Te veel bass in Infinity speaker

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Walt

Re: Te veel bass in Infinity speaker

Bericht door Walt »

Welke kabel wissel heb je toen toegepast, weet je dat nog?
rjmulder
Contacteer:

Bericht door rjmulder »

In het begin had ik er 2,5mm2 luidspreker snoer tussen zitten met dunne koper aders (niet te duur spul), deze toen vervangen voor Van der Hul Hybrid CS 122 die ik nog steeds gebruik maar nu tussen Hypex NC500MP en daudio C1.
Chocomel

Bericht door Chocomel »

Als een andere kabel de basweergave duidelijk vermindert, dan was de oude kabel stuk of maakte hij slecht contact. Om de frequentierespons beduidend te veranderen, dus een verandering in de ordegrootte van decibellen, moet de kabel een weerstand hebben die in de orde van ohms ligt.

2x 5 meter koperader van 2,5 mm^2 heeft een weerstand van 0,07 ohm. Dat is praktisch 0.
Walt

Bericht door Walt »

Misschien dat de hoeveelheid laag meettechnisch niet veranderd, maar toeneemt in kwaliteit waardoor het slanker klinkt, ik merk dat zelf als je koper kabel vergelijkt met een zilver/goud kabel.
SARK

Bericht door SARK »

Geen kabeloorlog beginnen jongens!
Bijlagen
tow.jpg
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Chocomel schreef:
Als een andere kabel de basweergave duidelijk vermindert, dan was de oude kabel stuk of maakte hij slecht contact. Om de frequentierespons beduidend te veranderen, dus een verandering in de ordegrootte van decibellen, moet de kabel een weerstand hebben die in de orde van ohms ligt.

2x 5 meter koperader van 2,5 mm^2 heeft een weerstand van 0,07 ohm. Dat is praktisch 0.
Tja, en een dunnere kabel verhoogt de weerstand. Wordt het laag juist relatief zachter toch?

Ik heb ook een tiental jaar met Infinity gespeeld, soms met CS-122 (zacht geel, haha) en soms met meuk. Dat maakte bij mijn luidsprekers niet direct iets merkbaar uit.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”