Een Seas luidspreker........

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een Seas luidspreker........

Bericht door dre »

Mooie woorden! :dank:
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Een Seas luidspreker........

Bericht door Hans Nootdorp »

Dré: kun je wat misschien info geven voor de potentiële nabouwers?
Zoals: kastafmetingen (in- en uitwendig), BRpijp-maten, info dempingsmateriaal.

Is wel leuk als ze worden nagebouwd, toch? En belangstelling kun je vast wel verwachten nu jouw creatie het in de ontwerpwedstrijd 2020 zo goed heeft gedaan.

En buiten de wedstrijd: heb je nog filtertweaks (andere type componenten) als tip die volgens jou nog lekkerder klinken?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een Seas luidspreker........

Bericht door dre »

Seas response.JPG
Seas response1.JPG
Seas fase.JPG
Seas electric.JPG
Seas filter.JPG
Seas onderdelen..JPG
het kastje heeft een inhoud van 8 liter met de uitwendige maten HxBxD 306mm x 192mm x 255mm
inwendige maten HxBxD 260mm x 150mm x 210mm

De demping op de wanden is Felt mat https://www.rumoh.eu/accessories/dampin ... 0/felt-mat
Voor de rest een half vel BAF en een streng Bailey's lonnghair wol.
µ0F294~3.JPG
µ08DD6~3.JPG
µ083E4~3.JPG
De poort is een Visaton BR 19.24 gewoon op de standaard lengte.

De parallel weerstand van de tweeter kan ook prima naar 10 ohm als je het hoog een klein beetje wil dempen.
Ik heb ook nog wat lopen stoeien met het filter en de 0.22uF verbeteren naar Audyn Cap plus en de condensator parallel aan de woofer naar Jantzen Superior Z-cap geven nog wat extra's.
Weerstanden naar Superes kan ik ook aanbevelen.
Laatst gewijzigd door dre op zo 23 feb 2020, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een Seas luidspreker........

Bericht door dre »

Hans Nootdorp schreef:
En buiten de wedstrijd: heb je nog filtertweaks (andere type componenten) als tip die volgens jou nog lekkerder klinken?
Het blijft een kwestie van testen....
Het zoeken naar de perfecte balans,dus een combinatie van de soort demping en de juiste hoeveelheid is ook heel belangrijk.
Filtercomponenten kunnen best veel doen,maar alles valt en staat bij een correct filter.
Daarbij is goed fasegedrag misschien nog wel belangrijker als een kaarsrechte response.

Ik vind dat de cap test van Tony de eigenschappen prima omschrijft,daar kun je prima mee uit de voeten.
Al moet het wel in verhouding blijven met de gebruikte units.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een Seas luidspreker........

Bericht door dre »

En ze zijn ook te koop! :sure:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Een Seas luidspreker........

Bericht door Leeuwarden »

Foto en prijs?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een Seas luidspreker........

Bericht door dre »

Foto pagina 1,maar verse komen er aan.
€400
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Een Seas luidspreker........

Bericht door Hans Nootdorp »

Duidelijk toelichting Dre. Bedankt, mede namens andere (potentiele) nabouwers. =D>
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”