op hun website kan ik dat niet vindenrichard schreef:Misschien eens bijarchitect schreef:multiplex is een goed idee, dat is veel sterker inderdaad dan mdf; maar dan haal ik het niet bij de gammaDoelandBouwkern in Gorredijk kijken. Die hebben meestal wel wat beter spul dan een gemiddelde Gamma of Praxis.
OBSP open-baffle-speaker-project
Moderator: Beheerdersteam
Re: OBSP open-baffle-speaker-project
- anonamemouse
Bel eens een meubelmaker, die hebben het zeker en van de beste kwaliteit.
In Sneek zit ook een Jongeneel, da’s een groothandel maar meestal kun je bij hun particulier ook wel terecht.
ik denk dat ik het front eerst maar eens zo ga proberen
Bruynzeel hechthout Suprahecht is ook geen rommel. Daarvoor zou je bij een jachtbouwer kunnen informeren, die heb je wel in de buurt van Drachten. Kost wel een paar centen.anonamemouse schreef:Bel eens een meubelmaker, die hebben het zeker en van de beste kwaliteit.
Dat Suprahecht is inderdaad superspul met A/A kaliteit, dat vind je bijna niet. Ik wil het front echter wel wit afwerken, dus is de naadloze defineer esthetisch niet van meerwaarde.
De stevigheid is wel een dinegtje; ik puzzel daar nog op. Daar waar het bovendeel overgaat in de de rond rondom de woofer is een kwestbaar punt. Ik denk eraan om de baffle te maken van 22mm plaat met daaroverheen 6mm die ook de rolranden van de woofer afdekt en zo meer stevigheid geeft, zie afbeelding.
Technisch zit ik nog met de vraag of ik de amt beter vrij kan ophangen of net zo goed in de baffle kan verwerken. Voor de midhoog (Scanspeak 10F) is het wel duidelijk dat vrij ophangen effect heeft op de afstraling.
De stevigheid is wel een dinegtje; ik puzzel daar nog op. Daar waar het bovendeel overgaat in de de rond rondom de woofer is een kwestbaar punt. Ik denk eraan om de baffle te maken van 22mm plaat met daaroverheen 6mm die ook de rolranden van de woofer afdekt en zo meer stevigheid geeft, zie afbeelding.
Technisch zit ik nog met de vraag of ik de amt beter vrij kan ophangen of net zo goed in de baffle kan verwerken. Voor de midhoog (Scanspeak 10F) is het wel duidelijk dat vrij ophangen effect heeft op de afstraling.
De Minidsp OpenDRC-DA8 heb ik binnen. Vandaag eens gespeelt met de instellingen om mijn Orions mee aan te sturen. Werkt mooi, aan FIR ben ik nog niet toegekomen.
Komt er nog een design met rondingen aan de bovenzijde van de baffles?
De bovenhoeken van de baffle rond,misschien het 'gat' ook aan de binnenzijde.
hoi dre, ik vind het wel mooi dat hij hoekig begint onder en boven hoekig eindigt
maar voor jou teken ik hem toch even uit
model kerkraam; kids zeggen spontaan pik; thermometer; de ontstane vorm roept diverse associaties op hier
model kerkraam; kids zeggen spontaan pik; thermometer; de ontstane vorm roept diverse associaties op hier
- pappaleo
- Contacteer:
Dat interesseert je toch zeker geen bal?architect schreef:hoi dre, ik vind het wel mooi dat hij hoekig begint onder en boven hoekig eindigt
nee, dat is ook zo; persoonlijk vind ik de derde witte vanaf links de beste keuze; ik heb deze tekenoefening puur gedaan voor drepappaleo schreef:Dat interesseert je toch zeker geen bal?architect schreef:hoi dre, ik vind het wel mooi dat hij hoekig begint onder en boven hoekig eindigt
Maar als de tweeter nu 1 positie lager, en de ronde unit boven , dat lijkt mij dan wel anders.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je kunt blijven tekenen tot je ons weegt, maar het blijft een behoorlijke Barbapappa gehalte hebben door die ronde pijp.architect schreef:nee, dat is ook zo; persoonlijk vind ik de derde witte vanaf links de beste keuze; ik heb deze tekenoefening puur gedaan voor drepappaleo schreef:Dat interesseert je toch zeker geen bal?architect schreef:hoi dre, ik vind het wel mooi dat hij hoekig begint onder en boven hoekig eindigt
En dan de hoeken afronden en niet de hele bovenkant...moet even aan de ‘slanke dipool’ denken van Martijn Hhannesie schreef:Maar als de tweeter nu 1 positie lager, en de ronde unit boven , dat lijkt mij dan wel anders.
