Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: ALPS RK168 vs RK27xxx en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Ik gebruik de A versie van deze https://nihtila.com/2018/04/09/addon-ba ... put-board/ voor omzetting van on- naar -gebalanceerd, maar dat werkt niet vlekkeloos (zie berichten hiervoor). Waar het mij even om ging met die Lehle trafo dit ik het schema niet helemaal begrijp. Vraag is dus of ik de opamp in dat schema kan zien als zijnde de (Wayne BA2018) voorversterker. Dus de trafo gelijk aan de ongebalanceerde uitgang van de voorversterker om naar gebalanceerd te gaan.
Gebruikersavatar
Regenpak
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 17:31
Locatie: Amsterdam West
Contacteer:

Re: ALPS RK168 vs RK27xxx en andere prangende vragen

Bericht door Regenpak »

Leeuwarden schreef: vr 09 feb 2024, 11:49
Vraag is dus of ik de opamp in dat schema kan zien als zijnde de (Wayne BA2018) voorversterker
Als het deze is dan mag dat. Die is laagohmig genoeg om een trafo aan te sturen.

Tjerk
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: ALPS RK168 vs RK27xxx en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Ja, die is het! Dank Tjerk!
Gebruikersavatar
Regenpak
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 17:31
Locatie: Amsterdam West
Contacteer:

Re: ALPS RK168 vs RK27xxx en andere prangende vragen

Bericht door Regenpak »

:D

Tjerk
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: ALPS RK168 vs RK27xxx en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Goed, bestelling gedaan bij EOO om de voeding aan te passen conform schema van AcademyAudio op de de vorige pagina. De toevoeging van twee elcootjes en twee weerstanden in de voeding zou volgens AcademyAudio de weergave enigszins transparanter moeten maken. Dat lijkt inderdaad het geval. Maar de weerstanden zijn nog niet ingespeeld… en de elco’s ook niet. :sure:
Tevens onderdelen van EOO om relais voor de in/uitschakelklik erin te fabrieken.

De trafo’s van Lehle zijn onderweg om de uitgang gebalanceerd te maken. Ben benieuwd of dat nog een ander resultaat geeft dan die van Nithila.

Vraag: de draden van de voeding gaan nu allemaal in een print kroonsteentje per plus-min-nul lijn. Wat kan ik het best gebruiken om die op een wat nettere manier te splitsen?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: ALPS RK168 vs RK27xxx en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Kuchje maar weer…
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: ALPS RK168 vs RK27xxx en andere prangende vragen

Bericht door FR_Aad »

:mrgreen:
Bijlagen
IMG_2430.jpeg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Komplete hoestbui inmiddels… :?
Fotootje dan maar…
Bijlagen
IMG_7905.jpeg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Henkjan »

Vraag: de draden van de voeding gaan nu allemaal in een print kroonsteentje per plus-min-nul lijn. Wat kan ik het best gebruiken om die op een wat nettere manier te splitsen?
wat bedoel je met splitsen?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Trafo > Pcb die een en ander omzet naar DC zijnde plus-min-nul. De uitgang is een drievoudig printkroonsteentje waar dus de kabeltjes naar de verbruiker in gaan. Nu is het zo dat er vier verbruikers zijn: Muses volume, pre links, pre rechts, Nithila pcb.
Per “kroonsteentje” komen er dus 4 kabeltjes uit. Drie naast elkaar maakt dat een en ander wel wat krap wordt. Het idee is om op een andere, ruimere plek in de kast een punt te maken om de uitgang van de voeding pcb te splitsen op een nette manier naar de vier verbruikers. Ofwel één in, vier uit. En dan dan voor plus, min, nul.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Henkjan »

gaatjesprint, of doe t sjiek en laat een leuk printje maken. heb ik voor m'n Pass Pearl II ook gedaan
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Hmmm daarvoor heb ik alles in huis…
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Inmiddels relais erin gefrutseld, geen inschakel plop maar wel een uitschakelplopje…

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Mooi weer dus eindelijk tijd om de Lehle trafootjes krakkemikkig aan te sluiten. En warempel het werkt.Zou dat eigenlijk ook in moeten spelen?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door dre »

Ik denk het wel.....
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

We gaan het meemaken. Tot nu toe klinkt het prima met die trafo’s. Net ook even de andere Holton omgebouwd naar XLR en ook die doet het uitstekend tov RCA.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Na een dagje draaien zonder tussentijds te luisteren lijken die trafootjes het uitstekend te doen. Weergave lijkt wat helderder/gedetailleerder geworden, lastig echt vast te stellen..
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Door veel in het topic van Walt te lezen, heb ik ontdekt dat ook al ben je tevreden er altijd wel iets is dat knaagt en dus beter of in ieder geval anders moet. Dus er is een pakje onderweg uit the “good ol’ US of A” want wat je van ver haalt is lekker. Uiteindelijk zou Wayne’s BA2018 de rol van op amp op zich moeten nemen maar eerst wil ik één of twee “audiofiele” opamps de revue laten passeren. Er zit standaard een OPA2604 in smd vorm in geleverd. Ding zit op een sioc naar dip8 voetje. Iemand een suggestie welke andere dual opamp de moeite waard is om te proberen?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Gister had mijn voorversterker door FedEx moeten worden afgeleverd.Helaas gebeurde dan niet binnen het beloofde tijdsbestek dus nu komt ie woensdag pas. Dus ik ben nog ik ben nog steeds benieuwd naar tips voor een opamp die de moeite waard is om te testen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Pjotr »

Misschien zijn ze er wel niet? Voor zover ik begrijp heeft Lenny die mogelijkheid gegeven voor diegenen die daar in geloven. Wat zegt Lenny er verder zelf van?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Lenny zegt zelf dat het niet beter wordt dan de PBA2604, zijnde een OPA2604 in klasse A. Maar goed, ik heb een diepte investering gedaan en 2 van die lege PBA erbij aangeschaft. Maar ik heb geen flauw idee welke opamps op dit moment in the picture staan om te proberen op Lenny gelijk heeft of dat het misschien toch een smaakdingetje is. Uiteindelijk is het toch de bedoeling om de BA2018 conform app. note op die plek wordt geknutseld.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Pjotr »

Er moeten iig fet op-amps in anders wordt de PGA te onnauwkeurig. En daarvan zijn er maar heel weinig met het stempel:
Approved.gif
Approved.gif (9.96 KiB) 150 keer bekeken
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

En jouw favoriete modelletjes zijn?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Pjotr »

Met een puntmuts met sterretjes er op! Kan ze alleen nergens vinden.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wayne’s BA2018 pre met Muses volume en andere prangende vragen

Bericht door Leeuwarden »

Uiteindelijk zullen we er wel komen maar ik begrijp dat het nog niet zover is…
Plaats reactie