Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Wat veel bedrijven ook wel doen is precompliance in huis, om een idee te hebben hoe het ervoor staat. Uiteindelijke keuring laten ze dan in een testhuis doen.
Inderdaad mag je CE zelf toekennen, waarmee je aangeeft aan de eisen te voldoen. Juist om die reden wordt bij veel elektronica in het lagere segment de voeding (die de meeste kans op problemen geeft) ingekocht, met certificering.
Inderdaad mag je CE zelf toekennen, waarmee je aangeeft aan de eisen te voldoen. Juist om die reden wordt bij veel elektronica in het lagere segment de voeding (die de meeste kans op problemen geeft) ingekocht, met certificering.
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Voor pre-compliance testing hebben veel bedrijven dat zelf in huis. Dat heb je gewoon nodig voor de engineering. Maar dat is een subset van wat je uiteindelijk nodig hebt voor een uiteindelijke certificering. Dat wordt dan nog steeds uitbesteed aan een onafhankelijk testhuis als de pre-compliance testen ok zijn.
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Je moet nog steeds wel zelf (laten) testen voor certificering. Het kan wel flink schelen in de ontwikkelingsinspanning.Barry2001 schreef:....................Juist om die reden wordt bij veel elektronica in het lagere segment de voeding (die de meeste kans op problemen geeft) ingekocht, met certificering.
Maar goed dit gaat ver buiten het bestek van de zelfbouw versterker kits....
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Wat er ook gebeurt dat ze telkens hetzelfde op markt brengen met een ander nummer
Allemaal om te voorkomen veel claims te krijgen en veel toestellen te moeten aanpassen of vergoeden
Allemaal om te voorkomen veel claims te krijgen en veel toestellen te moeten aanpassen of vergoeden
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Wie kent dit ?
Uit Amsterdam er staat iets met een symbool bij de linker knop
En nee ik het is niet van mij was gewoon benieuwd welk merk het is en wat er in zit
Uit Amsterdam er staat iets met een symbool bij de linker knop
En nee ik het is niet van mij was gewoon benieuwd welk merk het is en wat er in zit
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Dr. Co? Zelfbouw puur sang lijkt mij Bert! Ergens jaren '60 - '70 of zo. Vind het wel een net en origineel frontplaatontwerp
Zou mij niet verbazen als er een ontwerpje uit de catalogus van Aurora/Kontakt in zit of iets uit Radio Bulletin.
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Ja iets uit een bandrecorder of zo ietsPjotr schreef:Dr. Co? Zelfbouw puur sang lijkt mij Bert! Ergens jaren '60 - '70 of zo. Vind het wel een net en origineel frontplaatontwerpZou mij niet verbazen als er een ontwerpje uit de catalogus van Aurora/Kontakt in zit of iets uit Radio Bulletin.
Vond het wel interessant om te laten zien
Ik denk dat de knop een deel verbergt een lamp lijkt het
Het zijn knoppen welke net een maatje te groot zijn volgens mij
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Volgens de eigenaar wel , heeft hij vroeger gehad en weggedaan omdat hij niet genoeg vermogen zou hebben gehadBarry2001 schreef:Geen buizen toch, of wel ?
- roderickvd
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 18 aug 2020, 19:49
- Locatie: Haaksbergen
- Contacteer:
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Hoewel geen volledige kits, zag ik dat deze nog niet waren genoemd:
Twisted Pear Audio -- modules om te integreren ala Hypex:
* Ventus EZ Headphone Driver, LME49710 versterker + LME49600 buffer. Zou 600Ω koptelefoons aan kunnen sturen.
* Sympatico Amplifier, OPA1632 opamps met LM4780 versterker. 100+ W in 8Ω.
AMB Laboratories -- solderen maar! Genoemde spanningen tot clipping @ 1 kHz
* α20 high performance line amplifier, JFET input, BJT output, tot 10,7 Vrms
* α24 fully-differential line amplifier, OPA1612, OPA1632 + OPA1611, tot 16,1 Vrms gebalanceerd of 8,06 Vrms ongebalanceerd
* β24 fully-differential power amplifier, volledig discreet, 170W per kanaal in 8Ω, 310W in 4Ω
* Mini³ portable stereo headphone amplifier, AD8397 + OPA690 óf LMH6643 + LMH6642, 3,2-3,9 Vrms
* M³ stereo headphone amplifier, 3 MOSFETs, AD8610 óf OPA604, 4,6-7,8 Vrms
* Cavalli-Kan Kumisa III stereo headphone amplifier (CK²III), volledig discreet, 7,07 Vrms
* β22 stereo amplifier, volledig discreet, 15,2 Vrms op open klemmen
Twisted Pear Audio -- modules om te integreren ala Hypex:
* Ventus EZ Headphone Driver, LME49710 versterker + LME49600 buffer. Zou 600Ω koptelefoons aan kunnen sturen.
* Sympatico Amplifier, OPA1632 opamps met LM4780 versterker. 100+ W in 8Ω.
