MiniDSP Flex Balanced
Moderator: Beheerdersteam
Re: MiniDSP Flex Balanced
Ik ken de DA8 niet, maar eerste indruk:
- De Flex heeft een display, wat prettig werkt (pretty obvious)
- Meer digitale inputs (toslink, spdif en USB audio)
- Heeft ook analoge inputs.
- Deze flex is balanced en geeft een hoger output voltage.
Verder heb ik er geen directe input, dan zou je even specifiek de datasheets naast elkaar leggen.
Satefan
- De Flex heeft een display, wat prettig werkt (pretty obvious)
- Meer digitale inputs (toslink, spdif en USB audio)
- Heeft ook analoge inputs.
- Deze flex is balanced en geeft een hoger output voltage.
Verder heb ik er geen directe input, dan zou je even specifiek de datasheets naast elkaar leggen.
Satefan
Re: MiniDSP Flex Balanced
deze heeft 4 outputs, dat is voor mij 4 te weinig
display kan me niet zoveel schelen
hoopte op betere specs en dat dat relevant zou zijn
maar aantal outputs is dus onvoldoende voor mij
display kan me niet zoveel schelen
hoopte op betere specs en dat dat relevant zou zijn
maar aantal outputs is dus onvoldoende voor mij
Re: MiniDSP Flex Balanced
De Flex 8 is dan inderdaad een betere optie, maar is niet balanced mocht dat een eis zijn. De Flex 8 heb ik hier ook 
Ik zit zelf met smart te wachten op een Flex met 8 digitale kanalen als uitgang. 4 x SPDIF bijvoorbeeld, of 8 kanalen via USB Audio uit, en dan aan een topping dac of octo dac hangen.
grt
Ik zit zelf met smart te wachten op een Flex met 8 digitale kanalen als uitgang. 4 x SPDIF bijvoorbeeld, of 8 kanalen via USB Audio uit, en dan aan een topping dac of octo dac hangen.
grt
Re: MiniDSP Flex Balanced
Volgens mij past dat niet echt in het marketing model van minidsp. Ze gaan echt voor de kant en klare laagdrempelige doosjes met analoog in/uit. De minisharc is ook al verdwenen uit het assortiment.
Maar niets let je om zelf de I2S signalen intern af te tappen en er een externe dac aan te knopen. Dan komt wel de vraag op of de meerwaarde van minidsp nog wel zo groot is.... Kan het misschien beter eens gaan kijken naar CamillaDSP oid. Maar dat vraagt wel een aanzienlijk grotere investering in tijd en moeite om aan de gang te krijgen dan een minidsp doosje.
Maar niets let je om zelf de I2S signalen intern af te tappen en er een externe dac aan te knopen. Dan komt wel de vraag op of de meerwaarde van minidsp nog wel zo groot is.... Kan het misschien beter eens gaan kijken naar CamillaDSP oid. Maar dat vraagt wel een aanzienlijk grotere investering in tijd en moeite om aan de gang te krijgen dan een minidsp doosje.
Re: MiniDSP Flex Balanced
Er is natuurijk ook de Flex met 4 digitale kanalen, maar zou graag zowel input als output via USB audio willen doen. Dat lijkt me het summum. CamillaDSP etc kan ook, maar de oplossing moet ook goed werken voor het hele gezin, en dat is juist weer handig met de Flex.90000006 schreef: ↑di 21 nov 2023, 22:48Volgens mij past dat niet echt in het marketing model van minidsp. Ze gaan echt voor de kant en klare laagdrempelige doosjes met analoog in/uit. De minisharc is ook al verdwenen uit het assortiment.
Maar niets let je om zelf de I2S signalen intern af te tappen en er een externe dac aan te knopen. Dan komt wel de vraag op of de meerwaarde van minidsp nog wel zo groot is.... Kan het misschien beter eens gaan kijken naar CamillaDSP oid. Maar dat vraagt wel een aanzienlijk grotere investering in tijd en moeite om aan de gang te krijgen dan een minidsp doosje.
Re: MiniDSP Flex Balanced
Vergeet dat USB. Dat wordt erg lastig synchroon te krijgen. Maar maak er een apart discussie topic van 
Re: MiniDSP Flex Balanced
Volgens mij zijn er een hoop mensen die in oplossingen denken ipv problemen...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
