Hallo,
ik heb een Harman Kardon HK6500 welke ik zojuist een recap heb gegeven. Voordat ik met de recap ben gestart heb ik gecontroleerd of er nog ernstige defecten waren, want dan heeft een recap niet zoveel zin.
Ik heb vooraf even de DC balance nagemeten (was wat verlopen, maar nog goed in te stellen) als ook de idling current nagemeten volgens de service manual. De manual omschrijft een idling current van 40mV. Bij controle bleek deze voor de recap wat hoger te zijn en ook met behulp van de trimpot kon ik hem niet laag genoeg krijgen volgens manual. Beide kanalen hadden hetzelfde probleem.
Toen toch de recap maar gedaan en nu opnieuw aangekomen bij het afregelen van de bias. En opnieuw hetzelfde probleem. Ik krijg de ruststroom niet lager dan +/-56mV met behup van de trimpot.
Ook heb ik van 1 kanaal de trimpot vervangen, dit gaf, zoals verwacht overigens, geen verbetering.
Graag jullie hulp om de bias toch op de voorgeschreven waarde te krijgen. Opvallend is dat beide kanalen exact dezelfde meting geven.
Lijkt me het makkelijkste andere trimpots te plaatsen met een andere waarde? Welke waarde? Hij is nu 500 Ohm +/-20%
Ter illustratie 2 foto's van de meting en de trimpot. Verder ook de service manual.
Alvast bedankt!
Probleem afregelen bias Harman Kardon HK6500
Moderator: Beheerdersteam
Probleem afregelen bias Harman Kardon HK6500
- Bijlagen
-
- hfe_harman_kardon_hk6500_service.pdf
- (1.94 MiB) 462 keer gedownload
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Probleem afregelen bias Harman Kardon HK6500
Ik hoop dat je kamer op 25 graden is gestookt.....

Re: Probleem afregelen bias Harman Kardon HK6500
Zit er wel 2x 0,27Ω ? Is niet te zien, meetpen zit er net boven. Fabrikanten willen er wel 's wat anders inzetten. Met bijv 2x0,47Ω zou het 70mV worden.
Anne
Anne