Acoustic Research 312HO filter

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
dinguz

Acoustic Research 312HO filter

Bericht door dinguz »

Ik heb een setje Acoustic Research 312HO boxen staan die volgens mij best wel potentie hebben, maar om de een of andere reden niet zo goed klinken. Nogal mat hoog, weinig laag, matige soundstage, weinig definitie. Ik ben begonnen het filter na te kijken, en enkele condensatoren bleken >10% af te wijken, dus wellicht kan ik die beter vervangen. Nu wil het geval dat er allerlei niet-standaard waarden gebruikt worden. Ik kan die wel gaan samenstellen door meerdere exemplaren parallel te zetten, maar misschien is het wel mogelijk om het filter meteen wat te vereenvoudigen. Minder componenten is beter naar mijn idee. Ik heb het filter (hopelijk goed) uitgetekend:
AR312-2.jpg
Heeft iemand suggesties of een workflow hoe dit aan te pakken? Ik beschik helaas niet over de gegevens van de units (labels e.d. zijn verwijderd, en ik heb ook geen meetmicrofoon en -opstelling). In het front zitten 2 middentoners en een tweeter in een d'Appolito opstelling, en er zit een 12 inch woofer aan de zijkant.
satefan

Re: Acoustic Research 312HO filter

Bericht door satefan »

Voor zover ik kan vinden, zijn de drivers van de AR311HO door Acoustic Research zelf gemaakt, op gebouwd naar specifieke specs. Zonder beschikbare informatie zou je de T/S specs moeten (laten) meten.

Het meten van de akoestiche response speaker is een andere mogelijkheid. Dit kan eventueel op 1 van de ZBA luisterdagen - Hengelo is de volgende. Als de tweeter van origine ferrofluid zou bevatten, kan het matte hoog veroorzaakt worden door verdikking van de ferrofluid (of andere ouderdoms-oorzaken).

Uiteraard zien we graag foto's van de speaker.

Groet,

Satefan
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”