uTracer

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

uTracer

Bericht door douwebakker »

Afgelopen week was het zover.
Ik kreeg de uTracer van Sander binnen.
Na een paar dagen knutselen is vandaag de eerste meting gedaan.
Het resultaat zie je op de foto's.
Er moet natuurlijk nog wel even een netjes kastje voor worden gemaakt.
eerste opstelling.jpg
EL84_eerste meting.png
Laatst gewijzigd door douwebakker op za 30 apr 2022, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: uTacer

Bericht door Barry2001 »

Leuk zeg. Misschien de draden wat kort(er) houden in de uiteindelijke versie straks?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: uTacer

Bericht door ds23man »

Verander je topictitel even, doet me nu denken aan een klein apparaatje om iemand onder stroom te zetten.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: uTracer

Bericht door Pjotr »

Netjes Douwe! Netjes ook die break-out box zo \:D/ Of had je die al eens gemaakt?
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: uTracer

Bericht door douwebakker »

Pjotr schreef: za 30 apr 2022, 20:36
Netjes Douwe! Netjes ook die break-out box zo \:D/ Of had je die al eens gemaakt?
Wat is een break-out box?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: uTracer

Bericht door Pjotr »

Een doos met meetpunten waar je normaliter niet makkelijk bij komt. Dat boxje met de buisvoeten dus!

Volgens mij komt die benaming uit de tijd van de oude RS232 seriële interface. Omdat daarbij het nogal eens onduidelijk was hoe het zat aangesloten had je daarvoor "break-out" doosjes die je in de kabel er tussen kon zetten en waarbij je willekeurige verbindingen kon maken en/of verbreken om te testen.
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: uTracer

Bericht door douwebakker »

Oh, bedoel je dat. Die box met buisvoeten heb ik al jaren geleden gemaakt.
Erg handig om even een buis te testen en er even wat aan te meten.
En ja, ik heb ook altijd ruzie met de rs232 interface. Eenmaal aangesloten haal ik steeds het zenden en ontvangen door elkaar.
Plaats reactie