Douwe's frankenstein set. Center en rears
Moderator: Beheerdersteam
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Droogt lekker snel met dit weer.
Ziet er weer mooi uit.
Ziet er weer mooi uit.
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Plamuur en laag 2 zit er ook al op 
De aansluiting kast baffle is niet helemaal 100% wat is handig. Er op lijmen, baffle aftapen,aansluiting/ naar plamuren en daarna afwerken ?
De aansluiting kast baffle is niet helemaal 100% wat is handig. Er op lijmen, baffle aftapen,aansluiting/ naar plamuren en daarna afwerken ?
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Zelfde heb ik straks ook met m’n NEO3 monitors, ik doe bruislijm en aan de onderkant laagje mdf van 4mm 
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Maar dat gaat hier niet omdat de baffle blank hout is. Hoeken boven zijn verstek rest uit t zicht behalve de naad tussen kast en baffle
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Zit het vast met bruislijm dan?Shadow schreef:Zelfde heb ik straks ook met m’n NEO3 monitors, ik doe bruislijm en aan de onderkant laagje mdf van 4mm
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Bij mij niet...dre schreef:
Zit het vast met bruislijm dan?
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Ik vind het echt rommel en zal het dan ook nooit gebruiken.....
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Nee maar jij gebruikte die 2K versie er van toch wel?dre schreef:Ik vind het echt rommel en zal het dan ook nooit gebruiken.....
Zal verder Douwe z'n topic niet vervuilen, maar kom er in het NEO3 topic wel op terug.
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Met de kastjes in de grond en de baffle er op liggend besloten niet koortsachtig de naad tussen beide weg te werken maar gewoon zo te houden. Smoelt eigenlijk prima.
Morgen 2e laag satijn wit. Vandaag in de zon staan lakken, kansloos. T spul was droog voor ik de kast neer kon leggen en touch ups waren niet mogelijk.
Hierna een paar rondjes stormbaan en wat bier dus lakken zat er niet meer in...
Morgen 2e laag satijn wit. Vandaag in de zon staan lakken, kansloos. T spul was droog voor ik de kast neer kon leggen en touch ups waren niet mogelijk.
Hierna een paar rondjes stormbaan en wat bier dus lakken zat er niet meer in...
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Mooi, spoel rechtsonder nog wat naar de rand en klaar 
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Shadow schreef:Mooi, spoel rechtsonder nog wat naar de rand en klaar
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Eerste speelt al, 2e deze week in elkaar zetten. Net 2e filter gedaan. Baffle moet nog behandeld worden.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Nog even en je kunt ervan genieten...
ziet er mooi uit.
ziet er mooi uit.
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Nummer 2 in de klemmen, morgen afmaken verwacht ik 
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Morgen werd wat later, erg blij met hoe het klinkt. Metingen ga ik een andere keer doen, iig niet morgen 
Voor nu als desktopspeakers, geen straf.
Voor nu als desktopspeakers, geen straf.
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Uiteindelijk Zijn dit al ruim 2 jaar de speakers bij de pc de plannen zijn zoals gewoonlijk aangepast/ gewijzigd waardoor ze niet als rear ingezet gingen worden in een home theater setup.
Ik had wel metingen maar deze niet opgeslagen dus vandaag toch even gedaan nog. Het hoog lijkt wat fris maar ik vind ze heel fijn klinken, ze staan tegen de muur en een in de hoek, dat komt het laag ten goede dus al met al klinkt het heel compleet.
Ik heb de burst decay op een meter afstand gemaakt, is dat de bedoeling of moet die nearfield? Mijn gedachte was dat als je het op een meter niet meet hoor je het ook niet als het er in de nearfield wel in zit....
Ik had wel metingen maar deze niet opgeslagen dus vandaag toch even gedaan nog. Het hoog lijkt wat fris maar ik vind ze heel fijn klinken, ze staan tegen de muur en een in de hoek, dat komt het laag ten goede dus al met al klinkt het heel compleet.
Ik heb de burst decay op een meter afstand gemaakt, is dat de bedoeling of moet die nearfield? Mijn gedachte was dat als je het op een meter niet meet hoor je het ook niet als het er in de nearfield wel in zit....
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Ik heb de kleine versie van die tweet gehad en ook die klonk met het filter van de Copper Project wel wat fris, een beetje zachter gezet en dat hielp maar je bleef 'iets' horen wat niet klopte. Stefan benoemde ook al dat Vifa de frontplaat niet lekker bedacht had destijds.
Ik hoop dat de Scan Speak versie daar minder last van heeft want die heb ik straks in de Scamo zitten
Ik hoop dat de Scan Speak versie daar minder last van heeft want die heb ik straks in de Scamo zitten
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Die meting van de copper vond ik het hoog wel heel aanwezig inderdaad. Er zit ondertussen een hele hoop uren muziek in en het heeft me nog niet gestoord.
Re: Douwe's frankenstein set. Center en rears
Dan is het goed, maar als jij zegt dat het hoog wel is dan kun je allicht eens kijken of je de boel 1dB kan temmen...
