Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kabel net opgehaald bij een audio kennis, ook deze kabel heeft de Wattgate connectors, maar een ander type. Tevens gelijk maar aangesloten in de set, wederom heeft een Oyaide Tunami het onderspit gedolven:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja die blauwe is mooi inderdaad, maar in deze Tourmaline zit dikkere draad, beter voor versterkers.
Meer goed nieuws trouwens, het volledige nieuwe album van Melanie de Biasio is vanaf vandaag beschikbaar, maar liefst 83 minuten, met 1 nummer erop van 20 minuten lang (!).
Gr. Walter
Meer goed nieuws trouwens, het volledige nieuwe album van Melanie de Biasio is vanaf vandaag beschikbaar, maar liefst 83 minuten, met 1 nummer erop van 20 minuten lang (!).
Gr. Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Al even een stukje geluisterd en dat zijn hele mooie opnames.
Ik zal er nog verder naar luisteren.
Ik zal er nog verder naar luisteren.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Al haar albums zijn de moeite waard! Denk dat ik het oudere werk het liefste hoor, maar het donkere wat mysterieuze geluid van dit nieuwste album is ook fraai. De late uurtjes, de regen op het raam, donker speciaal biertje erbij, gaat goedkomen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik moet er nog een weekje op wachten. De platensjop had haar niet op voorraad genomen vanwege de relatief hoge prijs van de cd.
Het duistere, ietwat verlangende in haar muziek heeft wel wat. Zoals Blackened Cities, een geweldig sfeerplaatje van Charleroi en soortgelijke steden.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Klonk nog niet helemaal zoals met de blauwe, dus ff denken waar kan het aan liggen: de fase! Even nameten en inderdaad de Sonore Tourmaline zat verkeerd om in het stekkerblok. Ik was afgegaan op het rode stickertje, maar die zat dus niet goed voor de Lindemann, klinkt gelijk beter nu. Met de stekker verkeerd om vloeit het niet, het geluid wordt stroperig alsof de rem erop staat, alsof het ineens moeite kost, zeker op laag volume.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Blackened cities is echt een geweldig nummer/plaat inderdaad.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het in fase zetten van de apparatuur is wel aan te raden inderdaad, in mijn geval maakt het voor de Lindemann versterker best wel uit. Ik gebruik al jaren een Oehlbach Phaser hiervoor, simpel ding maar werkt perfect.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Foei meten ??? Gewoon op je eigen gevoel met de natte vinger gaat net zo goed! Als je spullen fasegevoelig zijn dan voel je aan de kast een lichte elektrische (brom) tinteling. Daarvoor moet het apparaat verder nergens op andere apparatuur aangesloten zijn. Afhankelijk van de stand van de stekker voel je meer of minder tinteling. Die met de minste tinteling is de juiste.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Fase fouten bij de netaansluiting? Ik ben al mijn leven lang met apparatuur in de weer, maar daarover heb ik me nog nooit druk om gemaakt.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gaat om de fasedraad Douwe. Je weet wel die zwarte of bruine. Sommigen kunnen horen of die goed of fout zit aangesloten 
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
En je kan het niet horen omdat de nul geen nul is in een AC Net. De nul is slechts de benaming van het middelpunt in een ster draaistroomnet.
In een driehoeksnet heb je niet eens een nul.
In een driehoeksnet heb je niet eens een nul.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Fouten?douwebakker schreef: ↑za 14 okt 2023, 15:12Fase fouten bij de netaansluiting? Ik ben al mijn leven lang met apparatuur in de weer, maar daarover heb ik me nog nooit druk om gemaakt.
Ook een beetje het idee. Door de interlink tussen twee apparaten loopt een kleine vereffeningsstroom. Het idee is de stekkers zo in het stopcontact te steken dat die stroom zo klein mogelijk is.
Heb je alles aan de randaarde vereffend het meeste via die randaarde.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Wordt het trouwens niet eens tijd voor een beter UTP kabeltje? Een HiFi Network Cable?
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Niet aan ons besteed Douwe, niet op reageren
