Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
De grote 15" woofers van onze S1 moeten altijd een paar minuten inspelen. Zeker als je ze meteen flink om de oren geeft dan klopt het in het begin gewoon niet. Maar ja, grote spreekspoel die moet opwarmen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Klopt, dat is hier ook zo met de 10 inchers, maar ik heb er meestal geen last van omdat mijn vrouw voordat ik thuis kom altijd al Sky Radio op heeft staan 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Vandaar de problemen. Van dergelijke radiostations gaan je speakers kapot...
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Leeuwarden schreef: ↑di 30 nov 2021, 13:11Vandaar de problemen. Van dergelijke radiostations gaan je speakers kapot...
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Je bent gewoon "pissed off" dat ik de C1's niet aan je wil verkopen
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik kan me er enige voorstelling van maken!
Ben benieuwd wat Jeroen ervan vind, elke keer als hij bij mijn kwam luisteren klonk het daarna beter, of had ik tips gehad om het beter te laten klinken.
Heb je trouwens nog een standaard zekering in de Purifi zitten? Deze upgraden naar een SR zal waarschijnlijk een mooie verbetering geven voor relatief weinig geld.
Gr. Walter
Ben benieuwd wat Jeroen ervan vind, elke keer als hij bij mijn kwam luisteren klonk het daarna beter, of had ik tips gehad om het beter te laten klinken.
Heb je trouwens nog een standaard zekering in de Purifi zitten? Deze upgraden naar een SR zal waarschijnlijk een mooie verbetering geven voor relatief weinig geld.
Gr. Walter
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Nou ja weinig? Toch dikke 100 pleuries voor een buiszekeringetje. En dat is relatief best veel geld t.o.v. een saté-tje met meloen. Walt als influencer?
Re: Daudio C1kit "net even anders"
In de NCore doet het veel, ik dacht dat Jeroen in hun Purifi P1000 ook een SR zekering erin zit. Verder 30 dagen op proef, dus hoor je geen verschil krijg je gewoon je geld terug. Een No brainer dus eigenlijk… 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ja hoor, zit er bij mij ook standaard in, het wordt er beter van. Zo ook met dure power cables en mooie stekkerblokken alleen dat is aan de meerderheid van ZBA niet besteed. Dus ik hou me zoveel mogelijk stil op dit vlak.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Van het weekend eerst maar eens meten zodat ik weet wat voor een vlees ik in de kuip heb, dan eventueel mid/hoog tov het laag aanpassen en de sub netjes aankoppelen.
Dan een datum prikken met Jeroen, periode daarna eens kijken wat er eventueel nog te tweaken valt met oa kabels of zo'n (meerdere) zekering (en), wax coil op het laag doet ook echt veel, wellicht op het mid ook zo’n ding......
Dan een datum prikken met Jeroen, periode daarna eens kijken wat er eventueel nog te tweaken valt met oa kabels of zo'n (meerdere) zekering (en), wax coil op het laag doet ook echt veel, wellicht op het mid ook zo’n ding......
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Kun je dat ook beredeneren Jeroen ?
Als je er niet op in wil gaan snap ik dat ook
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Waxcoil op het mid hoog zou ik zeker voor gaan! De kleinere waardes zijn minder prijzig sowieso. Zal dan wel proppen worden op je filter plankjes.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Waxcoil op het mid en hoog is ook goed hoorbaar en een vooruitgang.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Oh kom op, ik val van mij stoel nu, waar is de nuchtere Jeroen gebleven?
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Wat valt er nou aan een zekering te meten anders dan stuk of heel, ongeacht de kleur of nummer?
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Aan een zekering? We hebben ze op de audioclub in alle kleuren beluisterd op de oranje na dan. Die zijn nog te jong. Hoorde er echt helemaal niks aan. En velen met mij.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Het enigste wat ik kan horen aan een zekering is of hij heel of stuk is … 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Kijk dit zijn nu precies de reacties waarom ik er stil over ben. Ja ik ben nuchter maar sta ook altijd open voor verbetering. Tests op audioclubs hebben daarbij voor mij geen enkele waarde. Ik wil het thuis kunnen beoordelen, met tracks die ik ken, zittend op de sweetspot. En zonder een grote groep mensen om mij heen voor wie de uitkomst bij voorbaat vaststaat.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Jeroen, kan de spoel op midden vlekkeloos vervangen worden door een Jantzen Wax coil? kleinste is wel 16awg.
