Wat mij betreft is kleiner beter om het kwijt te kunnen in de kamer, dus laat maar weten welke volumes ik zou kunnen uitproberen. Ik heb met verschillende volumes zitten spelen in WinISD en dit leek het me wel een aardig compromis tussen verloop, SPL en vermogen.markbakk schreef:Je maakt ze ook veel te groot. En het gaat niet om 112 dB op de luisterplaats, het gaat erom dat je pieken en dalen van tot wel 20dB gaat krijgen. Net waarom je bent afgeknapt op je vorige sub. 112dB is trouwens best hard voor de buren
Het verloop lijkt in WinISD nu vrij glad. Waar zouden die pieken en dalen vandaan komen en hoe voorkom ik dat via het ontwerp? Komen die pieken en dalen niet door de opstelling in de ruimte? Als dat zo is kan ik er nu nog niet veel mee. Kan ik de sub en de woofercomponent in de satellieten voor de ruimteinvloeden niet corrigeren met de DSP’s?
En de buren zitten los op 10 meter links en rechts, dus die hebben er niet veel last van. Bovendien heeft de ene kant een sportschool en draait de hele dag 90db, de andere kant is bijna 80 en doof. Ideaal!