PCB's laten aanmaken bij JLCPCB

Voor de elektronicahobbyist, solderen, etsen, etc.
Over de technieken dus, niet over de tools zelf.

Moderator: Beheerdersteam

Willy_61

PCB's laten aanmaken bij JLCPCB

Bericht door Willy_61 »

Omdat ik meermaals de vraag krijg hoe je printen bestelt bij JLCPCB in Hongkong, maak ik hier een extra topic, enkel om printen aan laten maken.

Volledig geactualiseerd op 26-12-2024

Ik laat mijn printen al geruime tijd maken bij JLCPCB. De kwaliteit is perfect en hun prijzen ook ;-). Na 3 dagen zijn ze bij JLCPCB gefabriceerd en de duurtijd van verzending hangt enkel af van welke carrier dat je kiest. Let wel op, de verzendkosten zijn snel hoger dan de fabricatiekosten.
Om een idee te geven van de prijs: voor 5 printen (= minimum aantal) met afmetingen 7 x 8,5 cm, dubbelzijdig, betaal je inclusief verzending door EuroPacket dan €11,30. De taksen enz. worden nu bij JLCPCB meteen ook verrekend tijdens het afwerken van de bestelling.
1. Startscherm.jpg
Hoe bestellen?
2. Login.jpg
Beginpagina JLCBCB klik "INSTANT QUOTE":
3. Instant Quote.jpg
Upload je RAR of ZIP-file met de gerbers:
4. Add Gerber File.jpg
5. Selecteer zip- of rar-file.jpg
Je ziet dat de gerbers geladen zijn:
6. ZIP of RAR ingeladen.jpg
Als het lukt, kan je ( in een nieuw tabblad van je browser) de print bekijken in de Gerber Viewer:
7. Naar Gerber Viewer.jpg
8. Gerber View.jpg
...soms lukt het niet en blijft de gerber pagina "hangen" dan moet je even later nog eens proberen.

Ga terug naar het eerste tabblad.
Je kan hier al kiezen voor de verzender onder "Shipping Estimate" (onder "SAVE TO CART"), je ziet meteen wat de kosten zijn.

En daarna hoef je normaal niks meer te wijzigen, kontroleer of de afmetingen correct zijn en ook het aantal dat je wil. Je kan ook de kleur van je print wijzigen.
Dit is alles, je kan nu je opgeladen gerbers naar je bestelkar opslaan en handel je bestelling verder af zoals alle online bestellingen.
9. Save to cart.jpg
10. Check en Secure Checkout.jpg
11. Shipping Address.jpg
12. Shipping Method.jpg
13. Submit Order.jpg
14. Pay.jpg
Plaats reactie