Kolere wat klein,maar gelukt
DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Moderator: Beheerdersteam
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
De thinfilm 82 ohm SMD serie weerstandjes waren binnen.
Kolere wat klein,maar gelukt
Kolere wat klein,maar gelukt
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Je hebt de smaak te pakken en monteert nu ook draadweerstanden aan de oppervlakte, zie ik
Ziet er goed uit, ik word steeds benieuwder.
Ziet er goed uit, ik word steeds benieuwder.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
De laatste onderdelen voor de dac print waren binnen.
De dac is nu gereed voor het testen.
Nu nog een aantal voedingen bij elkaar scharrelen en nog even wachten op de USB/I2S omzetter.
Of ik probeer het eerst met een Raspberry of een Odroid of een Amanero
De dac is nu gereed voor het testen.
Nu nog een aantal voedingen bij elkaar scharrelen en nog even wachten op de USB/I2S omzetter.
Of ik probeer het eerst met een Raspberry of een Odroid of een Amanero
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Vandaag gekeken wat ik nog aan voedingen had liggen.
Kwam er achter dat ik geen Salas shunt 5V negatief meer had.
Wat ik had is op gebruikt in mijn dac,s.
Dan maar wat lezen hoe ik dat toen gebouwd heb en of er nog genoeg onderdelen op de plank liggen.
Eerst maar eens het ontwerp van de voeding aanpassen naar mijn huidige maatstaven.
Dus graven in mijn archief,waar heb ik dat
En de boel aanpassen.
En dan staat er op de keukentafel nog mijn 6V6 buizen voorversterker op een plankje,wat eerst ontmanteld moet worden.
De versterker speelt goed en is klaar om ingebouwd te worden,maar dat doen we wel als de weercijfers ruim boven de 10 graden zitten.
Al met al nog even geduld .
Kwam er achter dat ik geen Salas shunt 5V negatief meer had.
Wat ik had is op gebruikt in mijn dac,s.
Dan maar wat lezen hoe ik dat toen gebouwd heb en of er nog genoeg onderdelen op de plank liggen.
Eerst maar eens het ontwerp van de voeding aanpassen naar mijn huidige maatstaven.
Dus graven in mijn archief,waar heb ik dat
En de boel aanpassen.
En dan staat er op de keukentafel nog mijn 6V6 buizen voorversterker op een plankje,wat eerst ontmanteld moet worden.
De versterker speelt goed en is klaar om ingebouwd te worden,maar dat doen we wel als de weercijfers ruim boven de 10 graden zitten.
Al met al nog even geduld .
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
De voeding is er klaar voor.
Nog wat touwtjes knopen dan kan de stekker er in
Nog wat touwtjes knopen dan kan de stekker er in
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Spannend! Staan er tien parallelregelaars op die print rechts?
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Zijn 5 salas shunt (mosfet) voedingen waarvan ik 4 gebruik voor de dac.
Drie regelaars staan op +- 60mA ingesteld voor de dac chip en 1 op +- 150mA voor het verdere digitale gedeelte van de print.
Wat links staat is de voeding voor de I2S aansturing,Odroid C1+ als muziek speler en Amanere USB naar I2S omzetter.
Drie regelaars staan op +- 60mA ingesteld voor de dac chip en 1 op +- 150mA voor het verdere digitale gedeelte van de print.
Wat links staat is de voeding voor de I2S aansturing,Odroid C1+ als muziek speler en Amanere USB naar I2S omzetter.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Oke, de touwtjes er aan.
Alle spanningen gecontroleerd.
Alle aansluitingen gecontroleerd.
O droid C1+ er aan gezet als speler met Max2play als software.
De Odroid hangt dan via USB aan de Amanero USB naar I2S omzetter die dan via jumperwire aan het dac bordje hangt.
Het IP adres van de Odroid opgezocht en via de webinterfase van Max2play de speler op Amanero gezet.
Mijn buizenspul opgestart en het signaal direct van de 200 ohm I/V weerstanden afgetapt dus zonder buizenvoortrap zo de 6N23P voorversterker in.
En dan kan de stekker er in
Even voelen of er ergens iets overmatig warm wordt in de voeding,nee dus.
Muziek er op en spelen maar
Hij doet het
Kon niet te veel luisteren de vrouw kijkt schaatsen,komt nog wel.
Geen rook, geen bijgeluiden geen haperingen en genoeg volume alleen op de I/V weerstanden.
Klonk nog een beetje vlak,maar dat is nieuwigheid,na een half uur spelen trok dat al wat bij.
Snel wat door mijn collectie gezapt alles is er
Alle spanningen gecontroleerd.
Alle aansluitingen gecontroleerd.
O droid C1+ er aan gezet als speler met Max2play als software.
De Odroid hangt dan via USB aan de Amanero USB naar I2S omzetter die dan via jumperwire aan het dac bordje hangt.
Het IP adres van de Odroid opgezocht en via de webinterfase van Max2play de speler op Amanero gezet.
