Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Een elco op die plek (in een andere speaker weliswaar) vervangen door een MKP is de enige keer dat ik verschil tussen verschillende typen condensatoren van dezelfde waarde heb kunnen waarnemen: de MKP klonk slechter.
Voor de rest ben ik niet in staat een MKPtje van €2,95 te onderscheiden van een van €160.
Het zal aan mij liggen.
Voor de rest ben ik niet in staat een MKPtje van €2,95 te onderscheiden van een van €160.
Het zal aan mij liggen.
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Uit de Next?
Zaten op de mid??
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ja, daar zitten ze in. Maar die wil ik even laten zitten voor eventuele verkoop van het complete ding.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ik heb ooit een Alcone Fourier gehad met een Dynaudio D260 tweet ipv het origineel. Die had een Chateauroux/Solen C voor de Dynaudio zitten. Als test heb ik die toen vervangen door een Mundorf RXF (of zoiets) C, zo’n rechthoekige was dat, worden niet meer geleverd. Die Mundorf was een goedkope MKP maar het verschil was dag en nacht. Alle scherpe randjes waren verdwenen. Ik hou het maar op smaak wat C’s betreft. Het kan vriezen, het kan dooien.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Goed, ik heb me vandaag even druk gemaakt met een stapeltje MDF dat fucking duur is tegenwoordig, busje lijm, tuubje Wood Max Express, zaagtafel, bovenfrees en nog wat dingen...
Lijm met houtmeel: Na enig nadenken leek het mij een aardig idee om eens wat MDF schroeven ter meerdere glorie van de good old lijmtang te gebruiken. Even geilen op de filteronderdelen. Tijd voor wat bracing. Meer bracing omdat meer -altijd!- beter is. Pikant bracing detail. De bracing plaatsen in de kast. Meer bracing omdat meer -altijd!- beter is. Alleen is ook maar alleen en dus stereo. Moet ook demping in. Knoeiboel. Veel demping. Zijwandjes plakken. Filtertjes plakken. De buurvrouw kwam langs, ik heb geen actieve herinnering aan wat ik hier aan het doen was. Toch maar een foto, zit geen prijsvraag aan vast. Na nog wat gefröbel in de garage waren ze plotseling zover dat ze aangesloten konden worden op een versterker. Nu demonteren, schuren en schilderen, helicopter huren om ze naar de 1e verdieping te tillen, weer in elkaar zetten en de kinderen voor het blok zetten als ik dood ben en ze het huis weer uit moeten.
Lijm met houtmeel: Na enig nadenken leek het mij een aardig idee om eens wat MDF schroeven ter meerdere glorie van de good old lijmtang te gebruiken. Even geilen op de filteronderdelen. Tijd voor wat bracing. Meer bracing omdat meer -altijd!- beter is. Pikant bracing detail. De bracing plaatsen in de kast. Meer bracing omdat meer -altijd!- beter is. Alleen is ook maar alleen en dus stereo. Moet ook demping in. Knoeiboel. Veel demping. Zijwandjes plakken. Filtertjes plakken. De buurvrouw kwam langs, ik heb geen actieve herinnering aan wat ik hier aan het doen was. Toch maar een foto, zit geen prijsvraag aan vast. Na nog wat gefröbel in de garage waren ze plotseling zover dat ze aangesloten konden worden op een versterker. Nu demonteren, schuren en schilderen, helicopter huren om ze naar de 1e verdieping te tillen, weer in elkaar zetten en de kinderen voor het blok zetten als ik dood ben en ze het huis weer uit moeten.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Uiteraard zijn alle weerstanden verbonden met de aarde. Draadloos, anders wordt het zo'n kluwen van draden. Mooi opgelost zo weer!
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ondervond je weerstand dan? Nou ja met zo'n gatenzaag
Overigens is het niet handiger en steviger om die bracings gewoon van 3x3 0f 4x4 vuren latten op te bouwen? Het enige wat het hier doet is om de tegenover elkaar liggende wanden met elkaar verbinden.
