Ok Demo , dan zou ik hem ook vanuit de gloeidraad kunnen voeden ? Of begrijp ik het verkeerd
Lange termijn KT120 versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Lange termijn KT120 versterker
Bij gelijkrichten met halfgeleiders is de hoge spanning bijna onmiddelijk aanwezig en ook de voeding voor de automaat.
Maar de (eind)buizen zijn nog koud, geen stroom.Denkt de automaat, geen stroom genoeg dus regel de negatieve roosterspanning terug naar minder.Tegen dat de buis stroom gaat trekken is er bijna geen negatieve spanning meer voor het stuurrooster en loopt de stroom flink op.
Als dan de automaat ook prompt terugregeld gaat alles goed, maar dat gaat langzamer dan het opwarmen wordt de stroom toch tijdelijk stuk groter dan bedoeld.De automaat is zo traag om niet te reageren bij heel lage frequenties.
Voor de veiligheid dan het relais om de negatieve spanning op maximum te houden tijdens opwarmen.
Relais is misschien niet echt nodig, snelheid opwarmen versus snelheid terugregelen kan meevallen, maar voor de zekerheid.
Anne
Maar de (eind)buizen zijn nog koud, geen stroom.Denkt de automaat, geen stroom genoeg dus regel de negatieve roosterspanning terug naar minder.Tegen dat de buis stroom gaat trekken is er bijna geen negatieve spanning meer voor het stuurrooster en loopt de stroom flink op.
Als dan de automaat ook prompt terugregeld gaat alles goed, maar dat gaat langzamer dan het opwarmen wordt de stroom toch tijdelijk stuk groter dan bedoeld.De automaat is zo traag om niet te reageren bij heel lage frequenties.
Voor de veiligheid dan het relais om de negatieve spanning op maximum te houden tijdens opwarmen.
Relais is misschien niet echt nodig, snelheid opwarmen versus snelheid terugregelen kan meevallen, maar voor de zekerheid.
Anne
Nu snap ik hoe het zit, Anne geen risico nemen , En inschakel vertraging erinAh!buis schreef: ↑do 28 okt 2021, 14:08Bij gelijkrichten met halfgeleiders is de hoge spanning bijna onmiddelijk aanwezig en ook de voeding voor de automaat.
Anne
Ik den dat ik nog wel printen bestukt voor Bas heb liggen
Bas nog even je tekening plaatwerk aanpassen voor het word gezet , of de gaatjes inschakel vertraging of erna aftekenen en boren.
Als ik de printjes heb teken ik meteen de gaatjes in het plaatwerk zodat ze meteen mee gesneden worden.
De printen heb ik van de Inschakel vertraging maar die hebben graag 12 volt DC
Dus ik heb ook nog zat 12 volt printen liggen maar ik moet ook nog een wisselspanning hebben van ca 12 Volt
Nu zit de 12 volt op de Trafo opgenomen in het hoogspannings Circuit , kan ik daar beter afblijven
Ik kan ook 12,6VAC van de gloeistroom afnemen van de KT120 / 6N6P / EC92
Er zit dan weer wat bij 100 -150mA nattevingerwerk
Kan het morgen even meten wat het opneemt
Dus ik heb ook nog zat 12 volt printen liggen maar ik moet ook nog een wisselspanning hebben van ca 12 Volt
Nu zit de 12 volt op de Trafo opgenomen in het hoogspannings Circuit , kan ik daar beter afblijven
Ik kan ook 12,6VAC van de gloeistroom afnemen van de KT120 / 6N6P / EC92
Er zit dan weer wat bij 100 -150mA nattevingerwerk
Kan het morgen even meten wat het opneemt
Je kunt die 16V best gebruiken.Mocht de trafowikkeling onderbreken, blijft er maar 1,2V over.
Als je de ruststroomautomaat gebruikt kan die daar ook aan.
Anne
Als je de ruststroomautomaat gebruikt kan die daar ook aan.
Anne
Er is ruimte gevonden voor de 2 printen die er bij komen. Toch blij dat ik de behuizingen al wat groter had gemaakt
Dit begint al op de vorm te lijken
Morgen maar eens wat frezen er langs halen
De tekeningen voor het plaatwerk zijn ook ver klaar en kunnen binnenkort gemaakt gaan worden.
Dit begint al op de vorm te lijken
Morgen maar eens wat frezen er langs halen
De tekeningen voor het plaatwerk zijn ook ver klaar en kunnen binnenkort gemaakt gaan worden.
De eerste begint al aardig te lijken op wat ik ontworpen heb. Het is wel flink wat freeswerk maar dat komt helemaal goed, rustig aan dan komen we er wel
en met de freesmallen van audiomanics komt het allemaal in orde
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Dit wordt wat anders dan de standaard rechte bak
ik zie nog niet wat, wordt vast fraai 
Ziet er al mooi uit en ik zie het geheel al voor me Dat heeft Barry kennelijk net niet gezien
- Bijlagen
-
- 169612D7-1F82-4B0D-ACF4-40C3C79002C1.png (68.92 KiB) 329 keer bekeken
Het idee was inderdaad om een beetje van de gebaande paden af te gaan en mezelf uit te dagen. Nou dat lukt aardig
Hopelijk ziet het er straks uit zoals ik het bedacht heb, dan komt het goed.
Als Bert en ik dan het schema voor elkaar krijgen en alles klinkt dan aan het einde ook lekker dan hebben we wat bereikt
We kunnen er altijd alleen een gloeistroom trafo achterin zetten en een Klasse D module er in verstoppenhardbats schreef: ↑za 06 nov 2021, 15:14Het idee was inderdaad om een beetje van de gebaande paden af te gaan en mezelf uit te dagen. Nou dat lukt aardig![]()
Hopelijk ziet het er straks uit zoals ik het bedacht heb, dan komt het goed.
Als Bert en ik dan het schema voor elkaar krijgen en alles klinkt dan aan het einde ook lekker dan hebben we wat bereikt![]()
Of het gewoon als nachtlampjes bruiken. Het zijn monoblokken dus dan heb ik er 1 en de vrouw ook 
Ja leuk
Alleen is je frase wel erg warm geworden,zo te zien.
Misschien frasen in meerdere lagen?
Maar wat zeur ik,het is je gelukt
Alleen is je frase wel erg warm geworden,zo te zien.
Misschien frasen in meerdere lagen?
Maar wat zeur ik,het is je gelukt
Het was even kijken wat de beste manier was om dat grote deel weg te werken. Eerst wilde ik dat helemaal frezen maar om zoveel hout in stof om te zetten leek tijdens het frezen niet handig. Toen heb ik eerst een groot deel weg gezaagd en toen gefreesd, dat ging al beter. Bij de 2de kant moet het allemaal wat soepeler gaan.
En toen was er een setje
vliegt er door heen met de nieuwe bovenfrees
Het vinden van m3 rvs rampamoeren is schijnbaar wel een uitdaging. Ik ging er vanuit dat het een standaard maar is maar blijkbaar niet
Het vinden van m3 rvs rampamoeren is schijnbaar wel een uitdaging. Ik ging er vanuit dat het een standaard maar is maar blijkbaar niet