Afgelopen zomer zocht ik twee uitgangstrafo`s voor een EL84 PP stereoversterker. Op basis van het advies van AHbuis ga ik de ATR15 uitgangstrafo`s bij TBT bestellen. Ik wil de voedingstrafo ook gelijk mee bestellen. Hier zijn bij TBT 2 mogelijkheden, de N-300L die ik eerder noemde, en -daar kwam ik later achter- de NTR-110, flink goedkoper, opgegeven vermogen 75 watt. Deze levert 220 ma hoogspanning, volgens mij ruim voldoende dus, en 4A gloei, ook dat is strikt genomen voldoende voor 4 x EL84 met 2 x ECC83.
Ikzelf denk dat de EL84`s met kathodeweerstanden samen maximaal 50 watt gebruiken, voor de gloei reken ik op ca 25 watt. Dat betekent dat deze NTR110 echt maximaal belast zal worden. Is dat een probleem of is het handiger om iets meer marge aan te houden en dus voor de N300 te gaan?
Voedingstrafo EL84 PP stereo
Moderator: Beheerdersteam
-
jwvanwijngaarden
- Berichten: 86
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 15:46
- Locatie: Utrecht
-
jwvanwijngaarden
- Berichten: 86
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 15:46
- Locatie: Utrecht
Re: Voedingstrafo EL84 PP stereo
Dag Anne, dank voor het advies. Ik bestel morgen twee maal ATR15 en één maal NTR-110 bij TBT
