DIY C1 'The force awakens'
Moderator: Beheerdersteam
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Schilderen na een regenbui onder een veranda.
Of op een bootje midden op zee. Dat laatste doen/deden de Japanners met hun lakwerk.
Of op een bootje midden op zee. Dat laatste doen/deden de Japanners met hun lakwerk.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ga ik ook voor sparen.VintageHarry schreef:Leuke werkbank trouwens
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Goed bezig erik...met geduld kom je een heel eind.
Ik zie wel dat je aardig veel dorst krijgt van al dat verven
Ik zie wel dat je aardig veel dorst krijgt van al dat verven
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
En anders moet ik die kabelgoten nog even groter dan normaal frezen 
Als je van te voren had geweten dat je er van die worsten in wilde leggen, dan had het meteen gekund..
Kees
Als je van te voren had geweten dat je er van die worsten in wilde leggen, dan had het meteen gekund..
Kees
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ik heb die Canare gewoon opengesneden en per speaker twee aders gebruikt. Aanrader...
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Dat is het idee en moet zeker wel passen. Ben erg benieuwd!Leeuwarden schreef:Ik heb die Canare gewoon opengesneden en per speaker twee aders gebruikt. Aanrader...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Zelfs in de badkamer hou ik last van stofjes in de lak. Het is allemaal wel weer glad te schuren maar zo krijg ik nooit een knappe toplaag.SSassen schreef:Watergedragen is het toverwoord Erik, ik neem aan dat je ze helemaal zwart wilt hebben? Zo ja dan zou ik rollen met een matte zwarte beits, Hermandix b.v., daarna aflakken (rollen en nastrijken met een kunststof spons) met Skylt original mat (minimaal 2x). Dan krijg je een mooie eiglans. Dit doe je bij voorkeur vertikaal zodat stof niet direct in de lak valt. B.v. op zolder of een andere kamer waar ze voor pakweg een uur kunnen drogen, dan zijn ze stofdroog en kan je ze evt. in de zon versneld laten drogen.
Ik heb even zitten zoeken maar ik vind zo snel geen mat zwarte Hermadix.
Wel zoiets: Misschien dat erop smeren, stofjes eruit schuren en dan met Skylt afwerken?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Ik heb Hermandix Hardhoutbeits gebruikt, geen ervaring met de verfbeits.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Anders lakken, drogen, schuren, lakken, drogen, schuren, lakken, drogen, schuren, lakken, drogen, schuren, lakken, drogen, schuren, lakken, drogen, schuren en uiteindelijk slijpen en polijsten.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
En tussen de laatste laag en het polijsten minimaal twee weken wachten om de boel uit te laten harden.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Tussen de lagen door ook ongeveer een week aanhouden, dat is wat ik van de professionele meubelspuiters heb...Inklinken noemen ze dat..
Maar een structuurtje er op met zeer fijn gezeefd schelpenzand (dolphin-skin) of een mooie matte verf staat ook mooi.. Dan heb je tenminste niet dat probleem met stof.
Niet alle lak laat zich eenvoudig mooi glanzend polijsten. Ik meen dat ze bij de gitarenbouw veel met nitrocellulose lak werken. Heb daar zelf ook wel goede ervaring mee, en dat is na even ruim een dag al hoogglans te polijsten (ik gebruikte spuitbussen met nitrocellulose lak)
Kees
Maar een structuurtje er op met zeer fijn gezeefd schelpenzand (dolphin-skin) of een mooie matte verf staat ook mooi.. Dan heb je tenminste niet dat probleem met stof.
Niet alle lak laat zich eenvoudig mooi glanzend polijsten. Ik meen dat ze bij de gitarenbouw veel met nitrocellulose lak werken. Heb daar zelf ook wel goede ervaring mee, en dat is na even ruim een dag al hoogglans te polijsten (ik gebruikte spuitbussen met nitrocellulose lak)
Kees
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Wat is dat voor techniek met schelpenzand? Is dat nog steeds een soort van glans?
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Nee, geeft juist een ruw oppervlak. die techniek heb ik ook wel gebruikt bij oa hoorns. Door die oppervlakte wordt een laagje lucht vastgehouden waardoor minder wervelingen ontstaan. Vergelijkbaar met de huid van een dolfijn in het water.
Maar het ziet er bovenal best apart uit, niet lelijk..
Ik heb hetzelfde gedaan met die 3D-geprintte paarden. Met de trae lyx beits er over ziet het er echt uit als geroest gezandstraald gietijzer..
Kees
Maar het ziet er bovenal best apart uit, niet lelijk..
Ik heb hetzelfde gedaan met die 3D-geprintte paarden. Met de trae lyx beits er over ziet het er echt uit als geroest gezandstraald gietijzer..
Kees
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Zo, tijd voor een update!
Het is natuurlijk net alsof het helemaal stil gelegen heeft de laatste 2 maanden maar niets is minder waar.
Na de laatste verflaag weer vlak geschuurd te hebben heb ik professionele spuitverf gekocht bij een lokale autoboer.
