uiteindelijk heb ik mijn eigen versie van een type van hem gemaakt, de AA B112RS(Rodi Speziale!). Begin 2023 begon het toch te kriebelen. Omdat ik de laatste jaren eigenlijk veel meer films kijk dan ik muziek luister kwam het plan om wat mooiers voor de centerspeaker te maken, want daar gebruikte ik nog steeds een B##e melkpakje. Door tijdgebrek geen topic aangemaakt hier. Deze speaker heb ik helemaal zelf ontworpen, gemeten en gemaakt. IS ook niet meer als een mdf-kastje wat in de dressoirkast is ingebouwd. Sinds oktober nu bezig met het nieuwe project, de nieuwe achterspeakers.viewtopic.php?t=31841
Laatst gewijzigd door rodi op za 10 feb 2024, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Rodi
Jij bent volgens mij veel actiever hier. Ik ben meer een lezer en heb wel momenten dat ik wat actiever met posten ben, maar dat zijn bij mij toch vlagen. In de spaarzame tijd die ik om te hobbyen heb dan heb ik meestal de neiging om achter elkaar door te gaan en niet te forummen erover. Nu probeer ik dat op een ander moment dan toch te doen.
Ik ben wel ooit ook op een of meerdere luisterdagen geweest, maar dat is echt 10 jaar geleden. Ik kan me nog wel herinneren dat dat erg gezellig was!
Re: Rodi
Update:
Vanaf oktober was ik weer wat actiever hier, ook omdat ik eindelijk weer eens lekker aan het bouwen met speakers bezig was. Sinds een ruime maand ineens weer mediastilte van mijn kant, terwijl ik wel verder wilde met bouwen aan een stel mooie studiomonitors.
Vanwege meerdere redenen heb ik ineens veel minder tijd om het forum te lezen, laat staan speakers bouwen. Mijn vrouw is heeft een flinke knieblessure.(gescheurde kniebanden en mogelijk ook nog kapotte meniscus, compleet kapot dus, gaat nog maanden duren)
Daarnaast had ik in april ook auditie voor een nieuwe band, omdat ik meer muziek wilde gaan spelen. Ik ben heel blij dat ze voor mij gekozen hebben en ben nu dus vooral bezig met muziek luisteren en spelen. Samen met de zorg voor vrouwlief zijn de dagen meer dan gevuld. Dus ik lees wel regelmatig, maar post nauwelijks. Ik hoop dat dit weer gaat veranderen, maar de tijd gaat het leren!
Vanaf oktober was ik weer wat actiever hier, ook omdat ik eindelijk weer eens lekker aan het bouwen met speakers bezig was. Sinds een ruime maand ineens weer mediastilte van mijn kant, terwijl ik wel verder wilde met bouwen aan een stel mooie studiomonitors.
Vanwege meerdere redenen heb ik ineens veel minder tijd om het forum te lezen, laat staan speakers bouwen. Mijn vrouw is heeft een flinke knieblessure.(gescheurde kniebanden en mogelijk ook nog kapotte meniscus, compleet kapot dus, gaat nog maanden duren)
Daarnaast had ik in april ook auditie voor een nieuwe band, omdat ik meer muziek wilde gaan spelen. Ik ben heel blij dat ze voor mij gekozen hebben en ben nu dus vooral bezig met muziek luisteren en spelen. Samen met de zorg voor vrouwlief zijn de dagen meer dan gevuld. Dus ik lees wel regelmatig, maar post nauwelijks. Ik hoop dat dit weer gaat veranderen, maar de tijd gaat het leren!
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
