Voedingstrafo EL84 PP stereo

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
jwvanwijngaarden
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 15:46
Locatie: Utrecht

Voedingstrafo EL84 PP stereo

Bericht door jwvanwijngaarden »

Afgelopen zomer zocht ik twee uitgangstrafo`s voor een EL84 PP stereoversterker. Op basis van het advies van AHbuis ga ik de ATR15 uitgangstrafo`s bij TBT bestellen. Ik wil de voedingstrafo ook gelijk mee bestellen. Hier zijn bij TBT 2 mogelijkheden, de N-300L die ik eerder noemde, en -daar kwam ik later achter- de NTR-110, flink goedkoper, opgegeven vermogen 75 watt. Deze levert 220 ma hoogspanning, volgens mij ruim voldoende dus, en 4A gloei, ook dat is strikt genomen voldoende voor 4 x EL84 met 2 x ECC83.

Ikzelf denk dat de EL84`s met kathodeweerstanden samen maximaal 50 watt gebruiken, voor de gloei reken ik op ca 25 watt. Dat betekent dat deze NTR110 echt maximaal belast zal worden. Is dat een probleem of is het handiger om iets meer marge aan te houden en dus voor de N300 te gaan?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Voedingstrafo EL84 PP stereo

Bericht door Ah!buis »

De NTR-110 ziet er voldoende stevig uit.
Anne
jwvanwijngaarden
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 15:46
Locatie: Utrecht

Re: Voedingstrafo EL84 PP stereo

Bericht door jwvanwijngaarden »

Dag Anne, dank voor het advies. Ik bestel morgen twee maal ATR15 en één maal NTR-110 bij TBT
Plaats reactie