niet doenOpaBert schreef:Ik zit nog te bedenken om er een nixie buis in te stoppen Alleen met welk doel dan ?douwebakker schreef:Hoi. Bert, misschien heb je hier ook wat aan: https://audio-creative.nl/projecten/tri ... l-classic/
MonoBill 3 met CFB
Moderator: Beheerdersteam
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Re: MonoBill 3 met CFB
Het is nooit simpel voor OpaBert, hij vindt altijd wel weer iets (Nixie ?) om 't moeilijk te makenOpaBert schreef:Wordt lekker simpel voor OpaBert
Anne
Re: MonoBill 3 met CFB
Ah!buis schreef:Het is nooit simpel voor OpaBert, hij vindt altijd wel weer iets (Nixie ?) om 't moeilijk te makenOpaBert schreef:Wordt lekker simpel voor OpaBert![]()
![]()
Anne
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Voor de 6JGTvoeding kun je een enkele gelijkricht diode gebruiken en daar achter een 7808, Vervolgens 4 gewone weerstanden van 22R parallel in serie met de gloeidraad. Verspil je minder energie en dan hoef je geen 10W weerstand te gebruiken.
Re: MonoBill 3 met CFB
Er loopt maar 300 ma bij 6 volt is dat 1,8 Watt Maar ik heb een weerstand besteld met metalen huis 2 stuks 2,64 incl verzendendouwebakker schreef:Voor de 6JGTvoeding kun je een enkele gelijkricht diode gebruiken en daar achter een 7808, Vervolgens 4 gewone weerstanden van 22R parallel in serie met de gloeidraad. Verspil je minder energie en dan hoef je geen 10W weerstand te gebruiken.
Dan zet ik die vast ergens onder een trafo geen draadsteun nodig en mooi strak gemonteerd Douwe Ik zie het helemaal voor me
Re: MonoBill 3 met CFB
Nog maar 's een en ander bijgewerkt, hopelijk niks vergeten.
Maar zou je niet beter eerst een afwerken ipv zo de kluts kwijt te raken
Anne
Maar zou je niet beter eerst een afwerken ipv zo de kluts kwijt te raken
Anne
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
12SN7, 6N6P, 6J5GT, wat wordt het nu?
Ik kwam net in mijn voorraad nog een hele berg 6N6P tegen. En ook nog 6SN7 en 12SX7.
Ik kwam net in mijn voorraad nog een hele berg 6N6P tegen. En ook nog 6SN7 en 12SX7.
Re: MonoBill 3 met CFB
Dankje AnneAh!buis schreef:Nog maar 's een en ander bijgewerkt, hopelijk niks vergeten.
Maar zou je niet beter eerst een afwerken ipv zo de kluts kwijt te raken![]()
Anne
Ik teken het vooral om zelf goed te weten waar wat aan vast moet Niet om jouw schema te verbeteren Anne
Ik teken sommige dingen anders om het beter te begrijpen hoe de buis in de steel zit
En ja Had bijna de gloeistroom draden van de ECC99 veranderd lag op bed en bedacht verhip ik heb die 6N6P op 1 en 4-5
Maar haalde die twee door elkaar
Smorgens wist ik het nog En was wakker genoeg om het te laten zitten
Maar ik zit savonds maar kassie te kijken
En dan is even wat anders in huis welkom
Morgen is het Test of Reparatie dag
De Annastacia heeft gloeistroom en hoogspanning even getest 15 seconden Geen Rook en ook geen Blozende Buizen
Dat is al heel wat Morgen dus de dmm erbij Ugt op dummy en scoop erop En alles afregelen op minimum rook
Re: MonoBill 3 met CFB
RobertD schreef:12SN7, 6N6P, 6J5GT, wat wordt het nu?
Ik kwam net in mijn voorraad nog een hele berg 6N6P tegen. En ook nog 6SN7 en 12SX7.
Ja ik versprak me eerst Ik had in de beschrijving gelezen van TD dat hij iets met een 12SL7 in plaats van 6SL7 ging doen vanwege de prijs
Ik versprak me hier met een 12SN7 Anne kwam prompt met een schema met een 12SN7 erin
Dat werd meen ik eerst een 6N6P
Ok dacht ik toen dan een 6SN7 voor het aanzicht Maar ik had op MP een partij NOS 6J5 gekocht van RCA Vind ze niet echt mooi Maar in de BillyJean spelen ze prima Anne zet meteen een streep door de 6SN7 en ging weer voor de 6J5 Ik ook gelijk mee , Immers ik had er net 5 gekocht
Maar het blijft nu echt waar 2 X KT88 of in toekomst misschien 2 x KT120
Dus
Ohja de 6SN7 is een mooie buis om te zien Maar er kan ook een 6J5GT in Die ziet er ongeveer het zelfde uit als de 6SN7
Re: MonoBill 3 met CFB
Nu na wat pogingen een schema van de MonoBill van Anne in twee stukken gehakt
Nu klopt het is de vraag of heb ik een draadje vergeten
De ECC83 is een 6J5
Edit
Nu klopt het is de vraag of heb ik een draadje vergeten
De ECC83 is een 6J5
Edit
Re: MonoBill 3 met CFB
Waar is die ECC83
Maar 's in 't blauw, rood is al gebruikt
Anne
Maar 's in 't blauw, rood is al gebruikt
Anne
Re: MonoBill 3 met CFB
Hoi AnneAh!buis schreef:Waar is die ECC83![]()
Maar 's in 't blauw, rood is al gebruikt![]()
Anne
Ik had het verkeerde postzegel plaatje Hier gepost
Computer uit gezet maar Splan niet afgesloten dus was mn wijziging niet bewaard
Maar ik wilde weg bij dat ding
Dus op de bank zie ik de tekening met ECC83
Met ipad dat gepost maar na 10 min weer wat moed verzameld
En toen maar weer bij de pc en aan het verbeteren gegaan
Maar dat is niks met pijn in je rug haasten
Nog wel ff edit er bij gezet anders was het helemaal vreemd
Edit
Nog bedankt Anne
Re: MonoBill 3 met CFB
Dan heb je er nu maar een 6SN6p van gemaaktRobertD schreef:12SN7, 6N6P, 6J5GT, wat wordt het nu?