AMB Laboratories -- solderen maar! Genoemde spanningen tot clipping @ 1 kHz
* α20 high performance line amplifier, JFET input, BJT output, tot 10,7 Vrms
* α24 fully-differential line amplifier, OPA1612, OPA1632 + OPA1611, tot 16,1 Vrms gebalanceerd of 8,06 Vrms ongebalanceerd
* β24 fully-differential power amplifier, volledig discreet, 170W per kanaal in 8Ω, 310W in 4Ω
* Mini³ portable stereo headphone amplifier, AD8397 + OPA690 óf LMH6643 + LMH6642, 3,2-3,9 Vrms
* M³ stereo headphone amplifier, 3 MOSFETs, AD8610 óf OPA604, 4,6-7,8 Vrms
* Cavalli-Kan Kumisa III stereo headphone amplifier (CK²III), volledig discreet, 7,07 Vrms
* β22 stereo amplifier, volledig discreet, 15,2 Vrms op open klemmen
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
super info hier ! ben weer voorzichtig aan het kijken om iets zelf te bouwen.
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Hallo.
1. Kan iemand mij helpen met een schema van deze lm3886 3x print.
2. Ik wil misschien de lm3886 van circuit basics bouwen, maar dan dual mono. Kan ik hiervoor 2 trafo,s van 100va, 1x20v gebruiken om 4 ohm speakers aan te sturen? En hoe maak ik dan een 0v lijn?
Gr. Fred
1. Kan iemand mij helpen met een schema van deze lm3886 3x print.
2. Ik wil misschien de lm3886 van circuit basics bouwen, maar dan dual mono. Kan ik hiervoor 2 trafo,s van 100va, 1x20v gebruiken om 4 ohm speakers aan te sturen? En hoe maak ik dan een 0v lijn?
Gr. Fred
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
a/ Parallel schakelen van LM3886 heeft weinig tot geen nut. Alleen als je car speakers gaat aansturen < 4 ohm. Bespaar je dus de kosten en moeite. En al helemaal met een 20V trafo.
b/ Een enkele trafo kan wel maar dan heb je slechts enkelfasige gelijkrichting en derhalve minder vermogens headroom. Die sluit je hetzelfde aan als een dubbele wikkeling, alleen sluit je dan maar 1 wikkeling aan op de brugcel. Dus je laat de andere wikkeling die er niet is gewoon weg. Is niet erg aan te raden. Optimaal is 2x 24V / 100VA-120VA per kanaal bij dual mono.
Maak even hiervoor een eigen topic. Dit is een overzichtstopic. B.t.w. Deja-vu: viewtopic.php?t=31579
b/ Een enkele trafo kan wel maar dan heb je slechts enkelfasige gelijkrichting en derhalve minder vermogens headroom. Die sluit je hetzelfde aan als een dubbele wikkeling, alleen sluit je dan maar 1 wikkeling aan op de brugcel. Dus je laat de andere wikkeling die er niet is gewoon weg. Is niet erg aan te raden. Optimaal is 2x 24V / 100VA-120VA per kanaal bij dual mono.
Maak even hiervoor een eigen topic. Dit is een overzichtstopic. B.t.w. Deja-vu: viewtopic.php?t=31579
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Het verbeterde Edwin ontwerp, welke uit 5-1971 is. Dit ontwerp is aangepast met een complementaire eindtrap. Vanwege de hogere kosten is het ontwerp bij Elektuur niet meer gepubliseerd.
Ik bouw het na met de MJ15003 en MJ15004 van ON-Semi. Cx is ongeveer 30pF keramisch. Zo ook dit type voor C4 en C7.
Verder is R5 aangepast naar 68 Ohm voor een ingangs gevoeligheid van ongeveer 775mV.
Voor de BC107 de BC547B en voor de BC108 de BC548B. C5 220uF-100V Vishay axiaal, C2 en C3 100uF-63V Vishay axiaal. Voor de uitgangs elco een 3300uF type 105C lage ESR. De ingangs C1 kan 1uF-250V MKP zijn. Eea. past dan ook beter op de Edwin PCB.
Ik bouw het na met de MJ15003 en MJ15004 van ON-Semi. Cx is ongeveer 30pF keramisch. Zo ook dit type voor C4 en C7.
Verder is R5 aangepast naar 68 Ohm voor een ingangs gevoeligheid van ongeveer 775mV.
Voor de BC107 de BC547B en voor de BC108 de BC548B. C5 220uF-100V Vishay axiaal, C2 en C3 100uF-63V Vishay axiaal. Voor de uitgangs elco een 3300uF type 105C lage ESR. De ingangs C1 kan 1uF-250V MKP zijn. Eea. past dan ook beter op de Edwin PCB.
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
UcD patent was verlopen toch ? 55 euro inc verzending, heb er eentje besteld om eens te zien of het wat is.
https://nl.aliexpress.com/item/1005005983714887.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005005983714887.html
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
rode lijntjes in een logaritmisch verdeeld raster.
Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Amplimo heeft weer een compleet bouwpakket op de markt gebracht onder de naam ALFI, niet goedkoop met 300B maar wel helemaal uitgewerkt, zien er prachtig uit. Is gebaseerd op het ontwerp van Bert Fruitema.
https://www.ringkerntrafo.nl/shop/high- ... fier.html?
https://www.ringkerntrafo.nl/shop/high- ... fier.html?
