dit is denk ik een tunein probleempje. nadat ik de directe URL via een favo op mysqueezebox.nl had ingegeven speelt t weer als vanoudsHenkjan schreef:bij mij doet Pinguin Radio t ineens niet meer op de squeezebox, andere devices spelen ewoon, dus de server is in de lucht. ik krijg de melding in beeld "geen items in playlist". Lijkt een tunein dingetje, die ondersteunen de SB niet meer. Maar zat andere stations doen t gewoon wel, RP of Aardschok (is een Pinguin station) bv
het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Henkjan schreef:
ik zal er aan moeten, onder Android 10 draait Squeezecommander niet meerblueznl schreef:Ik heb 'm uitgeprobeerd. Uiteindelijk gekozen voor SqueezePlay + Squeeze Ctrl
(Mis af en toe SqueezeCommander nog wel een beetje.)
dit is wat ik nu zie in de playstore: wie heeft een beetje goede ervaringen? of anders gevraagd: wat lijkt t meest op squeezecommander?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik zie net dat op mijn synology nas lms niet meer op het lijstje van pakketten staat. Na consultatie op de site blijkt het niet meer ondersteund te worden. Als je het nog niet geinstalleerd hebt dan ben je te laat. Nu maar hopen dat de Nas niet crasht, want dan ben je de sjaak.
https://www.synology.com/nl-nl/products ... y_packages
https://www.synology.com/nl-nl/products ... y_packages
Re: het grote squeezebox vragen topic
De truc met material lukt ook hier op de machine beneden, en telefoon
. Mooi dat dit lukt..!!
. Mooi dat dit lukt..!!
Re: het grote squeezebox vragen topic
Vandaag net even aan het spelen geweest met LMS op de Synology (DS3617xs virtueel) , inderdaad LMS wordt die niet meer ondersteund door Synology maar is nog wel beschikbaar via een andere weg.
Om LMS te installeren moet Perl geïnstalleerd zijn.
Weet niet meer welke site maar dit zijn de stappen om LMS weer op de Synology te installeren:
In Package center naar instellingen > pakketbronnen > toevoegen
Naam : Logitech Media Server
Locatie : https://pinkdot.myds.me/sspks/
Als dat is toegevoegd komt er een optie gemeenschap bij deze aanklikken en dan Logitech Media Server installeren.
Is LMS versie 8.0.0
Om LMS te installeren moet Perl geïnstalleerd zijn.
Weet niet meer welke site maar dit zijn de stappen om LMS weer op de Synology te installeren:
In Package center naar instellingen > pakketbronnen > toevoegen
Naam : Logitech Media Server
Locatie : https://pinkdot.myds.me/sspks/
Als dat is toegevoegd komt er een optie gemeenschap bij deze aanklikken en dan Logitech Media Server installeren.
Is LMS versie 8.0.0
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik gebruik al jaren squeezer, prima app. Simpel maar doet wat het moet doen.Henkjan schreef:ik zal er aan moeten, onder Android 10 draait Squeezecommander niet meer![]()
dit is wat ik nu zie in de playstore:
WhatsApp Image 2020-09-29 at 00.37.36.jpeg
wie heeft een beetje goede ervaringen? of anders gevraagd: wat lijkt t meest op squeezecommander?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
idd, erg simpel. maar bedienen werktknuisje schreef:Ik gebruik al jaren squeezer, prima app. Simpel maar doet wat het moet doen.Henkjan schreef:ik zal er aan moeten, onder Android 10 draait Squeezecommander niet meer![]()
dit is wat ik nu zie in de playstore:
WhatsApp Image 2020-09-29 at 00.37.36.jpeg
wie heeft een beetje goede ervaringen? of anders gevraagd: wat lijkt t meest op squeezecommander?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
maar eens testen...democles schreef:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Wordt de Squeezebox Touch eigenlijk nog veel gebruikt? Die van mij staat hier slechts nog als klok.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Als je hem gebruikt met de USB uitgang gaat hij net als alle andere prima mee in de vaart der volkeren, tot DSD uit e.d.
Dan kun je er een hele beste DAC achter hangen, en de opzet met Material gaat een beetje richting ROON.
Klok met een hele leuke functie, maar die moet/kun je wel "goed" gebruiken.
Dan kun je er een hele beste DAC achter hangen, en de opzet met Material gaat een beetje richting ROON.
Klok met een hele leuke functie, maar die moet/kun je wel "goed" gebruiken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ja hoor, in de schuur staat er een. en ook de andere streamers draaien op de squeezebox serverArno schreef:Wordt de Squeezebox Touch eigenlijk nog veel gebruikt? ....
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb nog geen apparaat gezien waarvan ik dacht : die moet de touch vervangen. Ik speel dan ook niets af met meer dan 24/96. Alles via de optische kabel naar een dac.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Maar uit naar een USB Dac die jij toch ook hebt, als ik het goed heb, dan moet je alleen een update doen op de Touch.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
welke plugin voor LMS is nou de goede voor Spotify? Spotty?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Voor die niet met een RPI en vergelijkbaar zelf aan de slag willen gaan:
https://forums.slimdevices.com/showthre ... c-streamer
https://polyvection.com/en/product/dac32/
https://forums.slimdevices.com/showthre ... c-streamer
https://polyvection.com/en/product/dac32/
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
zenksFR_Aad schreef:JaHenkjan schreef:welke plugin voor LMS is nou de goede voor Spotify? Spotty?
Die heb ik hier draaien
mooi product, jammer dat t alleen wifi is (commercieel snap ik t wel)hsmeets schreef:Voor die niet met een RPI en vergelijkbaar zelf aan de slag willen gaan:
https://forums.slimdevices.com/showthre ... c-streamer
https://polyvection.com/en/product/dac32/
Re: het grote squeezebox vragen topic
Als je dan ook nog een optie hebt om dan een connectie te maken met een Bluetooth Noise Canceling Koptelefoon, dan zou je de boel wel leuk op een rijtje hebben, multi functioneel en ook behoorlijk betaalbaar.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
zo, de squeezeboxen (SHD en de RPi) doen nu gezellig mee met Spotify ConnectHenkjan schreef:welke plugin voor LMS is nou de goede voor Spotify? Spotty?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Voor op de PC gebruik ik nu Squeezelite-X, gewoon uit de M$ app store, speler en bedienskin (kiezen tussen LMS standaard of Material)
Re: het grote squeezebox vragen topic
Mijn LMS op de synology start niet meer op. Ik heb versie 8 van pinkdot geinstalleerd. Na enig zoeken zag ik dat er een nieuwe versie van Perl was geupdate met de volgende eigenschappen.
Pinkdot is volgens mij niet meer actief, dus maar eens uitvogelen hoe ik deze Perl versie kan verwijderen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
da's balen, ook nog eens "it's not a bug, it's a feature"
Re: het grote squeezebox vragen topic
Welke versie van LMS dan? is dit wel de laatste versie.John P schreef:Mijn LMS op de synology start niet meer op. Ik heb versie 8 van pinkdot geinstalleerd. Na enig zoeken zag ik dat er een nieuwe versie van Perl was geupdate met de volgende eigenschappen.
PerlLMS.PNG
Pinkdot is volgens mij niet meer actief, dus maar eens uitvogelen hoe ik deze Perl versie kan verwijderen.
LMS moet nu ook met de hand geïnstalleerd worden via package centre.
Via deze link https://forums.slimdevices.com/showthread.php?111876 kun je zien welke je moet downloaden en hier https://sourceforge.net/projects/lmsupd ... es/DSM6.x/ kun je de versie downloaden.
