Ik stel me voor
Moderator: Beheerdersteam
Ik stel me voor
Hallo allen.
Ik ben geïnteresseerd in audio apparatuur sinds de jaren 70 van de vorige eeuw. Ik bekijk de apparatuur op de inhoud en de ontwerp aspecten op de kennisgebieden die ik machtig ben, waaronder het gebied van de elektronica helaas niet valt.
Waar ik mogelijke verbeteringen ontdek bedenk ik vaak de invulling ervoor.
Zo komt het voor dat ik luidsprekers open maak en aanpas. Demping aanvullen, kabels vervangen en componenten vervangen voor bekende ‘goed klinkende’ varianten. Ook, en met name, pas ik draaitafels en armen aan. Iets nieuws bouwen komt bij mij weinig voor, tenzij het bouwen van de Tentlabs CD speler geldt and nieuwbouw. Deze CD speler werd als bouw pakket geleverd en heb ik inderdaad gebouwd. Een Hawk bouw pakket is ook vanuit mijn handen als versterker ontstaan. Ook daar heb ik wegen gevonden om zoveel mogelijk mogelijke aanvullingen en aanpassingen in te brengen. Op basis van een Foster breedband luidspreker-eenheid heb ik een kast ontworpen en gebouwd. Die heb ik op een setje in de keuken aangesloten gehad, maar is inmiddels weer verdwenen.
Ik zal mezelf en mijn interesse voor audio hieronder ‘kort’ presenteren.
In de jaren 80 van de vorige eeuw heb ik mijn inzichten in audio apparatuur kunnen laven en schaven aan de hand van een aantal behulpzame techneuten bij Audio & Techniek. Mijn amateur inzichten heb ik in kunnen brengen en het samenspel leverde uitbouw van kennis.
Heel wat jaren ben ik verknocht aan ‘staten’, ‘glaslampen’ en ‘vinyl’. Na 30 jaar klinken digitale bronnen in mijn oren inmiddels net zo goed als vinyl en dus staat daarvan al jaren een voorraad muziek ter hand. In mijn apparatuur keuze loopt als rode draad vaak ‘Nederlandse herkomst’ en daarnaast namen beginnend met een ‘A’. Dat laatste is in Audio land niet heel verbazend, maar toch opvallend. Audio Magic, Audio Static, Arion, Aitos, Audio Research , ik heb er allemaal veel plezier aan beleefd en beleef dat nog. Iets dat voor mij goed genoeg is of met aanpassingen goed genoeg te maken is blijft lang en kan dus decennia blijven. Want goed is goed en wordt niet zo maar door een nieuw product overschaduwd.
Ik kan over een man cave beschikken die voor audio nerds gezellig is gemaakt, maar voor anderen … ?
Onlangs heb ik een oude vertrouwde luidspreker opnieuw in bezit gekregen. Een Van den Hul monitor, uit de jaren 80. De Volt woofers zijn niet goed meer en daar wil ik eens naar kijken om te zien wat er ter herstel nog mogelijk is. Wellicht ga ik op zoek naar een professionele luidspreker hersteller, maar zelf iets proberen te herstellen vind ik een uitdaging. Ik ben benieuwd of ik de klank van deze 55 kg kolos weer zal herkennen.
PS: Ik heb wel iets met draaitafels, dat is een understatement.
De TechDas Air Force loopwerken spreken mij tot de verbeelding. Ik zie hierin het herrijzen van mijn favoriet; de Versa Dynamics 2.0 , bedacht en gebracht door John Bicht. Echter, de integratie met een ultieme luchtlager tangent arm mist bij TechDas, dus vissen ze vooralsnog achter het net. Het TechDas loopwerk programma is overigens tadeloos goed en briljant uitgevoerd, dat moet worden gezegd.
Ik ben geïnteresseerd in audio apparatuur sinds de jaren 70 van de vorige eeuw. Ik bekijk de apparatuur op de inhoud en de ontwerp aspecten op de kennisgebieden die ik machtig ben, waaronder het gebied van de elektronica helaas niet valt.
