Zeer fraaie dac van Metrum. Veel plezier van gehad, geeft een echte high end beleving. Deze mag na lang twijfelen nu toch weg omdat ik nu met een dsd dac speel.
Deze Metrum dac heeft spdif, toslink maar ook de extra USB aansluiting. De outputs zijn RCA en ook XLR. Als extra upgrade zitten er twee SR Blue zekeringen in, alsmede suzy wong corks op de trafo's. Momenteel is de tweedehands waarde van deze dac zo rond de 1100-1200 euro. Nu te koop voor zeer scherpe prijs van 725 euro.
Groetjes Walter
Metrum HEX dac
Metrum HEX dac
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Metrum HEX dac
Goedemorgen Walt.
Dat is een mooie DAC.
Is de DAC nog netjes van binnen? Hoe is het kurk op de trafo’s aangebracht? Is dit nog netjes te verwijderen, of blijft er dan Bison kit achter? Zijn er buiten de zekeringen en de kurk nog verdere aanpassingen uitgevoerd?
Waar bevind deze DAC zich? Voor het eventuele afhalen?
Dat is een mooie DAC.
Is de DAC nog netjes van binnen? Hoe is het kurk op de trafo’s aangebracht? Is dit nog netjes te verwijderen, of blijft er dan Bison kit achter? Zijn er buiten de zekeringen en de kurk nog verdere aanpassingen uitgevoerd?
Waar bevind deze DAC zich? Voor het eventuele afhalen?
Re: Metrum HEX dac
Ha Olaf,
Leuk dat je intresse hebt. Dit is zeker een mooie dac, toendertijd zelfs het topmodel van Cees.
De kurk zit met bisonkit vast inderdaad, ik denk dat dit wel weg te snijden is, maar dat is klein risico uiteraard. Lijmresten zul je vast een beetje houden. Naast de SR Blue zekeringen zijn er geen andere wijzigingen, de dac is verder erg clean van binnen, ik heb me altijd verbaast over de bouwkwaliteit, is erg hoog. Woonplaats Delft.
Groetjes Walter
Leuk dat je intresse hebt. Dit is zeker een mooie dac, toendertijd zelfs het topmodel van Cees.
De kurk zit met bisonkit vast inderdaad, ik denk dat dit wel weg te snijden is, maar dat is klein risico uiteraard. Lijmresten zul je vast een beetje houden. Naast de SR Blue zekeringen zijn er geen andere wijzigingen, de dac is verder erg clean van binnen, ik heb me altijd verbaast over de bouwkwaliteit, is erg hoog. Woonplaats Delft.
Groetjes Walter
Re: Metrum HEX dac
Olaf heeft wel intresse, maar eigenlijk ook weer niet, dus deze dac is beschikbaar voor een liefhebber.
Re: Metrum HEX dac
Ik heb de HEX tijdelijk weer neergezet, via spdif op een cd speler, lang niet gehoord, hij klinkt echt wel fraai.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Metrum HEX dac
Gereserveerd.
Re: Metrum HEX dac
Verkocht aan iemand van high end forum.
