2tb raspberry

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
winterwhise
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 19:49

2tb raspberry

Bericht door winterwhise »

Hey lui!

Ik ben op dit moment bezig met het maken van een arduino gestuurde voorversterker. zodra deze af is wil ik eigenlijk een media center maken met als basis een RB...

nu is het zo dat een RB heel veel functies kan aannemen, wat ik als idee heb is het volgende

de RB wordt geupgrade met een hi-fiBerry, aan deze combi komt een 2tb HDD te hangen welke geupdate kan worden doormiddel van een laptop. so far so good...

er komt in het mediacenter een 5/7 inch touchscreen om het besturingssysteem te bedienen.
in het besturingssysteem zit de mogelijkheid om een usb/hdd te besturen. ik wil dus een hdd inbouwen, echter moet deze vanaf zowel de RB als een externe laptop o.i.d. te bereiken zijn... het liefste zelfs als het media center aan staat.

een idee was om een printplaatje te maken met een omgekeerde USB, echter ben ik dan bang dat ik mijn hdd overbelast.

verder zat ik ook nog te kijken of ik een multiroom audio chip in kan bouwen.. maar ik denk dat dit ook een extern apperaat mag worden.

groeten!
Laatst gewijzigd door winterwhise op di 17 mar 2020, 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 2tb raspberry

Bericht door ds23man »

"een idee was om een printplaatje te maken met een omgekeerde speaker, echter ben ik dan bang dat ik mijn hdd overbelast."

Hier raak ik enig sinds de weg kwijt...
winterwhise
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 19:49

Re: 2tb raspberry

Bericht door winterwhise »

ds23man schreef:
"een idee was om een printplaatje te maken met een omgekeerde speaker, echter ben ik dan bang dat ik mijn hdd overbelast."

Hier raak ik enig sinds de weg kwijt...
Oeps! foutje.. is aangepast.

wat ik bedoel is een splitter naar de bron ipv vanaf de bron.
normaal gesproken zou je van één usb poort twee poorten maken,
wat ik wil is dat je van twee usb poorten één externe HDD poort maakt
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 2tb raspberry

Bericht door ds23man »

Dat gaat niet.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: 2tb raspberry

Bericht door toetertje »

Ik denk dat je bedoelt, dat je van 2 usb poorten stroom wil pakken voor de harde schijf?
Daar zijn wel splitters voor.
Laatst gewijzigd door toetertje op di 17 mar 2020, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 2tb raspberry

Bericht door Marp »

Dat kan inderdaad niet, een fysieke schijf gelijktijdig door 2 afzonderlijke besturingssystemen laten aansturen. Gewoon samba op je mediaspeler activeren (of installeren), dan kan je de inhoud van de schijf via het netwerk benaderen en desgewenst beheren.
Gebruikersavatar
Zwartoog
Berichten: 343
Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: 2tb raspberry

Bericht door Zwartoog »

Wat Marp zegt: activeer Samba, dan kun je er via het netwerk bij.

Is dat te ingewikkeld, dan kun je als foolproof oplossing de HDD hardwarematig ompluggen. Ofwel: als je wilt updaten trek je hem uit je Pi (als die uit staat), en stop je hem in je laptop.

Maar 2 TB HDD? Dat gaat behoorlijk vibreren, ook de superstillen. Ofwel: je zult door de muziek heen altijd je HDD horen draaien. Ik zou op z'n minst voor een SSD kiezen in een mediaspeler. Heb je ook geen extra voeding nodig. 2 TB SSD's zijn nog duur...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2tb raspberry

Bericht door hannesie »

1 als server en een andere als speler is inderdaad een zekerder oplossing.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: 2tb raspberry

Bericht door OpaBert »

Zwartoog schreef:
Wat Marp zegt: activeer Samba, dan kun je er via het netwerk bij.

Is dat te ingewikkeld, dan kun je als foolproof oplossing de HDD hardwarematig ompluggen. Ofwel: als je wilt updaten trek je hem uit je Pi (als die uit staat), en stop je hem in je laptop.

Maar 2 TB HDD? Dat gaat behoorlijk vibreren, ook de superstillen. Ofwel: je zult door de muziek heen altijd je HDD horen

Heb geen verstand van software Maar dit kan ik wel oplossen
Gewoon de volumeknop wat verder open tot je de HDD niet meer hoort :lol:

draaien. Ik zou op z'n minst voor een SSD kiezen in een mediaspeler. Heb je ook geen extra voeding nodig. 2 TB SSD's zijn nog duur...
Gebruikersavatar
Zwartoog
Berichten: 343
Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: 2tb raspberry

Bericht door Zwartoog »

Dat werkt bij klassiek niet zo goed Bert

*ting ting ting ting *BAMM*BAMM*BRAMMMEDEBAMM*

:bakkie:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2tb raspberry

Bericht door hannesie »

Mijn video hd schijven van 2 TB maken echt geen onnodige trillingen, die hebben wel wat beters te doen :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: 2tb raspberry

Bericht door OpaBert »

Zwartoog schreef:
Dat werkt bij klassiek niet zo goed Bert

*ting ting ting ting *BAMM*BAMM*BRAMMMEDEBAMM*

:bakkie:
Is dat roeren in je koffie en dan liet je hem van tafel donderen :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”