9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
ok thanks, ik dacht misschien een bouwprojectje wat hier op het forum heeft gestaan 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
yes, die was t idd, bedanktmotoindo schreef:Die hoorntjes zijn kindjes van Markus Klug
...
die op facebook met zijn KlugHoerner pagina al jaren de aandacht trekt van zba'ers van over de hele wereld.
...
je zou ze alleen al voor t mooie houtwerk willen hebben
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Ik was support agent bij Sykes voor Microsoft Word en Excel. Bink was mijn fietsmaatje, tot voor kort inderdaad...motoindo schreef:Yup, ik deed toentertijd - 1992/1993 - het systeem beheer voor de Benelux vanuit Hoofddorp en zat in het zelfde gebouw als de product support services waar Bink, Bas en Alex werkte. Een aantal van die oud collega's zijn irritant vroeg overleden waaronder Bink en Marco Diels die toen de PSS leiding had. Ik voelde dat in 2003 aankomen en ben er toen uitgestapt, nooit spijt van gehad al mis ik het vorstelijke salaris wat iedere maand weer als vanzelf op mijn rekening stond nog regelmatigsatefan schreef:Dan ken jij Andre Binkhorst, Alex Vermeule, Bas Wassenaar etc ook?
Was een erg leuk en vooral ook hecht clubje van nerds, randdebielen en startrek fanaten die met enige regelmaat samen op stap gingen. Weet niet meer precies van wanneer de foto dateert maar volgens de facebook comments was het bij Appolonia in Hilversum, tweede van links ben ik samen met Janine die tegenover mij zit, helemaal linksachter zit volgens mij Bink.pss.microsoft.jpg gewoon roken aan tafel
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Dat was nog voorzichtig uitgedrukt inderdaad.....hannesie schreef:Het ziet er imposant uit, maar of ik dan op die manier ook de muziek beleef?![]()
![]()
Ik ben er niet van onder de indruk geraakt.
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Politiek correct zeg maardre schreef:Dat was nog voorzichtig uitgedrukt inderdaad.....hannesie schreef:Het ziet er imposant uit, maar of ik dan op die manier ook de muziek beleef?![]()
![]()
Ik ben er niet van onder de indruk geraakt.
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Henkjan schreef:yes, die was t idd, bedanktmotoindo schreef:Die hoorntjes zijn kindjes van Markus Klug
...
die op facebook met zijn KlugHoerner pagina al jaren de aandacht trekt van zba'ers van over de hele wereld.
...
je zou ze alleen al voor t mooie houtwerk willen hebben
Zo te zien is Pink Floyd ook klant geweest bij dit heerschap...
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Denk toch dat heer Schap daar wat inspiratie van heeft opgedaan 
Mooie foto Ray. Zitten we hier te mieren over de beste kasten, al dan niet OB, CB, BR, filters, DSP en noem maar op aan gefreak. Onzin, je plemt gewoon wat toeters op een stapel, beetje van dit en een beetje van dat, en je wordt een legende
Mooie foto Ray. Zitten we hier te mieren over de beste kasten, al dan niet OB, CB, BR, filters, DSP en noem maar op aan gefreak. Onzin, je plemt gewoon wat toeters op een stapel, beetje van dit en een beetje van dat, en je wordt een legende
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Nou ja, als je hard wil spelen dan is dit een idee natuurlijk. Als t mooi moet dan is t een heel ander verhaal...Pjotr schreef:Denk toch dat heer Schap daar wat inspiratie van heeft opgedaan
Mooie foto Ray. Zitten we hier te mieren over de beste kasten, al dan niet OB, CB, BR, filters, DSP en noem maar op aan gefreak. Onzin, je plemt gewoon wat toeters op een stapel, beetje van dit en een beetje van dat, en je wordt een legende
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Veel opnames van Pink Floyd zijn qua geluidskwaliteit anders bovengemiddeld goed te noemen...
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Ja, de opname zelf is een heel ander verhaal natuurlijk. Maar ze door deze toeters afspelen...daar ging t toch om?ray5150 schreef:Veel opnames van Pink Floyd zijn qua geluidskwaliteit anders bovengemiddeld goed te noemen...
