Welke versterker heb ik nodig?
Moderator: Beheerdersteam
Welke versterker heb ik nodig?
Hey hoi, ik ben ondertussen trotse eigenaar van mijn gele Mini Cooper geworden en het eerste wat mij opviel was dat het geluid redelijk slecht was, dus ik heb een aantal nieuwe speakertjes gekocht, het zijn de: Pioneer TS-A6980F - 6x9 Ovaal set 4-weg 650 Watt en de Pioneer TS-G1730F Autospeakers 3 weg 17 cm - 300 W
Het maximale vermorgen van de speakers is natuurlijk 650 watt voor de A69’s en 300 watt voor de g17’s het rpm is in totaal 280 watt. Nu zou ik bij god niet weten wat voor versterker ik moet halen. Toch heb ik even gekeken en kwam ik op deze uit:
https://www.bol.com/nl/nl/p/excalibur-x ... gIQPPD_BwE
Het is een excalibur x500.4 versterket met 2000watt. Zou deze kunnen werken in mijn auto met de speakers ofniet?
Het maximale vermorgen van de speakers is natuurlijk 650 watt voor de A69’s en 300 watt voor de g17’s het rpm is in totaal 280 watt. Nu zou ik bij god niet weten wat voor versterker ik moet halen. Toch heb ik even gekeken en kwam ik op deze uit:
https://www.bol.com/nl/nl/p/excalibur-x ... gIQPPD_BwE
Het is een excalibur x500.4 versterket met 2000watt. Zou deze kunnen werken in mijn auto met de speakers ofniet?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Welke versterker heb ik nodig?
hoi Milan, welkom hier!
t vermogen zou ik niet te veel aandacht aan besteden, is voor gewone speakers bij gewoon muziek luisteren niet zo relevant
ik zou allereerst kijken naar waar kan ik het kwijt en hoe sluit ik t aan op de radio
ps: we zij dol op
t vermogen zou ik niet te veel aandacht aan besteden, is voor gewone speakers bij gewoon muziek luisteren niet zo relevant
ik zou allereerst kijken naar waar kan ik het kwijt en hoe sluit ik t aan op de radio
ps: we zij dol op
Re: Welke versterker heb ik nodig?
Hoi! Ik zal zsm even kijken naar aansluitingen en plaatsing van de versterker + foto’s.
Verder is het vermogen dus niet belangrijk? Ik wil namelijk het liefst het maximale kunnen bereiken, ookal weet ik dat ik ze absoluut nooit helemaal volop zou zetten. Maar een versterker van 2000watt zou in totaal dus wel prima zijn voor deze speakers? Heb er namelijk totaal geen verstand van!
Verder is het vermogen dus niet belangrijk? Ik wil namelijk het liefst het maximale kunnen bereiken, ookal weet ik dat ik ze absoluut nooit helemaal volop zou zetten. Maar een versterker van 2000watt zou in totaal dus wel prima zijn voor deze speakers? Heb er namelijk totaal geen verstand van!
Re: Welke versterker heb ik nodig?
Als jij 2KW op een setje Pioneer 6x9's zet dan gaan ze ook licht geven hoor i.p.v. alleen geluid 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Welke versterker heb ik nodig?
Als de natuurwetten nog niet gewijzigd zijn de afgelopen maand, dan geldt Pin = Puit bij 100% rendement.
2000 watt uit een 12v accu trekt dan een stroom van 166A. Dat begint op een startmotor te lijken.
Ik sta toch elke keer weer te kijken van die getallen bij car audio.
2000 watt uit een 12v accu trekt dan een stroom van 166A. Dat begint op een startmotor te lijken.
Ik sta toch elke keer weer te kijken van die getallen bij car audio.
Re: Welke versterker heb ik nodig?
Alsnog kom ik niet veel verder hiermee, die versterker heeft gewoon 50W rms per kanaal en dat zou toch prima kunnen ofniet? ze zitten er dan net onder want intotaal is het rms van alle speakers bij elkaar 280W rms en dan levert de versterker dus 200W rms in totaal.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Welke versterker heb ik nodig?
Excalibur is een budget merk, voor dat geld kan je eigenlijk niet zoveel kwaliteit verwachten. Voor speakers is 4x 75w rms wel voldoende, kijk eens bij Alpine, JBL, Ground Zero, Gladen bijvoorbeeld voor een versterker van dat uitgangsvermogen en jou budget.
Daarbij komt er nog een kabelsetje om het netjes aan te sluiten en wat dempingsmateriaalvoor in de deur om het helemaal goed te doen. Ga anders naar een lokale car audio verkoper of inbouwstation als je er 0,0 verstand van hebt.
Daarbij komt er nog een kabelsetje om het netjes aan te sluiten en wat dempingsmateriaalvoor in de deur om het helemaal goed te doen. Ga anders naar een lokale car audio verkoper of inbouwstation als je er 0,0 verstand van hebt.
Re: Welke versterker heb ik nodig?
Dankjewel Bertje voor het advies, ik was even aan het kijken en kwam er een tegen van jbl. Die heeft 4x75W rms maar in het algemeen maar 1000W normaal, ik neem aan dat dit niet gaat werken?
Re: Welke versterker heb ik nodig?
Ik heb zelf een JBL van 50W,die staat lang niet vol uit te sturen.
De echte vermogens heb je pas nodig als je subwoofers gaat gebruiken.
De echte vermogens heb je pas nodig als je subwoofers gaat gebruiken.
