Autoradio valt uit

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
GeertGl

Autoradio valt uit

Bericht door GeertGl »

Hallo. Ik restaureer een Citroën ID break 1968. Ik kocht via Amazon een retro look autoradio. Ik sloot alles aan zoals voorzien. Rood en geel aan + batterij en zwart aan - batterij alsook luidsprekers. Batterij 12 volt. Nu zet ik de radio aan. Alles normaal. Ik kan posten opslaan enz enz. Echter na bepaalde tijd valt de radio plots uit. Ik kan deze niet meer aan zetten. Ik kreeg een vervangtoestel van Amazon wegens defect en garantie. Echter zelfde resultaat. Ik heb nu een Blaupunkt Madrid gekocht en….deze kon ik aanzetten doch hij viel uit voor ik ook maar een post kon zoeken. Hebben jullie een idee wat ik verkeerd doe?
Bijlagen
IMG_4391.png
IMG_4390.png
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: Autoradio valt uit

Bericht door Barry2001 »

Mijn eerste idee is klopt je boordspanning? Als die te hoog is kan het zijn dat hierdoor je radio defect raakt na een tijdje. Dynamo, spanningsregelaar wel/niet ingebouwd, ik weet niet hoe dit zit bij een dergelijke klassieker. Maw heb je de boordspanning al eens gemeten?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

welkom Geert

als de radio uitvalt, dan heb je nog wel 12V beschikbaar op die klemmen?
90000006

Bericht door 90000006 »

Ik zou ook als eerste gokken op een probleem met de boordspanning. Zit hier nog een gelijkstroom dynamo op? Of een mechanische spanning regelaar?

Spanning meten met draaiende motor. En ook kijken wat er gebeurt als je wat toeren maakt. En als je wat flinke verbruikers aan/uit zet (verlichting, aanjager, achterruit verwarming). Als het goed is, en de accu is vol, heb je onder alle omstandigheden 14-14,5V over de accu.
Plaats reactie