Een nieuw audio rek

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Een nieuw audio rek

Bericht door rjmulder »

Heel wat jaren heeft onderstaande rek er gestaan een keer gemaakt met hemelvaart maar het werd toch een keer tijd voor wat anders.

Het oude rek was gemaakt van M10 draadstangen (praxis had niet wat anders) en 10mm MDF afgewerkt met olie wat ik nog had staan.
IMG_1559.JPG
En zo stond die er gevuld bij.
IMG_1549.JPG
Het nieuwe rek is gemaakt van oude eiken tafels die ik heb verkregen via een weggeefhoek op FB en zo blijven de kosten mooi laag.
IMG_1560.JPG
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door John P »

De nieuwe is echt wat minder meccano en meer huiskamerwaardig. Betekent dit nu dat je nooit meer nieuwe apparaten aanschaft ?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door Barry2001 »

Een verbetering, fraai hoor =D>
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door Leeuwarden »

Mooi!
Okki
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 21:40

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door Okki »

Mooi rek geworden. =D>
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door rjmulder »

John P schreef:
De nieuwe is echt wat minder meccano en meer huiskamerwaardig. Betekent dit nu dat je nooit meer nieuwe apparaten aanschaft ?
Nee hoor ik woon gewoon alleen :mrgreen:

Hij is eigenlijk alleen wel wat krapjes nu :lol: de CD speler er voor nu maar tussen weg gehaald.
RobbinM
Berichten: 125
Lid geworden op: do 22 feb 2018, 3:25

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door RobbinM »

.
Laatst gewijzigd door RobbinM op di 23 jun 2020, 4:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door rjmulder »

Dank jullie wel.

En er is weer :-({|= en het oude rek is ook uit elkaar MDF voor de container en de rest voor in het magazijn.
IMG_1561.JPG
En zoals te zien is nog genoeg te hobbyen.

Boven op de Lenco L75
Middelste vak de streamer waar ik mee bezig met daaronder de Pearl II op accu.
Onderste vak ingang/volume regeling moet nog een behuizing voor gemaakt worden daar onder de Hypex NC500MP's en helemaal onderop de Kenwood MD speler die de schijfjes niet meer leest :(
RobbinM
Berichten: 125
Lid geworden op: do 22 feb 2018, 3:25

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door RobbinM »

.
Laatst gewijzigd door RobbinM op di 23 jun 2020, 5:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door rjmulder »

Weet ik niet waar zie je die dan ga ik kijken :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door Pjotr »

Netjes geworden hoor! Heel wat knapper dan het oude :rock:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door rjmulder »

Dat was ook de bedoeling Peter ;)
Nu wat er in staat ook nog netjes zien te krijgen :D

En nog een tekening zoals ik die in Fusion had gemaakt
Schermafbeelding 2020-05-29 om 20.45.16.png
Is ook goed te zien wat er onder de liggers zit.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door Pjotr »

Ga je de planken nog gedempt neerleggen, met rubber tussen de plank en liggers? Ik zie nu mooie koperen bussen.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door rjmulder »

Het was wel de bedoeling om ze gedempt neer te leggen vooral voor de platenspeler maar kwam daar niet uit doe dat te doen.
Wel gezocht naar allerlei oplossingen maar wat er standaard verkrijgbaar is is naar mijn idee veel te lomp.
Nu zitten ze vast aan het frame met bouten en die bussen zijn van aluminium met daarin een stukje luchtslang.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door Pjotr »

Wat je daarvoor goed kunt gebruiken zijn rubber granulaat tegeltjes: https://www.gamma.nl/assortiment/aquapl ... /p/B250502 Kun je goed op maat snijden, of beter zagen met een ijzerzaag. En dan mooi infrezen in de liggers.
RobbinM
Berichten: 125
Lid geworden op: do 22 feb 2018, 3:25

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door RobbinM »

rjmulder schreef:
Weet ik niet waar zie je die dan ga ik kijken :)
Die pijl wijst er naar, iets omhoog :p
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door rjmulder »

Pjotr schreef:
Wat je daarvoor goed kunt gebruiken zijn rubber granulaat tegeltjes: https://www.gamma.nl/assortiment/aquapl ... /p/B250502 Kun je goed op maat snijden, of beter zagen met een ijzerzaag. En dan mooi infrezen in de liggers.
Bedankt voor de tip zal er eens over nadenken.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door rjmulder »

RobbinM schreef:
rjmulder schreef:
Weet ik niet waar zie je die dan ga ik kijken :)
Die pijl wijst er naar, iets omhoog :p
Oh die dingen op de DAC (DAM1021) die zaten er standaard op.
RobbinM
Berichten: 125
Lid geworden op: do 22 feb 2018, 3:25

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door RobbinM »

.
Laatst gewijzigd door RobbinM op di 23 jun 2020, 4:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Een nieuw audio rek

Bericht door rjmulder »

Even gekeken maar zijn een ander merk die Oscon hebben een paarse opdruk deze zwart (merk CFT?).

Na de bouw van de C1 speakers een andere versterker kon de DAC niet achterblijven, had deze al wel langer op het oog door Hans en helemaal geen spijt van de aanschaf hij bevalt dus erg goed.
Plaats reactie