Zo’n mooie speaker
Ja helaas wel he?ds23man schreef:
Je kunt blijven tekenen tot je ons weegt, maar het blijft een behoorlijke Barbapappa gehalte hebben door die ronde pijp.
Ik dacht meer alleen de hoeken rond......
Zo'n dildo vind ik ook niet de bedoeling......
Zo'n dildo vind ik ook niet de bedoeling......
barbapapa heb ik vroeger niet veel gekeken vandaar dat die associatie bij mij niet direct opkomt;
ik ben ook bang dat deze associatie voor ds23man wellicht ook niet verdwijnt zolang de 18 inch blijft
de speaker van Martijn H is prachtig maar met beperkter Sd*Xmax schat ik in.
bijgaand een nieuw model, iets hoger en meer open, functioneel-esthetisch logischer
ik ben ook bang dat deze associatie voor ds23man wellicht ook niet verdwijnt zolang de 18 inch blijft
de speaker van Martijn H is prachtig maar met beperkter Sd*Xmax schat ik in.
bijgaand een nieuw model, iets hoger en meer open, functioneel-esthetisch logischer
Als je goed kijkt staat er in de hoek een gesloten, actief gecorrigeerde CSS SDX15, had ie er 4 van....architect schreef:de speaker van Martijn H is prachtig maar met beperkter Sd*Xmax schat ik in.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ja, zal ik niet snel vergeten toen hij die kwam halen bij mij, 4 van die dingen achterin een 924... was krapShadow schreef:Als je goed kijkt staat er in de hoek een gesloten, actief gecorrigeerde CSS SDX15, had ie er 4 van....architect schreef:de speaker van Martijn H is prachtig maar met beperkter Sd*Xmax schat ik in.
Ja en dan 8x SDX7, ik denk dat ie Sd en Xmax genoeg had ja...Henkjan schreef:ja, zal ik niet snel vergeten toen hij die kwam halen bij mij, 4 van die dingen achterin een 924... was krapShadow schreef:Als je goed kijkt staat er in de hoek een gesloten, actief gecorrigeerde CSS SDX15, had ie er 4 van....architect schreef:de speaker van Martijn H is prachtig maar met beperkter Sd*Xmax schat ik in.
sdx7
xmax = 11,1 mm
sd = 128 cm2
vd = 142 cm3
vd van 8 stuks = 1137 cm3
xls10
xmax = 12,5 mm
sd = 333 cm2
vd = 416 cm3
vd van 4 stuks (Orion) = 1665 cm3 bij film heb ik zeker een extra lowcut nodig omdat ik anders xmax tekort kom
18sw115
xmax = 14 mm
sd = 1210 cm2
vd = 1694 cm3
vd van 2 stuks = 3388 cm3
daar komt nog bij de dat afstand tussen voor- en achterzijde in het ontwerp van Martijn H relatief klein is
wat ten koste gaat van diepgang
de conclusie is vlot te trekken dat het ontwerp van Martijn H beperkt is qua diepgang en geluidsdruk
die aanvullende subs zijn dus ook nodig voor meer diepgang en geluidsdruk
ze zien er wel erg mooi uit moet ik zeggen, optisch een geslaagd ontwerp
zelf zie ik wel het nut in van de 18 inch in de buis - dat levert wel een wat meer ongewoon ontwerp op
dat voor sommigen de associatie oproept met barbapapa
xmax = 11,1 mm
sd = 128 cm2
vd = 142 cm3
vd van 8 stuks = 1137 cm3
xls10
xmax = 12,5 mm
sd = 333 cm2
vd = 416 cm3
vd van 4 stuks (Orion) = 1665 cm3 bij film heb ik zeker een extra lowcut nodig omdat ik anders xmax tekort kom
18sw115
xmax = 14 mm
sd = 1210 cm2
vd = 1694 cm3
vd van 2 stuks = 3388 cm3
daar komt nog bij de dat afstand tussen voor- en achterzijde in het ontwerp van Martijn H relatief klein is
wat ten koste gaat van diepgang
de conclusie is vlot te trekken dat het ontwerp van Martijn H beperkt is qua diepgang en geluidsdruk
die aanvullende subs zijn dus ook nodig voor meer diepgang en geluidsdruk
ze zien er wel erg mooi uit moet ik zeggen, optisch een geslaagd ontwerp
zelf zie ik wel het nut in van de 18 inch in de buis - dat levert wel een wat meer ongewoon ontwerp op
dat voor sommigen de associatie oproept met barbapapa
Nee. Niet functioneel en niet esthetisch naar mijn mening (te grote afstand tussen de units en zwabberstokken).architect schreef:... iets hoger en meer open, functioneel-esthetisch logischer
Maar ik heb ook wel naar Barbapapa gekeken.architect schreef:persoonlijk vind ik de derde witte vanaf links de beste keuze;