Hear, hear!Pjotr schreef:Maar het is in audiokringen goed gebruik om iets wat in het ene geval een goede oplossing is, zoals met lange leidingen en/of ground loops, te extrapoleren naar iets heel anders waar totaal geen probleem is
Interlink
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Interlink
Re: Interlink
Goed punt.Pjotr schreef:
Dat ongebalanceerde werkt bij PU ook prima en bromvrij bij de low-output MC elementen met 0,2mV bij 0dB uitsturing. Sterker nog, gebalanceerd zonder gebruik van trafo's levert alleen maar 3 dB meer ruis op omdat je nu 2 ongecorreleerde ruisingangen hebt die bij elkaar optellen. Gebalanceerd is alleen handig als je last van stoorinstraling hebt of last van groundloops hebt! Heb je dat niet heeft het ook geen zin daat extra moeite voor te gaan doen. Maar het is in audiokringen goed gebruik om iets wat in het ene geval een goede oplossing is, zoals met lange leidingen en/of ground loops, te extrapoleren naar iets heel anders waar totaal geen probleem is
Ongebalanceerd werkt ook prima voor phono thuis (korte afstanden).
Heb meen ik weleens alle 'koud' en 0 / aarde aan elkaar gehangen en had toen ook geen aarde draadje meer nodig.
Zal wellicht aan de phono ingang liggen of dat altijd goed gaat?
Re: Interlink
Ligt toch echt vrijwel geheel bij een juiste bekabeling van je DT
En ja, je versterker moet een aansluiting hebben voor het "aarde draadje". Dat je versterker zelf niet ruist en bromt lijkt mij vanzelf spreken.
