Afgelopen week was het zover.
Ik kreeg de uTracer van Sander binnen.
Na een paar dagen knutselen is vandaag de eerste meting gedaan.
Het resultaat zie je op de foto's.
Er moet natuurlijk nog wel even een netjes kastje voor worden gemaakt.
uTracer
Moderator: Beheerdersteam
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: uTacer
Leuk zeg. Misschien de draden wat kort(er) houden in de uiteindelijke versie straks?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: uTacer
Verander je topictitel even, doet me nu denken aan een klein apparaatje om iemand onder stroom te zetten.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: uTracer
Een doos met meetpunten waar je normaliter niet makkelijk bij komt. Dat boxje met de buisvoeten dus!
Volgens mij komt die benaming uit de tijd van de oude RS232 seriële interface. Omdat daarbij het nogal eens onduidelijk was hoe het zat aangesloten had je daarvoor "break-out" doosjes die je in de kabel er tussen kon zetten en waarbij je willekeurige verbindingen kon maken en/of verbreken om te testen.
Volgens mij komt die benaming uit de tijd van de oude RS232 seriële interface. Omdat daarbij het nogal eens onduidelijk was hoe het zat aangesloten had je daarvoor "break-out" doosjes die je in de kabel er tussen kon zetten en waarbij je willekeurige verbindingen kon maken en/of verbreken om te testen.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: uTracer
Oh, bedoel je dat. Die box met buisvoeten heb ik al jaren geleden gemaakt.
Erg handig om even een buis te testen en er even wat aan te meten.
En ja, ik heb ook altijd ruzie met de rs232 interface. Eenmaal aangesloten haal ik steeds het zenden en ontvangen door elkaar.
Erg handig om even een buis te testen en er even wat aan te meten.
En ja, ik heb ook altijd ruzie met de rs232 interface. Eenmaal aangesloten haal ik steeds het zenden en ontvangen door elkaar.
