Toevoeging op bestaande voeding?

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

Hallo allemaal,

Ik wil een bestaande voeding uitbreiden met een extra regelaar op een ongeregelde 9 volt voedingslijn, gaat dit wel goed?

Als bijlage het schema, rood omlijnt is het nieuwe deel!

Bedankt alvast voor het meedenken :goedzo:
Bijlagen
Naamloos.jpg
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door cool »

Zolang de 9v niet inzakt kan het. Normaal moet er 3v over de regelaar staan. Ik mis wel de diodes in je schema ter beveiliging van de regelaars.
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

Bedankt voor je antwoord!
In serie met de toevoer van de input van de beide regelaars?
1nN4001?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door ray5150 »

Hoeveel extra stroom/vermogen verwacht je te gaan gebruiken met die bijgeplaatste regelaar ?
Het is wel van belang dat de voeding dit kan leveren.
Ik zou zelf ook 100nF 1 a 2 condensatortjes erbij zetten, zo dicht mogelijk bij de regelaar.
En wat cool zegt, diode erbij. maar niet in serie !
Zie datasheet :
7805 TI.pdf
(1.07 MiB) 747 keer gedownload
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

Bedankt,
Zie het, ga het straks uitproberen :dank:
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

Zal ongeveer 100 mA extra zijn, trafo is groot genoeg en de gelijkrichter ook.
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

zo bedoelen jullie?
Bijlagen
Naamloos.png
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door pvanlingen »

Een diode van de uitgang naar de ingang van je spanningsregelaar lijkt me nuttiger.

Paul.
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

Dit bedoel je?
Bijlagen
beveiliging Regelaar.JPG
beveiliging Regelaar.JPG (13.76 KiB) 593 keer bekeken
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door ray5150 »

Yep.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door Ah!buis »

Vermoedelijk moet er bij C805 nog wat extra.Meer verbruik = grotere rimpelspanning.
Anne
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

Dit is word het dan:
Bijlagen
6 volt voeding.png
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

Allemaal bedankt voor jullie inbreng!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door ray5150 »

Niet helemaal hoe ik het zou doen, maar het kan er mee door.
Even voor de beeldvorming, wat voor apparaat gaat het om ?
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

Ik kon een kapotte Marantz SC 80 voorversterker kopen en heb de passieve tentlab volume print hierin gemonteer,
hierop kun je via een drukknop herhaaldelijk in te drukken een ingangskeuze bepalen.

Echter heeft de voorversterker geen ingangsdraaiknop dus moest ik een relais ingangskeuze schakeling voor 4 afzonderlijke drukknoppen maken.
Dit zijn 6 Volt relais geworden omdat ze 4 polig moesten zijn en de tentlabs print werkt met 5 Volt relais vandaar mijn vraag.
Ik wou nl. niet nog een IC met X-tal in mijn voeding plaatsen

Als bijlage het schema en een foto hoe erin zit.
Bijlagen
4 drukknop +4 Relais bediening_082728.jpg
4 drukknop +4 Relais + 6 volt bediening schema.png
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door Ah!buis »

Was deze je niet bekend ?
Anne
Bijlagen
ElekTip.jpg
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

:( Nee
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

\:D/ Die van mij werkt ook hoor
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door Ah!buis »

peter58 schreef:
\:D/ Die van mij werkt ook hoor
Zal best :goedzo: , heel oude techniek :D
En een tuner opstart, zou bij de elektuur nog wat extra vragen.
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door ray5150 »

Ah!buis schreef:
Was deze je niet bekend ?
Anne
Da's een oudje, die heb ik een eeuw geleden eens uit een Elektuur boek ingescand.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Ah!buis schreef:
Was deze je niet bekend ?
Anne
Da's een oudje, die heb ik een eeuw geleden eens uit een Elektuur boek ingescand.
Die had ik dan ook bijgehouden.Wel leuk hoewel enigzins overdreven "ala Elektuur", één stabilisator en led-drivers overbodig.En dan weer geen voorziening om een vaste opstartkeuze te hebben.
Maar de relais oplossing is nog ouder :D
Anne
peter58
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 11:58
Locatie: Winschoten

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door peter58 »

:sure: Ben in '79 van MTS gekomen, dus ben al een oudje
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Toevoeging op bestaande voeding?

Bericht door Ah!buis »

peter58 schreef:
:sure: Ben in '79 van MTS gekomen, dus ben al een oudje
Die 58 deed al vermoeden dat je niet van gisteren bent :lol:
Anne
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”