Anne
Nog niet goed wakker, nog even goed verder kijken
Even later ... zou dus zo moeten.
Moderator: Beheerdersteam
Ja de Kathode wikkeling is een losse winding Peter heb bezoekpeterl schreef:Dan lijkt me dat die verbinding die je aan een kant hebt gemaakt tussen de kathode en anode er niet hoort te zitten Bert.
Nou ik kom ook net uit Regen BadAh!buis schreef:Op de trafo staat 0 4Ohm 8Ohm en even hoger K.Die 0 is blijkbaar enkel voor de LS wikkeling bedoeld en staat er bij de twee voor de kathode tegenkoppeling enkel een K.
Veiligheidshalve misschien ook even de andere helft nazien of de richting daar hetzelfde is.
Anne
Anne,Ah!buis schreef:Vandaag baddag en dan gaat ook bed overhoop alles weer op orde krijgen, ontbijt laat, middageten er achteraan, bekomen van de emoties en dan kan er weer iets gewoon verder. Is me trouwens te fris om buiten te gaan zitten.
De aanduiding op de trafo lijkt wel te kloppen.Dus a g2 en k van een buis aan eenzelfde kant.
Anne
Nog niet goed wakker, nog even goed verder kijken![]()
Even later ... zou dus zo moeten.
Hoi Joris als je foto wat vergroot zie je dat zoals anne ook al schreef Die 0 bij de LS wikkeling hoortmolekuul schreef:Anne,Ah!buis schreef:Vandaag baddag en dan gaat ook bed overhoop alles weer op orde krijgen, ontbijt laat, middageten er achteraan, bekomen van de emoties en dan kan er weer iets gewoon verder. Is me trouwens te fris om buiten te gaan zitten.
De aanduiding op de trafo lijkt wel te kloppen.Dus a g2 en k van een buis aan eenzelfde kant.
Anne
Nog niet goed wakker, nog even goed verder kijken![]()
Even later ... zou dus zo moeten.
Moet de kathode wikkeling niet andersom? De K aan de kathode, de 0 aan de 10ohm weerstand?
Het is toch een tegenkoppelingsloop?
Gr,
Joris
In die tekening heb ik de wikkelrichting (fase) aangegeven met pijlen (van de meting van Bert).molekuul schreef:Bert, in mij reactie verwees ik dan ook naar de tekening van Anne in de post waar hij een buis aan de trafo heeft getekend.
Je kan er niet genoeg hebben Peterpeterl schreef:In ieder geval voldoende multimeters Bert![]()
Maar fijn dat het nu werkt.
Bedankt Douwedouwebakker schreef:Spannend allemaal Bert. Maar je bent goed op weg. Twijfel je nog aan de fase van de tegenkoppel wikkeling?
Haal deze dan even los en maak een doorverbinding i.p.v. de TK wikkeling. Je kunt dan even met de scoop controleren of de fase op de kathode en die van de wikkeling in tegenfase zijn.
Ok Begrepen AnneAh!buis schreef:Mooi zo, het gaat weer de goeie kant uit, kun je rustig slapen![]()
Wat betreft de instelling van de eindbuizen als de kathodewikkeling verkeerd zit :
zolang de boel niet oscilleert maakt 't niet uit, met maar een van de twee verkeerdom lijkt me de kans op oscilleren niet groot.De goeie kant werkt verandering tegen.
Anne
De fase van het signaal op de kathode van de 6J5 en van de terugkoppeling moeten hetzelfde zijn voor tegenkoppelen, dus geen tegenfase !douwebakker schreef:Spannend allemaal Bert. Maar je bent goed op weg. Twijfel je nog aan de fase van de tegenkoppel wikkeling?
Haal deze dan even los en maak een doorverbinding i.p.v. de TK wikkeling. Je kunt dan even met de scoop controleren of de fase op de kathode en die van de wikkeling in tegenfase zijn.
Zal zo niet werken, de goeie kant blijft hetzelfde doen.OpaBert schreef:Ff verzinnen kan ik dat misschien zien als ik ingang spanning hetzelfde hou
En ik draai een kathode wikkeling om , en het uitgangs vermogen daalt dan stond er een verkeerd
Stijgt de uitgangsspanning als ik er een omdraai Dan zat hij goed
Kan dat werken zo Anne
Oh, dat was niet zo slim van mij Anne. Je hebt helemaal gelijk zie ik nu.Ah!buis schreef:De fase van het signaal op de kathode van de 6J5 en van de terugkoppeling moeten hetzelfde zijn voor tegenkoppelen, dus geen tegenfase !douwebakker schreef:Spannend allemaal Bert. Maar je bent goed op weg. Twijfel je nog aan de fase van de tegenkoppel wikkeling?
Haal deze dan even los en maak een doorverbinding i.p.v. de TK wikkeling. Je kunt dan even met de scoop controleren of de fase op de kathode en die van de wikkeling in tegenfase zijn.
De versterker werkt met, als ingang, het verschil tussen kathode en stuurrooster.Als je dan de kathode een handje helpt moet het rooster meer doen om weer eenzelfde rooster-kathodespanning te krijgen.
Anne
Ok Dummy er aanAh!buis schreef:Zal zo niet werken, de goeie kant blijft hetzelfde doen.OpaBert schreef:Ff verzinnen kan ik dat misschien zien als ik ingang spanning hetzelfde hou
En ik draai een kathode wikkeling om , en het uitgangs vermogen daalt dan stond er een verkeerd
Stijgt de uitgangsspanning als ik er een omdraai Dan zat hij goed
Kan dat werken zo Anne
Gewoon even kijken of de eindtrap oscilleert met enkel de buis aan de twijfelkant erin, dus andere eindbuis eruit.Wel met een belasting op de LS-aansluiting !
Anne