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Well, what if I told you that a number of classic Pink Floyd albums, including The Wall, were mixed on a pair of Philips RH544s? Andy Jackson, David Gilmour's long-time engineering collaborator, takes over the story:
"I didn't work on The Wall project but we were still using the 544s after that on The Final Cut, The Division Bell and on Roger [Waters]'s Pros & Cons Of Hitchhiking album. I owned a pair for a while. What they seemed to provide was bottom–end extension, much more than anything else of that size. It was also actually really hard to get a mix to sound good on them, so you really had to work at it.
https://www.soundonsound.com/music-busi ... lips-rh544
"I didn't work on The Wall project but we were still using the 544s after that on The Final Cut, The Division Bell and on Roger [Waters]'s Pros & Cons Of Hitchhiking album. I owned a pair for a while. What they seemed to provide was bottom–end extension, much more than anything else of that size. It was also actually really hard to get a mix to sound good on them, so you really had to work at it.
https://www.soundonsound.com/music-busi ... lips-rh544
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Ton, ik heb jouw monitors ARA-met DXT in Hengelo gehoord en vond ze erg mooi klinken. Ik ben benieuwd naar het topic.tonvandeacker schreef:Natuurlijk kom ik ook. .......Ik neem mee,
DXT-ARA (komt nog een topic van)
......................
Was er die dag ook iemand die Ton's ARA's ook heeft gehoord en ook de originele ARA's (met SB TW29R-B tweeters) kent? Ik ben benieuwd naar het verschil... Iemand die er iets over kan zeggen?
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Hoi HansHans Nootdorp schreef:Ton, ik heb jouw monitors ARA-met DXT in Hengelo gehoord en vond ze erg mooi klinken. Ik ben benieuwd naar het topic.tonvandeacker schreef:Natuurlijk kom ik ook. .......Ik neem mee,
DXT-ARA (komt nog een topic van)
......................
Was er die dag ook iemand die Ton's ARA's ook heeft gehoord en ook de originele ARA's (met SB TW29R-B tweeters) kent? Ik ben benieuwd naar het verschil... Iemand die er iets over kan zeggen?
De DXT ARA word in mijn nieuw project verwerkt naar de T-Vox 2.1.
Daar krijgt de set extra ondersteuning van een subwoofer.
Mocht je wat willen weten over het origineel project dan kun je me mailen als je wilt.
Hier is geen topic van.
Ton
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Ton, is het een idee om toch een heel kort topic te maken waarin jij alleen wat beknopte info geeft?tonvandeacker schreef:Hoi HansHans Nootdorp schreef:Ton, ik heb jouw monitors ARA-met DXT in Hengelo gehoord en vond ze erg mooi klinken. Ik ben benieuwd naar het topic.tonvandeacker schreef:Natuurlijk kom ik ook. .......Ik neem mee,
DXT-ARA (komt nog een topic van)
......................
Was er die dag ook iemand die Ton's ARA's ook heeft gehoord en ook de originele ARA's (met SB TW29R-B tweeters) kent? Ik ben benieuwd naar het verschil... Iemand die er iets over kan zeggen?
De DXT ARA word in mijn nieuw project verwerkt naar de T-Vox 2.1.
Daar krijgt de set extra ondersteuning van een subwoofer.
Mocht je wat willen weten over het origineel project dan kun je me mailen als je wilt.
Hier is geen topic van.
Ton
Bijv. hoe jij je het filter (t.o.v. de originele ARA hebt aangepast. En misschien nog kastaanpassingen?
En heb je zelf wel eens de originele ARA beluisterd en zo ja, hoe anders klinkt jouw versie met DXT-tweeter?
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: 9e luisterdag Oost Nederland zaterdag 1 februari 2020
Hans
In het topic van de T-Vox 2.1 komt het schema aan bod en dit is dezelfde als de DXT ARA.
Het filter is kompleet anders...ik heb de overgangs frequentie op 1700 Hz zitten.
Ik heb vorig jaar in Hengelo de ARA gehoord en was meteen onder de indruk.
Het verschil is na een jaar niet te vergelijken...zo'n goed geluid geheugen heb ik niet.
Of de DXT beter of slechter klinkt dan de TW29R kan ik ook niet beoordelen.
Ik ben een fan van de DXT vooral om zijn grote sweet spot...en hij klinkt gewoon prettig.
De kast is gewoon 16 liter inhoud met afgeschuinde voorkant zoals bij mijn Scamo15...van binnen geen speciale dingen zoals de ara.
Ik mail je het filterschema zo wel.
Bedankt voor de belangstelling.
Groetjes
In het topic van de T-Vox 2.1 komt het schema aan bod en dit is dezelfde als de DXT ARA.
Het filter is kompleet anders...ik heb de overgangs frequentie op 1700 Hz zitten.
Ik heb vorig jaar in Hengelo de ARA gehoord en was meteen onder de indruk.
Het verschil is na een jaar niet te vergelijken...zo'n goed geluid geheugen heb ik niet.
Of de DXT beter of slechter klinkt dan de TW29R kan ik ook niet beoordelen.
Ik ben een fan van de DXT vooral om zijn grote sweet spot...en hij klinkt gewoon prettig.
De kast is gewoon 16 liter inhoud met afgeschuinde voorkant zoals bij mijn Scamo15...van binnen geen speciale dingen zoals de ara.
Ik mail je het filterschema zo wel.
Bedankt voor de belangstelling.
Groetjes
