Over mijzelf, als kind speelde ik gitaar en was al geïnteresseerd in allerlei zaken rond muziekweergave. Mijn pa had door iemand gemaakte speakers met Wharfedale units uit de jaren '70 en een Nikko transistorversterker met uitgangstrafo's en die klonken altijd al beter dan wat mijn vriendjes thuis hadden (stereotorens met plastic boxjes). Toen ik basgitaar ging spelen moest er een baskast komen en heb ik van een afgedankte keyboard speaker een basbox gemaakt. Sindsdien heb ik niet meer stil gestaan en met (soms behoorlijke) tussenpozen audio onderdelen bedacht en gebouwd. Helaas ben ik niet met een gouden lepel in mijn mond geboren, dus zelfbouw was noodzakelijk om de kwaliteit te halen die ik wilde horen in de weergave.
Mijn belangstelling gaat met name uit naar hoornluidsprekers en buizen versterkers, al heb ik ook wel "Gainclones" gemaakt en dat klinkt ook goed, volgens de "47Labs-methode".
Hieronder een panorama plaatje van mijn huidige luisterruimte met apparatuur, een mix van gekochte en gebouwde spullen. In woorden: het is een actief 4-weg systeem met zelfbouw hoorns en een bandpass subwoofer array. Ik verwacht in de loop van de tijd meer te vertellen...
Groetjes,
Hoorndude