Mijn buizenspul opgestart en het signaal direct van de 200 ohm I/V weerstanden afgetapt dus zonder buizenvoortrap zo de 6N23P voorversterker in.
En dan kan de stekker er in
Even voelen of er ergens iets overmatig warm wordt in de voeding,nee dus.
Muziek er op en spelen maar
Hij doet het
Kon niet te veel luisteren de vrouw kijkt schaatsen,komt nog wel.
Geen rook, geen bijgeluiden geen haperingen en genoeg volume alleen op de I/V weerstanden.
Klonk nog een beetje vlak,maar dat is nieuwigheid,na een half uur spelen trok dat al wat bij.
Snel wat door mijn collectie gezapt alles is er
Laatst gewijzigd door democles op za 11 jan 2020, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Meteen maar massa productie dan? Geintje
. Maar kicken dat ie in ieder geval speelt!
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Ja kicken
Marcel bedankt voor het schema en de moeite
Heb nu dus een NOS AD1865 dac met I2S aansluiting,dus niet meer afhankelijk van SPDIF en daar ging het om
Eerst dit alles maar een tijdje op inbranden zetten.
Marcel bedankt voor het schema en de moeite
Heb nu dus een NOS AD1865 dac met I2S aansluiting,dus niet meer afhankelijk van SPDIF en daar ging het om
Eerst dit alles maar een tijdje op inbranden zetten.
Laatst gewijzigd door democles op zo 12 jan 2020, 3:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Of de 192 Khz gehaald wordt test ik vandaag nog wel even.
Eerst zo,n bestand zoeken en kijken in VLC welke codec het is.
Eerst zo,n bestand zoeken en kijken in VLC welke codec het is.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Dan maar even zoeken naar een 192Khz bestand.
Ik vond dit.
F.ck bijna 2GB voor een CD,tje
Eerst maar even testen op de computer met VLC speler,deze geeft 32bit 192Khz Flac aan voor het bestand.
Dan maar proberen of het speelt op de AD dac.
En dat doet het zonder bijgeluiden of haperingen
Ik vond dit.
F.ck bijna 2GB voor een CD,tje
Eerst maar even testen op de computer met VLC speler,deze geeft 32bit 192Khz Flac aan voor het bestand.
Dan maar proberen of het speelt op de AD dac.
En dat doet het zonder bijgeluiden of haperingen
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Dank je Bert,en dat alles zonder ruis.
Luister nu met de koptelefoon er op.
Luister nu met de koptelefoon er op.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Je bent een topper

En dan ook nog de juiste muziek keuze!!!!
En dan ook nog de juiste muziek keuze!!!!
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Oke,de schakeling werkt nog steeds.
Klinkt nog wel anders als mijn eigen bouwsels maar er zit nog geen buizentrap achter dus eigenlijk geen vergelijk.
Mijn ontwerp in SMD maat kon me niet los laten,hoewel dat eigenlijk niet meer te doen is met een soldeerbout,toch maar verder gewerkt aan een twee laags ontwerp.
Hoe ik later alles er op bak vergt nog wat studie werk.
Nu heb ik in SPRINT 5, twee lagen getekend en wil daar gerbers van maken voor een printje van de Chinees,maar weet niet hoe , de manier werd een tijdje terug uitgelegd op het forum,alleen kan ik dat niet meer vinden. En hoeveel gerber files heb ik nodig?
Nog even een vraagje over de serie weerstandjes.
De afstanden van de baantjes zijn nu beduidend korter geworden,welke waarde kan ik nu het beste toepassen?
Klinkt nog wel anders als mijn eigen bouwsels maar er zit nog geen buizentrap achter dus eigenlijk geen vergelijk.
Mijn ontwerp in SMD maat kon me niet los laten,hoewel dat eigenlijk niet meer te doen is met een soldeerbout,toch maar verder gewerkt aan een twee laags ontwerp.
Hoe ik later alles er op bak vergt nog wat studie werk.
Nu heb ik in SPRINT 5, twee lagen getekend en wil daar gerbers van maken voor een printje van de Chinees,maar weet niet hoe , de manier werd een tijdje terug uitgelegd op het forum,alleen kan ik dat niet meer vinden. En hoeveel gerber files heb ik nodig?
Nog even een vraagje over de serie weerstandjes.
De afstanden van de baantjes zijn nu beduidend korter geworden,welke waarde kan ik nu het beste toepassen?
Laatst gewijzigd door democles op wo 15 jan 2020, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Netjes! Zolang het niet kleiner is dan 0805 is het prima met de soldeerbout te doen.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Weerstandjes/condensatoren 1206
IC,s SO-14 ,SO-16 en SO-28
Weerstandjes en condensatoren gaat wel lukken maar die IC pootjes
IC,s SO-14 ,SO-16 en SO-28
Weerstandjes en condensatoren gaat wel lukken maar die IC pootjes
