Elk versterker heeft ruis. De vraag is of / wanneer die te horen is. In mijn geval (Nearfield setup), met DXT-Tweeter en in een korte afstand kleiner dan 1,5 m was die helaas met een FA122-modul wel te horen en met die FA123-modul (aan de tweeter-versterker aangesloten) niet.Leeuwarden schreef:Een Hypex ruist niet. Dan is er iets niet goed…
Hypex: kwaliteit / ervaringen?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?
Ik heb nog nooit een Hypex UCD of Ncore gehad die ruist. En dat is dan met een Seas T29CF002. Maar dan wel zonder dsp in wat voor vorm dan ook. Zal best zijn dat elke versterker ruist, sommige scheten ruik je ook, andere weer niet…
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op wo 25 aug 2021, 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?
Geen enkele…OWC schreef:Dat hangt er vanaf hoeveel compressie drivers je erop aansluitLeeuwarden schreef:Een Hypex ruist niet. Dan is er iets niet goed…![]()
![]()
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?
Het kan ook zijn dat de ruis ergens anders vandaan komt.rpnfan schreef:Elk versterker heeft ruis. De vraag is of / wanneer die te horen is. In mijn geval (Nearfield setup), met DXT-Tweeter en in een korte afstand kleiner dan 1,5 m was die helaas met een FA122-modul wel te horen en met die FA123-modul (aan de tweeter-versterker aangesloten) niet.Leeuwarden schreef:Een Hypex ruist niet. Dan is er iets niet goed…
De gain van een versterker ligt ronde de 26dB ofzo, dus alle ruis daarvoor gaat lekker mee daarin.
Het klopt dat alle versterkers ruisen.
Zo niet dan is hij of niet aangesloten, of je hebt algemene fysica om zeep geholpen
Wat ik veel zie, is dat mensen verkeerd omgaan met de DSP.
Je moet zo hard mogelijk insturen en tov het hoogste "boostpunt" het beste de rest "verzwakken".
Als het een vaste opstelling is, kun je nog beter de gain van de pre-amps van de ncores aanpassen of anders een passief netwerkje op de outputs van de uitgang van de DSP module gooien.
Wat ik zelf vaak doe, is de tweeter passief verzwakken achter de versterker.
Je wint dan sowieso al 6dB door de bafflestep , en vaak zijn tweeters ook nog een stuk gevoeliger.
Kost wel vermogen, maar in het hoog zit al super weinig echt vermogen, dus dat boeit niet zoveel.
Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?
Ik heb van Wouter begrepen dat de ruis maar uit 1 van de 2 plate-amps komt.OWC schreef:Het kan ook zijn dat de ruis ergens anders vandaan komt.rpnfan schreef:Elk versterker heeft ruis. De vraag is of / wanneer die te horen is. In mijn geval (Nearfield setup), met DXT-Tweeter en in een korte afstand kleiner dan 1,5 m was die helaas met een FA122-modul wel te horen en met die FA123-modul (aan de tweeter-versterker aangesloten) niet.Leeuwarden schreef:Een Hypex ruist niet. Dan is er iets niet goed…
De gain van een versterker ligt ronde de 26dB ofzo, dus alle ruis daarvoor gaat lekker mee daarin.
Het klopt dat alle versterkers ruisen.
Zo niet dan is hij of niet aangesloten, of je hebt algemene fysica om zeep geholpen
Wat ik veel zie, is dat mensen verkeerd omgaan met de DSP.
Je moet zo hard mogelijk insturen en tov het hoogste "boostpunt" het beste de rest "verzwakken".
Als het een vaste opstelling is, kun je nog beter de gain van de pre-amps van de ncores aanpassen of anders een passief netwerkje op de outputs van de uitgang van de DSP module gooien.
Wat ik zelf vaak doe, is de tweeter passief verzwakken achter de versterker.
Je wint dan sowieso al 6dB door de bafflestep , en vaak zijn tweeters ook nog een stuk gevoeliger.
Kost wel vermogen, maar in het hoog zit al super weinig echt vermogen, dus dat boeit niet zoveel.
Re: Hypex: kwaliteit / ervaringen?
Ja, en meestal is er dan iets niet goed met de voeding of een van de opamps of zo. Terugsturen en nieuwe vragen. Hypex geeft op dat vlak echt goede support.satefan schreef:Ik heb van Wouter begrepen dat de ruis maar uit 1 van de 2 plate-amps komt.