Overigens is het niet handiger en steviger om die bracings gewoon van 3x3 0f 4x4 vuren latten op te bouwen? Het enige wat het hier doet is om de tegenover elkaar liggende wanden met elkaar verbinden.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Wauw, wat een gave brokken techniek zo. En wat een leuke manier om een referentie toe te voegen, ipv bierflesje. Ik gok dat dit dan weer niet op je avatar past, want als dit 100F is dan is de box nog groter dan ik dacht 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Geen idee, Peter. Ik heb gewoon de beschrijving van Troels gevolgd.
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Lekker bezig, hoe gaat de afwerking er uit zien?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ik wil er nog een frontje voor maken en ze dan mat gifgroen schilderen.
Zoiets als deze plank:
Zoiets als deze plank:
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Geinig, weer eens wat anders!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Het is me voor het eerst gelukt om speakers te bouwen die ikzelf zelfs niet in de woonkamer wil hebben. Op mijn luisterkamer is het een ander verhaal. Ik zit aan deze kleur groen te denken omdat de Ikea kast die erachter staat ook groene elementen heeft.
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ja, dat begrijp ikLeeuwarden schreef: ↑di 22 feb 2022, 12:59Geen idee, Peter. Ik heb gewoon de beschrijving van Troels gevolgd.
Ik heb wel begrepen dat dit in zijn algemeen een van de minst gewaardeerde kleuren is. Een jaren '50 kantoorkleur zeg maar. Al denk ik dat het i.c.m. okergeel en zwarte accentranden wel eens heel mooi uit kan pakken.Leeuwarden schreef: ↑di 22 feb 2022, 13:08Het is me voor het eerst gelukt om speakers te bouwen die ikzelf zelfs niet in de woonkamer wil hebben. Op mijn luisterkamer is het een ander verhaal. Ik zit aan deze kleur groen te denken omdat de Ikea kast die erachter staat ook groene elementen heeft.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Er staat op de site van pureaudio ook een mat blauwe variant. Die had ik eerst in gedachten en liet ik zien aan MBCE. Die zag de groene en mompelde dat die mooi bij de kast kleurde. Wel een kwestie van de juiste groen kiezen want een tikkie lichter of donkerder is mis…
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Pureaudio i.d.d. wel een erg vintage site... Weet niet waarom, maar het doe mij erg aan Berini brommers denken.
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Leeuwarden schreef: ↑di 22 feb 2022, 12:21Goed, ik heb me vandaag even druk gemaakt met een stapeltje MDF dat fucking duur is tegenwoordig, busje lijm, tuubje Wood Max Express, zaagtafel, bovenfrees en nog wat dingen...
Lijm met houtmeel:
_K0A8645-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Na enig nadenken leek het mij een aardig idee om eens wat MDF schroeven ter meerdere glorie van de good old lijmtang te gebruiken.
_K0A8663-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Even geilen op de filteronderdelen.
_K0A8668-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
_K0A8669-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Tijd voor wat bracing.
_K0A8673-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Meer bracing omdat meer -altijd!- beter is.
_K0A8676-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Pikant bracing detail.
_K0A8678-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
De bracing plaatsen in de kast.
_K0A8679-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Meer bracing omdat meer -altijd!- beter is.
_K0A8682-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Alleen is ook maar alleen en dus stereo.
_K0A8689-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Moet ook demping in. Knoeiboel.
_K0A8691-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Veel demping.
_K0A8692-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
_K0A8694-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Zijwandjes plakken.
_K0A8696-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Filtertjes plakken.
_K0A8699-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
De buurvrouw kwam langs, ik heb geen actieve herinnering aan wat ik hier aan het doen was. Toch maar een foto, zit geen prijsvraag aan vast._K0A8701-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Na nog wat gefröbel in de garage waren ze plotseling zover dat ze aangesloten konden worden op een versterker.
_K0A8705-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
_K0A8703-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
Nu demonteren, schuren en schilderen, helicopter huren om ze naar de 1e verdieping te tillen, weer in elkaar zetten en de kinderen voor het blok zetten als ik dood ben en ze het huis weer uit moeten.
Jaaaaa hoorde ik het toch goed haha. Goedbezig! Grtjs uit Leeuwarden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Die rode akoestische afleiders, zijn die ook audiofiel verantwoord?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Nee, zijn gewoon persoonlijke eigendommen van MBCE…
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Zit er al kleur op Jan?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
