Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kabel net opgehaald bij een audio kennis, ook deze kabel heeft de Wattgate connectors, maar een ander type. Tevens gelijk maar aangesloten in de set, wederom heeft een Oyaide Tunami het onderspit gedolven:
Ja die blauwe is mooi inderdaad, maar in deze Tourmaline zit dikkere draad, beter voor versterkers.
Meer goed nieuws trouwens, het volledige nieuwe album van Melanie de Biasio is vanaf vandaag beschikbaar, maar liefst 83 minuten, met 1 nummer erop van 20 minuten lang (!).
Gr. Walter
Meer goed nieuws trouwens, het volledige nieuwe album van Melanie de Biasio is vanaf vandaag beschikbaar, maar liefst 83 minuten, met 1 nummer erop van 20 minuten lang (!).
Gr. Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Al even een stukje geluisterd en dat zijn hele mooie opnames.
Ik zal er nog verder naar luisteren.
Ik zal er nog verder naar luisteren.
Al haar albums zijn de moeite waard! Denk dat ik het oudere werk het liefste hoor, maar het donkere wat mysterieuze geluid van dit nieuwste album is ook fraai. De late uurtjes, de regen op het raam, donker speciaal biertje erbij, gaat goedkomen.
Ik moet er nog een weekje op wachten. De platensjop had haar niet op voorraad genomen vanwege de relatief hoge prijs van de cd.
Het duistere, ietwat verlangende in haar muziek heeft wel wat. Zoals Blackened Cities, een geweldig sfeerplaatje van Charleroi en soortgelijke steden.
Klonk nog niet helemaal zoals met de blauwe, dus ff denken waar kan het aan liggen: de fase! Even nameten en inderdaad de Sonore Tourmaline zat verkeerd om in het stekkerblok. Ik was afgegaan op het rode stickertje, maar die zat dus niet goed voor de Lindemann, klinkt gelijk beter nu. Met de stekker verkeerd om vloeit het niet, het geluid wordt stroperig alsof de rem erop staat, alsof het ineens moeite kost, zeker op laag volume.
Blackened cities is echt een geweldig nummer/plaat inderdaad.
Het in fase zetten van de apparatuur is wel aan te raden inderdaad, in mijn geval maakt het voor de Lindemann versterker best wel uit. Ik gebruik al jaren een Oehlbach Phaser hiervoor, simpel ding maar werkt perfect.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Foei meten ??? Gewoon op je eigen gevoel met de natte vinger gaat net zo goed! Als je spullen fasegevoelig zijn dan voel je aan de kast een lichte elektrische (brom) tinteling. Daarvoor moet het apparaat verder nergens op andere apparatuur aangesloten zijn. Afhankelijk van de stand van de stekker voel je meer of minder tinteling. Die met de minste tinteling is de juiste.
- douwebakker
- Contacteer:
Fase fouten bij de netaansluiting? Ik ben al mijn leven lang met apparatuur in de weer, maar daarover heb ik me nog nooit druk om gemaakt.
Gaat om de fasedraad Douwe. Je weet wel die zwarte of bruine. Sommigen kunnen horen of die goed of fout zit aangesloten 
- douwebakker
- Contacteer:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En je kan het niet horen omdat de nul geen nul is in een AC Net. De nul is slechts de benaming van het middelpunt in een ster draaistroomnet.
In een driehoeksnet heb je niet eens een nul.
In een driehoeksnet heb je niet eens een nul.
Fouten?douwebakker schreef: ↑za 14 okt 2023, 15:12Fase fouten bij de netaansluiting? Ik ben al mijn leven lang met apparatuur in de weer, maar daarover heb ik me nog nooit druk om gemaakt.
Ook een beetje het idee. Door de interlink tussen twee apparaten loopt een kleine vereffeningsstroom. Het idee is de stekkers zo in het stopcontact te steken dat die stroom zo klein mogelijk is.
Heb je alles aan de randaarde vereffend het meeste via die randaarde.
Wordt het trouwens niet eens tijd voor een beter UTP kabeltje? Een HiFi Network Cable?
- douwebakker
- Contacteer:
Niet aan ons besteed Douwe, niet op reageren