Waar ik mogelijke verbeteringen ontdek bedenk ik vaak de invulling ervoor.
Zo komt het voor dat ik luidsprekers open maak en aanpas. Demping aanvullen, kabels vervangen en componenten vervangen voor bekende ‘goed klinkende’ varianten. Ook, en met name, pas ik draaitafels en armen aan. Iets nieuws bouwen komt bij mij weinig voor, tenzij het bouwen van de Tentlabs CD speler geldt and nieuwbouw. Deze CD speler werd als bouw pakket geleverd en heb ik inderdaad gebouwd. Een Hawk bouw pakket is ook vanuit mijn handen als versterker ontstaan. Ook daar heb ik wegen gevonden om zoveel mogelijk mogelijke aanvullingen en aanpassingen in te brengen. Op basis van een Foster breedband luidspreker-eenheid heb ik een kast ontworpen en gebouwd. Die heb ik op een setje in de keuken aangesloten gehad, maar is inmiddels weer verdwenen.
Ik zal mezelf en mijn interesse voor audio hieronder ‘kort’ presenteren.
In de jaren 80 van de vorige eeuw heb ik mijn inzichten in audio apparatuur kunnen laven en schaven aan de hand van een aantal behulpzame techneuten bij Audio & Techniek. Mijn amateur inzichten heb ik in kunnen brengen en het samenspel leverde uitbouw van kennis.
Heel wat jaren ben ik verknocht aan ‘staten’, ‘glaslampen’ en ‘vinyl’. Na 30 jaar klinken digitale bronnen in mijn oren inmiddels net zo goed als vinyl en dus staat daarvan al jaren een voorraad muziek ter hand. In mijn apparatuur keuze loopt als rode draad vaak ‘Nederlandse herkomst’ en daarnaast namen beginnend met een ‘A’. Dat laatste is in Audio land niet heel verbazend, maar toch opvallend. Audio Magic, Audio Static, Arion, Aitos, Audio Research , ik heb er allemaal veel plezier aan beleefd en beleef dat nog. Iets dat voor mij goed genoeg is of met aanpassingen goed genoeg te maken is blijft lang en kan dus decennia blijven. Want goed is goed en wordt niet zo maar door een nieuw product overschaduwd.
Ik kan over een man cave beschikken die voor audio nerds gezellig is gemaakt, maar voor anderen … ?
Onlangs heb ik een oude vertrouwde luidspreker opnieuw in bezit gekregen. Een Van den Hul monitor, uit de jaren 80. De Volt woofers zijn niet goed meer en daar wil ik eens naar kijken om te zien wat er ter herstel nog mogelijk is. Wellicht ga ik op zoek naar een professionele luidspreker hersteller, maar zelf iets proberen te herstellen vind ik een uitdaging. Ik ben benieuwd of ik de klank van deze 55 kg kolos weer zal herkennen.
PS: Ik heb wel iets met draaitafels, dat is een understatement.
De TechDas Air Force loopwerken spreken mij tot de verbeelding. Ik zie hierin het herrijzen van mijn favoriet; de Versa Dynamics 2.0 , bedacht en gebracht door John Bicht. Echter, de integratie met een ultieme luchtlager tangent arm mist bij TechDas, dus vissen ze vooralsnog achter het net. Het TechDas loopwerk programma is overigens tadeloos goed en briljant uitgevoerd, dat moet worden gezegd.
Re: Ik stel me voor
Welkom op dit heerlijke forum, er loopt hier van alles rond, zo viel er tijdens de laatste zba meet een kamer vol vinylofielen te bewonderen dus je gaat je vast thuisvoelen hier 
Re: Ik stel me voor
Hoi Henk
Zoek maar op Vierwegsysteem met Dynaudio
Ik kan helaas niet knippen en plakken met deze Ambtenaren Telefoon .
Zoek maar op Vierwegsysteem met Dynaudio
Ik kan helaas niet knippen en plakken met deze Ambtenaren Telefoon .