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik ga dat editeren vanavond bedankt JanGeert het was me nog niet opgevallenJan Geert schreef:Dan heb je er nu maar een 6SN6p van gemaaktRobertD schreef:12SN7, 6N6P, 6J5GT, wat wordt het nu?![]()
Re: MonoBill 3 met CFB
Anne,wat is de gedachte achter de 100nF naar massa bij de fasedraaier ingang?
Trouwens weer een heel mooi schema die je daar uit de hoge hoed tovert
Trouwens weer een heel mooi schema die je daar uit de hoge hoed tovert
Re: MonoBill 3 met CFB
Is eigenlijk een verschilversterker met de twee roosters als ingang.Als je beide roosters hetzelfde aanbiedt is er geen verschil en komt er niks uit (op de anodes).Met één ingang op nul (wisselspanning) is het aangeboden verschil het signaal op het andere rooster en dat wordt versterkt.democles schreef:Anne,wat is de gedachte achter de 100nF naar massa bij de fasedraaier ingang?
Trouwens weer een heel mooi schema die je daar uit de hoge hoed tovert
Ipv die C kun je daar ook een tegenkoppel signaal aanbieden.Wordt het verschil versterkt.Dat verschil is dan de vervorming in tegenfase en werkt de vervorming van de versterker tegen.
Anne
Re: MonoBill 3 met CFB
Ja ben je Zeer dankbaar Annedemocles schreef:Anne,wat is de gedachte achter de 100nF naar massa bij de fasedraaier ingang?
Trouwens weer een heel mooi schema die je daar uit de hoge hoed tovert
Zonder jou had het niet mogelijk geweest
Wat ben ik blij dat je ons helpt serieus Anne
Re: MonoBill 3 met CFB
Niet overdrijven hè, met de anderen hier kom je er ook wel.Misschien iets trager, niet iedereen heeft zoveel vrije tijd.OpaBert schreef:Ja ben je Zeer dankbaar Anne![]()
Zonder jou had het niet mogelijk geweest
En ik ben blij wat te doen te hebbenWat ben ik blij dat je ons helpt serieus Anne![]()
Anne
Re: MonoBill 3 met CFB
Allebei Super blij dan AnneAh!buis schreef:Niet overdrijven hè, met de anderen hier kom je er ook wel.Misschien iets trager, niet iedereen heeft zoveel vrije tijd.OpaBert schreef:Ja ben je Zeer dankbaar Anne![]()
Zonder jou had het niet mogelijk geweestEn ik ben blij wat te doen te hebbenWat ben ik blij dat je ons helpt serieus Anne![]()
![]()
Anne
En ook voor de hulp van Demo Douwe JanGeert ik ben blij hier te zijn
Re: MonoBill 3 met CFB
Zo moet het goed zijn
Wijzigingen van JanGeert (6SN6P) en van Anne in het schema verwerkt
nu maar snel uit
Wijzigingen van JanGeert (6SN6P) en van Anne in het schema verwerkt
nu maar snel uit
Re: MonoBill 3 met CFB
Van de massa aansluiting tussen de twee 10Ω maar één verbinding naar de automaat om aardlussen te voorkomen.
En nu ga ik er ook onder
Anne
En nu ga ik er ook onder
Anne
Re: MonoBill 3 met CFB
Ok Anne , doe ik heb de vlagje NRS weggedaan er staat immmers al -50 Volt bij en Bias automaat er bij gezetAh!buis schreef:Van de massa aansluiting tussen de twee 10Ω maar één verbinding naar de automaat om aardlussen te voorkomen.
En nu ga ik er ook onder![]()
Anne
Edit
Re: MonoBill 3 met CFB
Nog wat.Voor R17 heb ik 47Ω opgegeven, was 39Ω in een vorige uitvoering.Is om wat meer uitgangsspanning van de fasedraaier mogelijk te maken wegens de kathodetegenkoppeling.
Misschien dat die 39Ω toch wel kan (of 43Ω ), later bekijken, hangt van de voeding af.
Anne
Misschien dat die 39Ω toch wel kan (of 43Ω ), later bekijken, hangt van de voeding af.
Anne
Re: MonoBill 3 met CFB
Ok Anne die 47 ohm is bereken voor de B++ spanning in het schema Zou je de die weerstands waarde kunnen geven bij spanning B++ AnneAh!buis schreef:Nog wat.Voor R17 heb ik 47Ω opgegeven, was 39Ω in een vorige uitvoering.Is om wat meer uitgangsspanning van de fasedraaier mogelijk te maken wegens de kathodetegenkoppeling.
Misschien dat die 39Ω toch wel kan (of 43Ω ), later bekijken, hangt van de voeding af.
Anne
Dan plak ik dat in het schema erbij
Reuze bedankt voor de goede Tips en berekening
