Even voorstellen...

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
CSD
Berichten: 33
Lid geworden op: za 25 sep 2021, 13:16
Locatie: Utrecht

Even voorstellen...

Bericht door CSD »

Beste zelfbouwers,

Even een korte introductie, gedurende studententijd een paar zelfbouw projecten gedaan. Nu na bijna 20 jaar weer tijd om iets zelf aan te pakken.
Plan is om 2 actieve monitors te bouwen voor op mijn piano, een akoestische uitdaging en beperkte footprint voor de luidspreker.
Ik zal binnenkort een paar vragen posten.

Groet Thomas

Zelfbouw ervaring:
- Zelfverdichtende betonnen speakers gegoten met Peerless units. Zijn inmiddels 20 jaar oud maar spelen desondanks heel strak in het laag door deze bijna 'dode' kast.
- Scan Speak zuilen met revelator tweeter. Was in combinatie met een Musical Fidelity A100-X een heerlijke combinatie. Helaas geen ruimte meer voor een goede opstelling. En ook de MF is inmiddels overleden.
- Actieve subwoofer met Peerless XLS-10" en passieve radiator. De kast is al een tijd naar de eeuwige jachtvelden, maar indien een goede ondersteuning voor monitors bouw ik zo weer een sub op.
PICT0010 (2).JPG
20181218_211222.jpg
151_5139 (2).JPG
IMG_4792 (2).JPG
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door douwebakker »

Welkom bij de club zou ik zeggen. Persoonlijk ben ik meer van de versterkers dan van luidsprekers, maar er zitten op dit forum genoeg leden die veel van luidsprekers weten dus je bent aan het goeie adres.
Douwe Bakker
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door Barry2001 »

Welkom hier Thomas!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door Henkjan »

hoi Thomas, welkom hier!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Even voorstellen...

Bericht door Shadow »

Welkom Thomas!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Even voorstellen...

Bericht door Douwe84 »

Welkom!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Even voorstellen...

Bericht door Pjotr »

+1 Welkom en veel plezier met het bouwen en met het luisteren naar je creaties!
Plaats reactie