Eigenlijk gaf dat direct een prima resultaat! Geen stofjes en geen zakkers. Hop, alles in de spuitlak dus! Eind goed, al goed?
Niet zo snel.. hey wat is dat nou, de verf lijkt op sommige plekken wel een beetje krakelee..
Blijkbaar reageerde sommige plekjes waar de spuitverf iets dikker was opgebracht met iets in de onderlaag.
Maar even vlak schuren want toch tijd genoeg vanwege de corona. Uiteindelijk alles weer vlak en opnieuw een proefstukje gespoten en je raad het al, de reactie kwam terug. Na een aantal schuursessies bleek het de spuitplamuur te zijn die ik na de grondlaag had aangebracht om het nog even strakker te krijgen, dat werkte nu dus mooi tegen!
Uiteindelijk heb ik alles kaal geschuurd, opnieuw gegrond, geschuurd en in 3 lagen gespoten met daar tussendoor korrel 400, 600 en 1200. Kabeltjes erin gefrut en dicht gelijmd met powerfix. Ik vond de zijkanten van de baffles toch niet helemaal mooi aansluiten dus die heb ik even geschuurd, geplamuurd, gegrond en opnieuw gespoten, ik had er inmiddels behendigheid in en nu moet het ook écht strak worden natuurlijk.
Dit zijn ze geworden:
Het is natuurlijk net alsof het helemaal stil gelegen heeft de laatste 2 maanden maar niets is minder waar.
Na de laatste verflaag weer vlak geschuurd te hebben heb ik professionele spuitverf gekocht bij een lokale autoboer.
Eigenlijk gaf dat direct een prima resultaat! Geen stofjes en geen zakkers. Hop, alles in de spuitlak dus! Eind goed, al goed?
Niet zo snel.. hey wat is dat nou, de verf lijkt op sommige plekken wel een beetje krakelee..
Blijkbaar reageerde sommige plekjes waar de spuitverf iets dikker was opgebracht met iets in de onderlaag.
Maar even vlak schuren want toch tijd genoeg vanwege de corona. Uiteindelijk alles weer vlak en opnieuw een proefstukje gespoten en je raad het al, de reactie kwam terug. Na een aantal schuursessies bleek het de spuitplamuur te zijn die ik na de grondlaag had aangebracht om het nog even strakker te krijgen, dat werkte nu dus mooi tegen!
Uiteindelijk heb ik alles kaal geschuurd, opnieuw gegrond, geschuurd en in 3 lagen gespoten met daar tussendoor korrel 400, 600 en 1200. Kabeltjes erin gefrut en dicht gelijmd met powerfix. Ik vond de zijkanten van de baffles toch niet helemaal mooi aansluiten dus die heb ik even geschuurd, geplamuurd, gegrond en opnieuw gespoten, ik had er inmiddels behendigheid in en nu moet het ook écht strak worden natuurlijk.
Dit zijn ze geworden:
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Prachtig Erik
Heb je de CA amp aan (ik zie metertjes wapperen
) of die Onkyo ervoor?
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Tijdens de foto stond de CA inderdaad te wapperen.
De Onkyo heb ik van zolder gehaald omdat de C1's blijkbaar wat meer sap nodig hebben.
De C1 klinkt echter op de Onkyo ook nog niet fantastisch dus óf ze moeten nog even inspelen óf ik heb iets fout gedaan met het filter.
Wat dat betreft gaat het bij mij meestal niet in 1x goed
De Onkyo heb ik van zolder gehaald omdat de C1's blijkbaar wat meer sap nodig hebben.
De C1 klinkt echter op de Onkyo ook nog niet fantastisch dus óf ze moeten nog even inspelen óf ik heb iets fout gedaan met het filter.
Wat dat betreft gaat het bij mij meestal niet in 1x goed
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
In mijn herinnering heb ik de C1's een keer in Hengelo op een CA gehoord.
Het laag was toen erg rommelig.
Het laag was toen erg rommelig.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Klopt. Het vermogen van 50 Watt (in 8 ohm) van de CA is ook veel te weinig voor deze speakers. Dat moet je ook helemaal niet willen. Daar is ie niet voor bedoeld. Had ik ze in Enschede al voor gewaarschuwd, maar men was toen eigenwijs.FR_Aad schreef:In mijn herinnering heb ik de C1's een keer in Hengelo op een CA gehoord.
Het laag was toen erg rommelig.
Wat die Onkio vermag weet ik niet maar je hebt toch wel minimaal zo'n 200W nodig om er echt leven uit te krijgen. Zou toch eerst op zoek gaan naar een versterker die voldoende vermogen heeft voor je het filter verdenkt Erik.
Re: DIY C1 'begun the clone wars have'
Zou 2x90W tekort zijn om een beetje een impressie te krijgen?
Ik had een Ncore op het oog bij audiophonics maar hij is niet op voorraad. (ik denk vanwege corona)
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... _search=fs
Al was het maar ter overbrugging tot de MK2
Ik had een Ncore op het oog bij audiophonics maar hij is niet op voorraad. (ik denk vanwege corona)
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... _search=fs
Al was het maar ter overbrugging tot de MK2
