peterl schreef: ↑vr 29 okt 2021, 21:50
Ik heb de print met KICAD opgezet, kan iemand even kijken of ik wat vergeten ben?
Welke layer masks heb ik allemaal nodig, want als ik F.Fab er bij aan zet wordt het wel heel druk op de print.
Wat je vergeten bent is de Board outline, niet geheel onbelangrijk

Kun je laag Edge Cuts voor nemen. Verder om een bord te bestellen kun je de Fab layer weg laten, dit is de Assembly layer en is alleen indicatief voor jezelf als je gaat bestukken. Wat moet er in het zipje naar de fabriek:
- Board outline (Edge Cuts dus)
- Soldermask Top
- Soldermask Bot
- Koperlagen Top en Bot
- Silk Top
- Drill
Ik heb niet de hele print nageplozen, maar let op je afstanden tussen koper onderling bij de hoge spanningen. Neem aan dat je in China besteld, de meeste fabrieken willen een minimale teksthoogte zien van 0.8mm voor je silk, en een lijndikte van 0.15mm. Maar misschien is dat al wel het geval op jou print.
(
https://jlcpcb.com/capabilities/Capabilities als voorbeeld, 'Legend').
Wat je nog even aan kunt zetten in Kicad is Courtyard Top. Dit is de ruimte waarin een component geen andere courtyard mag kruisen. Dus dat je de plaatsingstolerantie van je component meeneemt. Niet meenemen in het zipje naar de fabriek.
Als tip nog, een simpele fit test voor je componenten: als je je ontwerp print naar pdf (pdf is maatvast), en vervolgens hier een hardcopy van maakt (1:1), kun je eenvoudig 'passen' of je juiste steek e.d. hebt genomen voor je componenten. Mits je deze al hebt liggen natuurlijk.
KiCad heeft best een goede Design Rule Check, neem aan dat je die wel hebt gedaan? Even goed kijken naar de foutmeldingen, en deze of op de print oplossen of in je constraints, dat zijn de parameters die je invult bij 'Board setup'.