Teac H500 CD onderdeel

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Ma_Jab
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 04 mar 2022, 10:16

Teac H500 CD onderdeel

Bericht door Ma_Jab »

Besten,
Ik ben een TEAC PD-H500 aan het oplappen dat vol hondenhaar zat waardoor de lade niet meer goed open en dicht ging.
Toen ik de CD lade eruit haalde is er een stukje metaal 'ergens' van losgekomen, ik kan alleen totaal niet vinden waar deze vandaan kwam. In de service manual wordt het niet eens genoemd (enkel een tekening van het complete loopwerk).

Iemand een idee? Ik vermoed dat het een veertje is, dat de CD lade moet aandrukken zodat het niet alle kanten op gaat bij in- en uitschuiven. Ik zie alleen nergens plek waar het vandaan kon komen :hide:
Bijlagen
20230916_212843.jpg
20230916_212922.jpg
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Teac H500 CD onderdeel

Bericht door Marp »

Op zijn kant in de gleuf middenin het plaatje? Zodat de tandheugel zich niet van het tandwieltje weg laat drukken?
Screenshot_20230916-224003.png
Ma_Jab
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 04 mar 2022, 10:16

Re: Teac H500 CD onderdeel

Bericht door Ma_Jab »

Net nog gekeken maar daar is hij helaas te breed voor, de tandheugel wordt in positie gehouden door 2 nopjes die in de gleuven in de lade vallen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Teac H500 CD onderdeel

Bericht door dre »

Welke loopwerk zit er in?
Ma_Jab
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 04 mar 2022, 10:16

Re: Teac H500 CD onderdeel

Bericht door Ma_Jab »

Hitachi HOP-M3
Plaats reactie