toslink naar usb converter

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
snoef3

toslink naar usb converter

Bericht door snoef3 »

Ik zoek me een ongeluk. Bestaat er een converter van optisch toslink out naar usb in?
Ik zie veel van die goedkope dacjes en doosjes die usb als voeding gebruiken of van usb out naar spdif.

werken die usb/spdif converters ook andersom? dus als spdif/usb converter?

Ik heb een versterker met een DAC die ook ADC is (192/24) en een optische uitgang oplevert. Hoe krijg ik die in een laptop zonder digital-in om daarna te kunnen bewerken met audicity?
Pjotr

Re: toslink naar usb converter

Bericht door Pjotr »

Nee die heb ik nog niet zo gezien. Alleen van USB --> S/PDIF. Maar ik begrijp dat je een analoog signaal op wilt nemen op de computer en daar dan dat wil bewerken? Dan ben je prima af met een externe geluidskaart: https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interfaces
dre

Bericht door dre »

Toslink is niet de mooiste uitgang toch?
Zit er geen andere uitgang op?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hangt helemaal van de implementatie af. Een goed gebouwde S/PDIF, zowel coax als toslink, kan praktisch net zo goed zijn als USB. Maar S/PDIF --> USB ik heb dat alleen gezien op de MiniDSP e.d. Niet als losse converter. Alternatief is een geluidskaart met S/PDIF in.
Chocomel

Bericht door Chocomel »

Zo'n 7.1 externe geluidskaart als deze heeft een optische ingang. Ik weet niet of hij daadwerkelijk toslink om kan zetten in usb of dat het alleen een doorgeefluik is.
https://www.paradigit.nl/startech-com-7 ... 24/product
Je ziet ze regelmatig op Marktplaats. Vaak is de beschrijving niet ingevuld dus je kan er niet op zoeken.
Bijlagen
Untitled.png
snoef3

Bericht door snoef3 »

situatie is dat ik dus laatst een draaitafel voor mijn zoon heb gekocht en bij het aansluiten op de studiekamer op een yamaha crx e320 ik ontdekte dat daar een digital out op zit, - toslink. Dus dacht ik een paar lp's die niet in bestand van streamingsdiensten zitten te digitaliseren.
dre

Bericht door dre »

Welke LP's?
Gewoon nieuwsgierig. :mrgreen:
snoef3

Bericht door snoef3 »

Nog geen selectie gemaakt maar ik kwam 'Oblique' tegen Gerard Stokkink en Tommy Bachmann.
Bijlagen
oblique.jpeg
sevenup

Bericht door sevenup »

snoef3 schreef: wo 01 mar 2023, 16:15
situatie is dat ik dus laatst een draaitafel voor mijn zoon heb gekocht en bij het aansluiten op de studiekamer op een yamaha crx e320 ik ontdekte dat daar een digital out op zit, - toslink. Dus dacht ik een paar lp's die niet in bestand van streamingsdiensten zitten te digitaliseren.
De yamaha crx e320 heeft geen phono ingang, alleen line toch?
Dus ga ik er van uit dat de draaitafel een voorversterker heeft naar line niveau.

Dan kun je eventueel ook de draaitafel rechtstreeks op een analoge ingang van een PC geluidskaart aansluiten?
John P

Bericht door John P »

Ik heb ook een digital out op mijn receiver, maar analoge signalen worden daar niet naar toe geleid. Ik moet gewoon via een externe usb geluidskaart opnemen. Ik heb ook geprobeerd de rec out verbinding naar deze kaart te leiden, maar dan heeft die een veel lager volume, wel werkbaar als het moet.
Je hebt ook USB kaarten met een ingebouwde phono.
snoef3

Bericht door snoef3 »

John P schreef: wo 01 mar 2023, 16:49
Ik heb ook een digital out op mijn receiver, maar analoge signalen worden daar niet naar toe geleid. Ik moet gewoon via een externe usb geluidskaart opnemen. Ik heb ook geprobeerd de rec out verbinding naar deze kaart te leiden, maar dan heeft die een veel lager volume, wel werkbaar als het moet.
Je hebt ook USB kaarten met een ingebouwde phono.
Volgens de gebruiksaanwijzing ook analoge bronnen. tenminste dat maak ik eruit op. alleen radio niet staat er expliciet bij.
Maar mijn gedachtegang is toch niet zo simpel als ik dacht. Die phono usb kaart is wel een goede. Dank voor de tip!
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Ik heb hier de NAD PP 3 en daar heb ik dan ook de platen mee gedigitaliseerd, en er zit ook een ingang in voor een b.v. cassettedeck, oftewel RCA, en dan is dat naar USB om te zetten en dat naar de PC en je hebt een digitaal bestand en net welke instelling je wilt gebruiken. Phonotrapje heeft dan ook MM en MC ingang.
De nieuwere is nog weer wat uitgebreider.
https://nadelectronics.com/nl/product/p ... amplifier/
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”