EMINENCE LAB12 woofer

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ralf

EMINENCE LAB12 woofer

Bericht door ralf »

kom op het web positieve ervaringen tenen over deze woofer
heb ook een ontwerp gevonden namelijk de BK Electronics Monolith
een subwoofer met een 95 ltr basreflex afstemming
de ontwerper van deze subwoofer heeft de Lab12 getest tegen de adire shiva en de peerless xls12 en heeft uiteindelijk voor de Lab12 gekozen
woofer kost ron de 180 euro en lijkt me zeer interessant voor een diy subwoofer project
iemand ervaring met deze PA woofer, wil hem zeld in een gesloten kast van 50-60 ltr gaan plaatsen
michiel

Bericht door michiel »

De Lab12 is een redelijk forse driver met een extreem stijve conus! Ik heb de driver meerdere malen in de LAB horn horen spelen. En dat is toch wel heel erg deftig!!!
Maar dat zegt nog niets over de kwaliteiten in een br of gesloten kast, aangezien de hoorn een enorme toegevoegde waarde heeft.

De driver heeft wel een zwak punt... In de praktijk bleek dat de rolrand toch niet zo stevig was als men had gehoopt. Maar daar zou ik niet zo nauw op kijken, want de belasting op de driver in een hoorn met 750-1000 watt er achter is wel ff wat anders dan in een gesloten kast voor thuis gebruik.

Als je in de simulatie een beetje mooie resultaten kan behalen zou ik deze driver zeker niet laten liggen!
ralf

Bericht door ralf »

er moet dus ook een emodificeerde versie vd lab12 zijn met een rubberen rand, foam trekt mij ook niet zo, beetje bose achtig
Plaats reactie