Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door Pjotr27 »

Opm: deze technische vraag is afgesplitst van dit ruilverzoek in het marktplaatsgedeelte.

Grappig, ik heb dit type meegenomen uit Indonesie en daar zit de speaker aansluiting ook kruislings. Links is dus rechts en vice versa. Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb ook nog een AU-8500 meegenomen, beide gaan gerestaureerd worden…
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door Shadow »

Die lijken omgedraaid, bedenk eens dat je er voor zit in plaats van er achter, dan zit alles zoals het hoort...
Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Re: Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door Pjotr27 »

Ja, het is gelukkig ook niet echt erg.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door Shadow »

Pjotr27 schreef: zo 08 jan 2023, 9:28
Ja, het is gelukkig ook niet echt erg.
Het is geen fout, het hoort zo, als je tegen de achterkant aan kijkt zit de aansluiting voor de linker speaker aan de rechterkant en vice versa, als je er voor zit, wat de meesten van ons doen, dan zit het goed, draden kruisen elkaar niet enzo :-"
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door Leeuwarden »

Rijden er trouwens al wat tanks bij jou door de straat oostwaarts?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door Henkjan »

is er weer voetbal dan?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door Leeuwarden »

Nee, Vlissingen is deels tot militair gebied gebombardeerd omdat de Amerikanen daar leger materiaal, waaronder Abrams tanks, doorvoert naar de tegenpartij van de Russen…
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door Pjotr »

En daarop zitten dan de luidsprekeraansluitingen kruislings zodat de Russen in de war raken?
Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Re: Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door Pjotr27 »

Oh, zo zit dat ...is speciaal door Japan gedaan zodat de Chinezen denken dat Japan ten westen van China ligt.... Grappig. Iemand trouwens in de buurt van Hoogeveen die eens naar mijn Sansui AU-8500 wil kijken? Beide kanalen spelen, maar het rechtse kanaal gaat stuk zachter. Ik heb er best wat geld voor over om hem in goede staat te krijgen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door Shadow »

Leeuwarden schreef: zo 08 jan 2023, 19:39
Nee, Vlissingen is deels tot militair gebied gebombardeerd omdat de Amerikanen daar leger materiaal, waaronder Abrams tanks, doorvoert naar de tegenpartij van de Russen…
Daar merken we weinig van, wat wel grappig is dat het personeel van de terminal die gelegenheid even aangegrepen heeft om de directeur aan z'n salarisbelofte te herinneren...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door ray5150 »

Pjotr27 schreef: zo 08 jan 2023, 20:42
Iemand trouwens in de buurt van Hoogeveen die eens naar mijn Sansui AU-8500 wil kijken? Beide kanalen spelen, maar het rechtse kanaal gaat stuk zachter. Ik heb er best wat geld voor over om hem in goede staat te krijgen.
Je zou eens contact kunnen opnemen met Jeroen van Second Life Audio.
Specialist in onderhoud van (Japanse) versterkers vanaf de jaren 60 tot heden.
https://www.marktplaats.nl/u/second-lif ... /19391121/

Niet in de buurt bij jou, omgeving Haarlem, maar per pakketpost is er een hoop mogelijk.
Op Audiofreaks forum loopt ook een topic met reparatie verslagen van hem.
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=41962.0
Pjotr27
Berichten: 28
Lid geworden op: do 29 sep 2011, 12:50

Re: Kruislingse luidsprekeraansluitingen bij Sansui AU-719

Bericht door Pjotr27 »

Goede tip, als ik terugkom uit Indonesie en na de zelfbouwdag in Hengelo (staat in mijn agenda) zal ik eens contact zoeken.
Het is een bijzonder mooi type die je maar weinig tegenkomt in Nederland. Net iets minder als topmodel AU-9500.
Plaats reactie