Met volle tevredenheid deden ze samen met een Stick center en 3 CT218 dienst in mijn thuisbioscoop. Na verhuizing belanden de kleintjes in de container van de kringloop. De hoch’s kwamen er net iets beter van af, gedemonteerd in de hoek en ontdaan van de skai. De Tangband’s kregen een nieuwe bestemming. Qua geluid hoorde ik de kwaliteit van de Tangband maar door de beperkte luisterhoek kon het mij niet bekoren.
Onlangs begon het enorm te kriebelen, immers de hoch’s keken mij nog steeds hoopvol aan.
En nu dus tijd voor een waardig tweede leven, een mooier leven dan hun eerste leven want ze gaan nu echt af komen. Kosten wat kost af komen ze!
Poot schoonmaken MDF fineren
En weer verder:
Potver, staat een naad open Houtlijm + zaagsel om openstaande naad te dichten. Dun mdf is lastiger te frezen, want breekt makkelijker. Dus met een guts aan de slag Daarna ontdekken dat ik het drivergat en de baspijp na elkaar heb gefreesd. Maar niet het tweede front tussen door meegenomen. Is niet in mij opgekomen. Even kijken hoe het tweede front wordt. Wijkt dat teveel af dan maak ik een nieuwe voor de eerste speaker.
Update 3
Achterkant verlijmen Voorkant verlijmen, gezien vanaf de zijkant. Beide speakers zijn nu mdf gefineerd. Komende week vakantie dus tijd om de frees er overheen te halen. Daarna de hoeken rond frezen. Opletten dat 2mm meer van de 6mm ronde frees aan de andere kant komt dan waar de naad zit. Kan ik prima op de sokkels testen, het hoe en wat.
Update 4
Rond frezen, oeps Schilderen op grote hoogte. Werkt ideaal, want in een schilderbeurt 5 zijdes kunnen rollen. Nu voelt het schilderwerk als korrel 50. Benieuwd hoeveel er behouden blijft van deze laag isoleerverf. Schuren behoort tot de hobby der speaker bouwers maar dit is echt een klote verf om te schuren. Grovere korrel, beter resultaat.