Canare 4s11 ?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- BamiKanarieSoep
- Berichten: 120
- Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23
Canare 4s11 ?
Vraag met betrekking tot luidspreker kabel :
Ik ben op zoek naar een goede luidspreker kabel met een beperkt budget beschikbaar. Heb veel goeds gelezen over Canare 4S11 kabel en wil deze gaan gebruiken.
(er is een draad in deze rubriek over maar daar kom ik niet echt verder mee, kwa beoordeling mbt kwaliteit/prijs verhouding)
De versterker is zelfbouw single ended 807 tetrode met Torroidy ringkern UGT's, uitgangsvermogen max. ca. 6 Watt.
Ik kwam deze aanbieder tegen :
https://www.hifisupply.nl/kabels/luidsp ... s-van-rol/
Wil ze gebruiken in een single wire toepassing, als ik het goed begrijp, worden de vier aders per twee samengevoegd, twee rood en twee wit samen.
Vraag : is de Canari kabel goed/geschikt, is de vier aderige kabel ook geschikt voor een single wire toepassing.
Heeft iemand goede tips voor asmontage en gebruik.
En, wat is een goede banaanplug, die de dubbele draad kan dragen, is dit wat :
https://www.hifisupply.nl/connectoren/s ... anstekker/
Ook hier , heeft iemand tips en hints mbt. montage en gebruik ?
Alvast bedankt, Herman
Ik ben op zoek naar een goede luidspreker kabel met een beperkt budget beschikbaar. Heb veel goeds gelezen over Canare 4S11 kabel en wil deze gaan gebruiken.
(er is een draad in deze rubriek over maar daar kom ik niet echt verder mee, kwa beoordeling mbt kwaliteit/prijs verhouding)
De versterker is zelfbouw single ended 807 tetrode met Torroidy ringkern UGT's, uitgangsvermogen max. ca. 6 Watt.
Ik kwam deze aanbieder tegen :
https://www.hifisupply.nl/kabels/luidsp ... s-van-rol/
Wil ze gebruiken in een single wire toepassing, als ik het goed begrijp, worden de vier aders per twee samengevoegd, twee rood en twee wit samen.
Vraag : is de Canari kabel goed/geschikt, is de vier aderige kabel ook geschikt voor een single wire toepassing.
Heeft iemand goede tips voor asmontage en gebruik.
En, wat is een goede banaanplug, die de dubbele draad kan dragen, is dit wat :
https://www.hifisupply.nl/connectoren/s ... anstekker/
Ook hier , heeft iemand tips en hints mbt. montage en gebruik ?
Alvast bedankt, Herman
Re: Canare 4s11 ?
Ik gebruik zelf de Canare 4S11. Moet zeggen dat hij voor een dikke kabel goed flexibel is. Ik heb er nog een nylon kous om gedaan en wat opgeleukt voor het oog.
Ik gebruik de banaanpluggen van Purecable. Prima kwaliteit en meerdere oppervlakte materialen mogelijk.
Ik gebruik de banaanpluggen van Purecable. Prima kwaliteit en meerdere oppervlakte materialen mogelijk.
Re: Canare 4s11 ?
Op het ht forum, verkoopt "sultankat" complete kabels met pluggen.
Hij vraagt iets van 35 euro voor een setje van 2,5 meter. Andere lengtes bespreekbaar.
Heb hem zelf ook.
Hij vraagt iets van 35 euro voor een setje van 2,5 meter. Andere lengtes bespreekbaar.
Heb hem zelf ook.
-
Wasverzachter
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 17:16
Re: Canare 4s11 ?
Dag Herman,
Hoe hoger het voltage van de versterkeruitgang is, hoe dunner de kabel mag zijn (bij hetzelfde vermogen).
Waar heb je de UGT's geplaatst, in de versterker of in de luidspreker (a la 100v systeem)?
Mvg,
Hoe hoger het voltage van de versterkeruitgang is, hoe dunner de kabel mag zijn (bij hetzelfde vermogen).
Waar heb je de UGT's geplaatst, in de versterker of in de luidspreker (a la 100v systeem)?
Mvg,
- BamiKanarieSoep
- Berichten: 120
- Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23
Re: Canare 4s11 ?
Wasverzachter, de UGT's staan op de versterkerkast, en de secundaire wikkeling @ 4 ohm zit aan de connectoren op de kast.
- BamiKanarieSoep
- Berichten: 120
- Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23
Re: Canare 4s11 ?
Heb inmiddels contact met Rogier, hij levert Canare kabels
Bedankt allen voor de input !
Bedankt allen voor de input !
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Canare 4s11 ?
Ik heb Canare besteld in deze franse audiowebshop, omdat de prijzen zéér interessant zijn.
https://www.audiophonics.fr/en/150_canare
De site kan ook in het Engels, en sowieso kan Chrome alles voor je vertalen.
https://www.audiophonics.fr/en/150_canare
De site kan ook in het Engels, en sowieso kan Chrome alles voor je vertalen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Canare 4s11 ?
hé, zij hebben ook de dunnere versie (4x0.5mm²), voor t korte stukje tussen bv extern filter en luidspreker wel handig (zeker voor bv desktop speakers waar zo'n tuinslang niet echt handig is)Muug schreef:Ik heb Canare besteld in deze franse audiowebshop, omdat de prijzen zéér interessant zijn.
https://www.audiophonics.fr/en/150_canare
...
- BamiKanarieSoep
- Berichten: 120
- Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23
Re: Canare 4s11 !!!
Heb inmiddels de Canare 4s11 kabels, 2 * 3 meter binnen, en meteen aangesloten.
Van deze kabel word ik heel erg blij !. Ze klinken ontzettend goed, en voor een -lijkt mij- uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Madonna's Ray of Light is heel mooi (ik riskeer nu De StijlPolitie
)
Heb wel vanalles gelezen over inspelen, dagenlang met roze ruis, NEE witte ruis, NEE Rammstein, NEE Wagner.
Bedankt voor de reacties
Van deze kabel word ik heel erg blij !. Ze klinken ontzettend goed, en voor een -lijkt mij- uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Madonna's Ray of Light is heel mooi (ik riskeer nu De StijlPolitie
Heb wel vanalles gelezen over inspelen, dagenlang met roze ruis, NEE witte ruis, NEE Rammstein, NEE Wagner.
Bedankt voor de reacties
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Canare 4s11 ?
Lol, vergeet dat inspelen maar...
tegen dat die elektronen "goed" liggen voor Rammstein, wil jij natuurlijk Céline Dion horen, en dan moeten die elektronen weer twee weken zoeken naar een goede houding. 
Re: Canare 4s11 ?
Ik wil de elektronen wel even oplijnen voor je, gooi ik ze ff aan het 150KV net op m’n werk 
Re: Canare 4s11 !!!
Da's mooi dan hoeft die niet meer aan de autotuneBamiKanarieSoep schreef:Madonna's Ray of Light is heel mooi (ik riskeer nu De StijlPolitie)
Bedankt voor de reacties
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Canare 4s11 ?
Ray of light was voor autotune Peter. Het rare van deze cd is dat je 'Madonna' en 'geweldig' in één zin kan gebruiken. Ik ben niet zo'n fan van Madonna maar deze cd is een meesterwerk...
Re: Canare 4s11 ?
De CD is geweldig geproduceerd, zeker Jan. De enige verdienste is dat zij daarvoor dan ook de beste producers heeft ingehuurd (en kon betalen) die haar een mooi plekje hebben gegeven in het totaal. Maar dat is het dan ook. Madonna is een geweldig entertainer maar zingen heeft ze nooit gekund... 
