TMWW-1
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Nee, die was het dus niet (maar dat had je al begrepen, denk ik)Shadow schreef:![]()
De leverancier van je gereedschapjes bedoel ik
-
wouter
- Ook commercieel actief
pappaleo schreef:Maar ik wil dus zoiets:
16100237546675384028013427618814.jpg
maar dan mag de afronding asn de punt van de parabool iets eerder beginnen.
Ik heb deze frezen liggen, wellicht bruikbaar?
https://nl.aliexpress.com/item/40009085 ... 4c4d9akwhx
https://www.aliexpress.com/item/1Pc-Thu ... 4c4d9akwhx
Ik zie geloof ik niet wat jij ziet. Je gaat het hoe dan ook vast wel netjes voor elkaar krijgen.pappaleo schreef:De kromming is niet gelijk asn de gefreesde kromming.
Die tweede van Wouter zou ik niet snel in een bovenfrees zetten trouwens. Zijn ook met 12,7mm schacht.
Gewoon grotere nemen Leo!pappaleo schreef:Ja, het is afgelopen met de goede units![]()
-
wouter
- Ook commercieel actief
Uiteraard in een freestafel.markbakk schreef:Ik zie geloof ik niet wat jij ziet. Je gaat het hoe dan ook vast wel netjes voor elkaar krijgen.pappaleo schreef:De kromming is niet gelijk asn de gefreesde kromming.
Die tweede van Wouter zou ik niet snel in een bovenfrees zetten trouwens. Zijn ook met 12,7mm schacht.
- Leeuwarden
Niet dat ik van plan ben om zo'n frees te gaan gebruiken maar waarom gaat dat niet met een bovenfrees?
Heb tijdje geleden regelmatig met een afrondfrees met R van 15mm gewerkt in een redelijk zware 1800W machine. Alleen al het aanzetten is een feest, maar bij elke beweging van de machine voel je hem flink trekken. Ik moest er toen niet aan denken dat die frees ergens in zou happen...
Daarom moet je dat ook mm voor mm doen. Maar dan nog is het laatste stuk zwaar werk.
Echt prima te doen.Pjotr schreef:Daarom moet je dat ook mm voor mm doen. Maar dan nog is het laatste stuk zwaar werk.
Gewoon rustig aan,en je werkstuk goed vastzetten.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Frezen uit de hand alleen wanneer nodig, ik doe alle afrondingen met R6,3 ook op de freestafel. Zo veel veiliger, vlotter en fijner werken vind ik.
De zool van je frees is altijd maar half ondersteund, en op de hoeken nog minder. Je bent met meer krachten en richtingen bezig dan een kast of plaat over een freestafel duwen
Ik heb deze, mede omdat die 1/2" schachten opneemt: https://www.hbm-machines.com/producten/ ... eesmachine
De zool van je frees is altijd maar half ondersteund, en op de hoeken nog minder. Je bent met meer krachten en richtingen bezig dan een kast of plaat over een freestafel duwen
Ik heb deze, mede omdat die 1/2" schachten opneemt: https://www.hbm-machines.com/producten/ ... eesmachine
- Leeuwarden
- pappaleo
- Contacteer:
Als ik jullie gezellige gesprekje over freestafels verstoor met mijn geleuter over luidsprekers, dan hoor ik dat wel, hè?
Ik start dan desnoods een eigen topic.
Ik start dan desnoods een eigen topic.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Was on topic hoe dit gedaan zou kunnen worden:pappaleo schreef:Maar ik wil dus zoiets:
16100237546675384028013427618814.jpg
maar dan mag de afronding asn de punt van de parabool iets eerder beginnen.
viewtopic.php?f=3&t=28205&start=425#p1984831
- pappaleo
- Contacteer:
Nee, ik ben mijn nog geestelijk aan het voorbereiden op het afronden van de hoeken.
Het probleem is gewoon dat je nu in de testkasten al een spelend systeem hebt en dat al veel te lekker klinkt