Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed

Voor vraag naar gebruikte, audio-gerelateerde zaken of wellicht een dienst.... Hier a.u.b. géén vragen en discussies over verkoopadressen van nieuw spul. Die horen thuis in de bouwforums, waar anderen er ook iets aan kunnen hebben.
Gesloten
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed

Bericht door OpaBert »

Gezocht trafo 300 mA x 6 is 1,8 A bij 40 Volt
Reken maar gewoon mee elke combinatie die hier uit komt is te gebruiken
Dus 80 Volt 600 mA ook
2X20V 1.8 Amp
2x22 volt is ook goed
42 Volt 1.8A of 2Amp
Wel ringkern Wil het kompact en Simpel aan te passen met een paar windingen in serie primair
Dus dan niet ingepot , daar kan ik niks mee .
Zoek ook nog een 5,5 volt 15 Amp trafo
Mag EI kern zijn Ook Ringkern is welkom
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed

Bericht door douwebakker »

Hoi Bert. 2x30V 2A is zeker net iets te veel.
Gebruikersavatar
Regenpak
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 17:31
Locatie: Amsterdam West
Contacteer:

Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed

Bericht door Regenpak »

6x42=252 dus je zou ook direct de netspanning kunnen gebruiken...

Tjerk
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: ma 06 mei 2024, 9:22
Hoi Bert. 2x30V 2A is zeker net iets te veel.
Ja is 60 Volt in plaats van 40Volt
Wat ik wel kan doen is die 30 volt gelijkrichten en de buizen met DC van gloeispanning voor zien , Om ook maar op Tjerk zijn oplossing te reageren , ik vind de net spanning op de gloeidraden een gevaarlijke oplossing
Dat deden we in het verleden wel
Ook de Hoogspanning regelrecht de 220 verdubbelen of verdrievoudigen
Het heeft ook een naam Dat was van een Crematorium in Amsterdam meen ik
De D’r Sterfhuis voeding o.i.d. :lol:
Gebruikersavatar
Regenpak
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 17:31
Locatie: Amsterdam West
Contacteer:

Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed

Bericht door Regenpak »

OpaBert schreef: ma 06 mei 2024, 20:10
ik vind de netspanning op de gloeidraden een gevaarlijke oplossing
Dat is het ook.

Tjerk
Gebruikersavatar
BamiKanarieSoep
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23

Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed

Bericht door BamiKanarieSoep »

Hoi Bert,

Heb je aan deze trafo iets, is 2 * 48 volt, VA onbekend ( staat niets vermeld ) . Zo te zien kun je afwikkelen, of bij wikkelen in tegengestelde richting....

Laat maar weten of je hem kunt gebruiken, hij ligt hier maar te niksen.
17151049846858633424604339036067.jpg
Bijlagen
17151050297383441935958744430374.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed

Bericht door OpaBert »

Haha jij hebt denk ik hetzelfde betaald ervoor als ik 5€
Ik heb er toen 2 gekocht :lol:
Ik denk er over om ze als scheidings trafo te gebruiken voor o.a mn Hickok buizen tester is wel geen 110 volt maar ik denk dat ik probeer er 20 volt op te wikkelen
Maar als gloeistroom trafo is hij veeel te zwaar 250 Watt ik heb 80 Watt nodig Gerrit
Bijlagen
IMG_0609.jpeg
Gebruikersavatar
BamiKanarieSoep
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23

Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed

Bericht door BamiKanarieSoep »

:lol: :lol: :lol: Wat grappig dat jij er al twee van hebt
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Ringkern trafo 20-20 2A of 40 volt 2 Amp 42 volt is ook goed

Bericht door OpaBert »

Ja echt
Gisteravond zat ik op 40 met PA1K ik riep hem aan omdat ik die ook al heel lang ken
Zegt hij Bert dat is lang geleden Ja zei ik 2010 ongeveer Toen ben ik gestopt met Radio En hij zegt Vorige week sprak ik nog over jou
Of iemand ooit pa3eka nog gehoord heeft
En mee komt die Ander erbij PA1JOS
En hebben we nog wat oude koeien uit de sloot gehaald Was gezellig O:)
Gesloten

Terug naar “Ter overname gevraagd”