Oscilloscoop aan/uit
Moderator: Beheerdersteam
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Oscilloscoop aan/uit
Ik heb mijn oude Philips pm3240 uit het vet gehaald om iets aan mijn dac te repareren. Bij het aanzetten gaat de scope 0.5s aan en dac weer uit, en blijft dan als een knipperlicht aan en uit gaan. Wat kan hier het probleem zijn?
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Oscilloscoop aan/uit
Het lijkt een beetje op een fout van een geschakelde voeding. Geen idee of die er in zit hoor. Even de diodes in de voeding meten. Kan ook een elko zijn met te weinig capaciteit. Of een sluiting verderop in het apparaat.
Re: Oscilloscoop aan/uit
Zit inderdaad een geschakelde voeding in. De service manual is zo te googlen. Kan zijn dat de voeding in de beveiliging schiet omdat er secundair ergens een sluiting zit. Bij Philips spul van deze leeftijd zijn de elco's zeker verdacht. Allemaal langslopen en doormeten op lek en esr. Als er tantaaltjes inzitten mag je die ook gerust meepakken. Erg veel werk en gezien de waarde van het ding kan je waarschijnlijk beter een andere van marktplaats trekken.
Het zijn ook niet de beste scope's. Ik heb de 35MHz versie, beroerde triggering en een beeld waar je niet veel detail op ziet. Zoek beter een oude Tek ofzo.
Nog altijd spijt dat ik mijn Tektronix 547 ooit heb weggedaan. Wat een apparaat was dat. Maar niet te versjouwen en 600W verbruik...
Het zijn ook niet de beste scope's. Ik heb de 35MHz versie, beroerde triggering en een beeld waar je niet veel detail op ziet. Zoek beter een oude Tek ofzo.
Nog altijd spijt dat ik mijn Tektronix 547 ooit heb weggedaan. Wat een apparaat was dat. Maar niet te versjouwen en 600W verbruik...
Re: Oscilloscoop aan/uit
Mwah, zo slecht waren die dingen niet hoor. Zwak punt bij Philips was altijd de schakelaars. Staat er hier ook nog eentje die het na 50 jaar nog gewoon doet. Veel plezier van gehad
Menig Tek van die tijd haalt dat ook niet. Wat bij Philips scopes ook nog wel eens de geest geeft zijn de ceramische schijfcondensatoren in de HS cascade. Dus die ook nalopen.
