Bamboe Flip
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Bamboe Flip
over een dikke week gaan we (m'n dochter en ik) weer een lang weekeind naar Vlieland. een van de mooie dingen van t eiland is dat er geen auto's op mogen, maar dit heeft wel wat logistieke uitdagingen, o.a. bagage meenemen doe je wat minder makkelijk. muziek in de tent verzorgde vorige keer zo'n klein cilinder vormig BT dingetje
kwaliteit prut natuurlijk, maar wel draagbaar.
dat kan een zelfbouwer beter natuurlijk, dus na een blik op de plank en bij onze zweedse vrienden stond dit op de werkbank: De speaker is een Philips AD7061/W4, breedbander met fatsoenlijk rendement en inderdaad kan t versterker deel van t ouwe BT speakertje dat prima aansturen. De oplettende lezer had de bekende Ikea bamboe schaal al zien staan die als behuizing zal gaan dienen. Gat van 52mm onderin zagen voor t BT geval, bafflle maken van een onderzetter en dan nog een correctie netwerkje maken en dan zouden we dit jaar in elk geval beter muziek kunnen luisteren
dat kan een zelfbouwer beter natuurlijk, dus na een blik op de plank en bij onze zweedse vrienden stond dit op de werkbank: De speaker is een Philips AD7061/W4, breedbander met fatsoenlijk rendement en inderdaad kan t versterker deel van t ouwe BT speakertje dat prima aansturen. De oplettende lezer had de bekende Ikea bamboe schaal al zien staan die als behuizing zal gaan dienen. Gat van 52mm onderin zagen voor t BT geval, bafflle maken van een onderzetter en dan nog een correctie netwerkje maken en dan zouden we dit jaar in elk geval beter muziek kunnen luisteren
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Banboe Flip
Dat is een bekende driver, heb er in mijn jeugd jarenlang naar geluisterd want door Philips toegepast in o.a. RH442 boxen. Die hadden (uiteraard) geen correctienetwerkje, heb jij op dit gebied al wat in gedachten?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Banboe Flip
een enkele RCL om de ergste midrange shout te dempen. met fysiek zo klein mogelijke componentenVintageHarry schreef: ↑ma 22 aug 2022, 9:49...... correctienetwerkje, heb jij op dit gebied al wat in gedachten?
.
je moet er wel wat voor overhebben hè. zo schrijvend bedenk ik me net dat een roostertje er overheen mss ook wel handig is
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Banboe Flip
Leuheuk! Roostertje zou ik idd wel doen om de sex/drugs/rock’nroll van een festival te overleven.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Banboe Flip
Denk dat sex en drugs niet zo'n probleem zijn als Pa meegaat, tenzij je Pa Herman brood was....
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
ff aan de meetset gehangen (op externe verster dus) en dat ziet er helemaal niet verkeerd uit zo voor een 50+ jaar oude breedbander in een slabak. in deze opzet wat muziek en (afgezien van het ontbrekende laag) klinkt het best wel lekker zo.
Re: Bamboe Flip
Geen verkeerd resultaat, sowieso klinken die oude flipse breedbanders ongeacht hun vaak kromme karakteristiek niet verkeerd. Zo heb ik zelf nog een setje AD5061/M4 liggen (het kleine broertje van die van jou) en die meten zich ook niet perfect maar hebben wel die heerlijke breedband sound.
Re: Bamboe Flip
Het was ook niet voor niets het standaard car speakertje!
Veel geluid voor weinig 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
Leuk project hoor
Ben benieuwd of je een beetje volume kunt maken met het BT versterkertje, rendement verschil met het standaard speakertje.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
ja, nu een uurtje muziek op. 't geen hifi uiteraard, maar plezierig om naar te luisteren. correctie dus niet nodig. zo e.e.a. dus netjes dicht maken, beetje akotherm er in nog, en dan is t ding klaar voor da rood
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
t versterkertje vervormt wel vrij vlot, maar t is ook geen feest box, bedoeld voor op camping in de avond nivo een muziekje luisteren
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bamboe Flip
Shelving filtertje is anders ook makkelijk te maken voordat je de power amp in gaat.
Op die manier win je ook wat laag terug.
Aan de andere kant, kun je dat ook gewoon met EQ op de telefoon doen natuurlijk.
Leuk projectje trouwens!
Re: Bamboe Flip
Je wilt op de camping helemaal geen laag. Dat blijft in de open lucht toch nergens. Vanaf 100Hz - 200Hz is al heel mooi.
