Ik heb uit een nalatenschap die hier op het forum verkocht is zo'n setje van HJ gekocht, nieuw geseald in doos nog, luister er nu dagelijks met veel plezier naar.One World Concepts schreef:En zo zie je maar dat er meer is dan een goed verhaal.Henkjan schreef:De PDR versie had ook een ieniemini waveguide
De Duitse importeur deed zn eigen QC, 100% testen dus. Ongveer de helft kon retour afzender....ds23man schreef:Laten we maar niet beginnen over de problemen die ik gehad met de 75" magnetostaten van die oplichters, er was bijna een luchtbrug geopend voor de garantieclaims die ik met de heren had....
Eerder was t best wel OK, met Juoigâ kocht ik direct van de fabriek, en heb mss 2% garantie gevallen gehad. Later ging de moq omhoog en toen ben ik ze via die duitser gaan kopen, en dat was toen maar goed ook
Een goed product is meer dan prestatie, zolang het onbetrouwbaar is, is het nog steeds een slecht product.
Er zijn toch heel wat stagiaires en zelfs "ervaren" engineers die dat principe nog steeds niet begrijpen.
Wel zonde, vaak heeft dat gewoon ermee te maken dat ze productie proces niet in orde hebben.
Meest voorkomende failures B&G Neo 3/pdr Planar tweeter
Moderator: Beheerdersteam
Re: Meest voorkomende failures B&G Neo 3/pdr Planar tweeter
Re: Meest voorkomende failures B&G Neo 3/pdr Planar tweeter
ja ik kwam op +- 100 102 db uitOne World Concepts schreef:Grofweg 2x boven Fs speelt xmax geen rol meer, dat is dan ook waar je filtert.WrineX schreef:ik snap je idee. maar het ligt er aan wat je doel isOne World Concepts schreef:Gevoeligheid/rendement blijft toch wel koning hier.
3-6dB in efficiency winnen is akoestisch vaak nog wel te doen, elektrisch kost het al snel 2-4 keer zoveel vermogen!
Dat is al snel magic smoke.
Hoog drivers met xmax van 0,25mm crossen meestal rond de 3-3.5kHz of daarboven.als de neo al de beloofde 93 zou halen (nooit gezien hier overigens) hoe hard wil je er mee spelen ? die tracks kunnen 10 watt aan (hun specs). de Xmax is waarchijnlijk eerder een probleem. in theory 100-101 db. @ 1 meter. er staat niet bij op welke frequenty, en of het een thermal iets is of puur xmax.
tja ze vertellen on niet alles helaas
Met 10W zit je nog maar 10*log(10) = 10dB max, eventueel 13dB met pieken. (hangt beetje vanaf welke crest factor je neemt)
Dan zit je idd net iets boven de 100dB
Normaliter volgt die gevoeligheid uit de lumped model parameters.
Hoewel ze bij tweeters dat nog weleens rooskleurig in willen vullen.
Ik denk nog steeds dat een kleine waveguide ook bij zulk soort hoogdrivers veel winst geeft.
Daarmee ontlast je niet alleen de driver ronde de Fs, maar zorg je er tevens voor dat de akoestische koppeling veel beter is.
Zo'n unit kun je daarnaast zo lang maken als je zelf wil, dat kunnen zelfs eigenlijk gewoon losse units zijn (maar op het oog lijken ze 1 )
Re: Meest voorkomende failures B&G Neo 3/pdr Planar tweeter
Oei ze hebben een ver betere smaakPjotr schreef:MwahWrineX schreef:hahah ok dus ze hadden ze zelfde smaakhihi. ja lijkt me moeilijk om een folie gelijk te spannen over zulke lengtes.... ik zou daar zelf niet zo snel voor gaan
RD75.jpg
Re: Meest voorkomende failures B&G Neo 3/pdr Planar tweeter
Henkjan schreef:De PDR versie had ook een ieniemini waveguide
De Duitse importeur deed zn eigen QC, 100% testen dus. Ongveer de helft kon retour afzender....ds23man schreef:Laten we maar niet beginnen over de problemen die ik gehad met de 75" magnetostaten van die oplichters, er was bijna een luchtbrug geopend voor de garantieclaims die ik met de heren had....
Eerder was t best wel OK, met Juoigâ kocht ik direct van de fabriek, en heb mss 2% garantie gevallen gehad. Later ging de moq omhoog en toen ben ik ze via die duitser gaan kopen, en dat was toen maar goed ook
ik kan me herinneren dat ze het in zijn geheel dumpte vanwege deze reden ! de zwarte site met rood
Re: Meest voorkomende failures B&G Neo 3/pdr Planar tweeter
Shadow schreef:Ik heb uit een nalatenschap die hier op het forum verkocht is zo'n setje van HJ gekocht, nieuw geseald in doos nog, luister er nu dagelijks met veel plezier naar.One World Concepts schreef:En zo zie je maar dat er meer is dan een goed verhaal.Henkjan schreef:De PDR versie had ook een ieniemini waveguide
De Duitse importeur deed zn eigen QC, 100% testen dus. Ongveer de helft kon retour afzender....
Eerder was t best wel OK, met Juoigâ kocht ik direct van de fabriek, en heb mss 2% garantie gevallen gehad. Later ging de moq omhoog en toen ben ik ze via die duitser gaan kopen, en dat was toen maar goed ook
Een goed product is meer dan prestatie, zolang het onbetrouwbaar is, is het nog steeds een slecht product.
Er zijn toch heel wat stagiaires en zelfs "ervaren" engineers die dat principe nog steeds niet begrijpen.
Wel zonde, vaak heeft dat gewoon ermee te maken dat ze productie proces niet in orde hebben.
kan ook ! hoeft niks mis mee te zijn. meet ze eens vanaf 1000 en je komt er snel achter
Re: Meest voorkomende failures B&G Neo 3/pdr Planar tweeter
Ze zijn gefilterd op 2500 ongeveer 
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Meest voorkomende failures B&G Neo 3/pdr Planar tweeter
Heb jij Radian weleens geprobeerd?WrineX schreef:kan ook ! hoeft niks mis mee te zijn. meet ze eens vanaf 1000 en je komt er snel achterOne World Concepts schreef:En zo zie je maar dat er meer is dan een goed verhaal.
Een goed product is meer dan prestatie, zolang het onbetrouwbaar is, is het nog steeds een slecht product.
Er zijn toch heel wat stagiaires en zelfs "ervaren" engineers die dat principe nog steeds niet begrijpen.
Wel zonde, vaak heeft dat gewoon ermee te maken dat ze productie proces niet in orde hebben.
LT2, LT6 etc
Re: Meest voorkomende failures B&G Neo 3/pdr Planar tweeter
One World Concepts schreef:Heb jij Radian weleens geprobeerd?WrineX schreef:kan ook ! hoeft niks mis mee te zijn. meet ze eens vanaf 1000 en je komt er snel achterOne World Concepts schreef:En zo zie je maar dat er meer is dan een goed verhaal.
Een goed product is meer dan prestatie, zolang het onbetrouwbaar is, is het nog steeds een slecht product.
Er zijn toch heel wat stagiaires en zelfs "ervaren" engineers die dat principe nog steeds niet begrijpen.
Wel zonde, vaak heeft dat gewoon ermee te maken dat ze productie proces niet in orde hebben.
LT2, LT6 etc
nope nooit gehoord. specs zien er wel erg goed uit. maar ik heb zelf geen interesse in het kopen van planars
