KT77 PP met long tail fasedraaier

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Er zit een mooie volle bas in wat toch wel ontbrak bij de el84, en deze versterker heeft wat meer body om het zo te zeggen, laten we hem eerst maar eens een tijdje inspelen, de afstandsbediening werk nu gelukkig wel op 5 meter.
En absoluut geen brom en de kast wordt vrijwel niet warm. Ik ben toch wel blij met de ringkern trafo, al is het maar voor het gewichts verschil.
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door Spoc »

Dat zijn leuke pic's om de week eens mee af te trappen. Een mooi resultaat Peter, gefeliciteerd!
Ben nog wel benieuwd hoe je nu de houten panelen hebt gemonteerd, kit? Ik zie nergens schroeven.
Goed bezig geweest!
Groeten, Bob
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15174
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door Barry2001 »

Gefeliciteerd Peter met het mooie eindresultaat! op naar de volgende :D
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door RobertD »

Heel fijn dat het resultaat er nu is! Het is een heel mooie versterker geworden.
Veel luisterplezier!
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Spoc schreef:
Dat zijn leuke pic's om de week eens mee af te trappen. Een mooi resultaat Peter, gefeliciteerd!
Ben nog wel benieuwd hoe je nu de houten panelen hebt gemonteerd, kit? Ik zie nergens schroeven.
Goed bezig geweest!
Groeten, Bob
Bob, ik heb aan de binnenzijde in het chassis gaatjes geboord en met 4 parkertjes per kant en in het midden deel het vastgeschroefd.
Wilde geen kit gebruiken. Zie de rode cirkeltjes.

Heel fijn dat het resultaat er nu is! Het is een heel mooie versterker geworden.
Veel luisterplezier!
Dank je Robert, deze week krijg ik de andere componenten om hem te compleet te maken(Tuner, Cd wisselaar).
Bijlagen
binnenzijde.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door democles »

Mooi werk Peter :goedzo:

Misschien de volgende keer de binnenkant net zo opgeruimd als de buitenkant,maar je bent er uiteindelijk uit gekomen :D
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

democles schreef:
Mooi werk Peter :goedzo:

Misschien de volgende keer de binnenkant net zo opgeruimd als de buitenkant,maar je bent er uiteindelijk uit gekomen :D
:lol: Bedankt, Ik heb nog veel aangepast en voorzien van afgeschermde kabels kortere verbindingen, en bromvrij, dat is erg fijn. :goeie:
Tja vanaf het begin is er veel ingekomen en dan is het zoeken naar de juiste plaats en ik heb de fout gemaakt in spiegelbeeld te bouwen en daardoor verdraaide er 1 versterker, waardoor er het een en ander fout ging. Aldoende leert me, laten we maar zeggen. :lol:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door Ah!buis »

Wel grappig die vormgeving zo :D
Een middenveld met buisjes en de eindbuizen langs de kant in de sloot :lol:
En de fase tussen de twee versterkers zit dus ook goed :goedzo:
Anne
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

Ah!buis schreef:
Wel grappig die vormgeving zo :D
Een middenveld met buisjes en de eindbuizen langs de kant in de sloot :lol:
En de fase tussen de twee versterkers zit dus ook goed :goedzo:
Anne
Ik vind het leuke van het ontwerp dat het wat modern aandoet met een klassieke uitstraling.
Maar na veel gedoe zijn we er toch samen uitgekomen. :goedzo:
Nu is het weer tijd voor veel :bakkie: :bakkie: :relax:



Tot het weer begint te kriebelen.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: KT77 PP met long tail fasedraaier

Bericht door peterl »

De versterker draait nu zo'n 8 uur per dag en de "2 koeltorens" doen goed hun werk :lol: , Temperatuur van de versterker zelf wordt zo'n 30 gr dus zeker niet echt warm. De nieuwe tuner en cd wisselaar van Yamaha zitten er nu achter aangesloten en op de cd wisselaar kan ik ook nog de ipod aansluiten.
Plaats reactie