CNC zaagklus midden Nederland

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

quadesl
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 nov 2019, 17:02

CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door quadesl »

Mijn vorige connectie is gestopt met CNC zagen .. ik zoek dus iemand die me kan helpen met een stukje CNC werk.
ik heb de DXF bestanden nog. Gewoon simple 25MM MDF

Het gaat om SUBS voor mijn quads, ik heb er al 2 , maar wil er nog 3 ivm een surround-setup

Wie o Wie helpt me deze maand uit de brand !

Groet en bedankt voor het meedenken ... Wim
Bijlagen
het gaat om de subs voor de quads
het gaat om de subs voor de quads
CNC_inlinemastering_001_MODEL.png
CNC_inlinemastering_001.png
RobbinM
Berichten: 125
Lid geworden op: do 22 feb 2018, 3:25

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door RobbinM »

.
Laatst gewijzigd door RobbinM op di 23 jun 2020, 5:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door Leeuwarden »

Op dit forum even zoeken naar Audiomaniacs ook bekend als Frees Kees...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door Henkjan »

Welkom Wim , mooie set . zie ik daar een Emotiva?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door Barry2001 »

Leeuwarden schreef:
Op dit forum even zoeken naar Audiomaniacs ook bekend als Frees Kees...
Audiomanics bedoel je denk ik.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door Leeuwarden »

Barry2001 schreef:
Leeuwarden schreef:
Op dit forum even zoeken naar Audiomaniacs ook bekend als Frees Kees...
Audiomanics bedoel je denk ik.
Ja klopt! Dit soort versprekingen krijg je als je Kees persoonlijk kent :lol:
quadesl
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 nov 2019, 17:02

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door quadesl »

Bedankt voor jullie reacties ...

Naar mijn idee doet opmaatzagen.nl geen kromingen , alleen recht of full_circles .. klopt dat ?
Hoe kom ik in contact met Audiomanics / Kees ... website ?

Groet !
quadesl
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 nov 2019, 17:02

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door quadesl »

Henkjan schreef:
Welkom Wim , mooie set . zie ik daar een Emotiva?
yes, emotiva = pre_amp voor surround )) de B&W800's draaien op een Mark Levinson ))
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door Leeuwarden »

quadesl schreef:
Bedankt voor jullie reacties ...

Naar mijn idee doet opmaatzagen.nl geen kromingen , alleen recht of full_circles .. klopt dat ?
Hoe kom ik in contact met Audiomanics / Kees ... website ?

Groet !
http://techgraphix.nl/
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door ray5150 »

quadesl schreef:
Bedankt voor jullie reacties ...

Naar mijn idee doet opmaatzagen.nl geen kromingen , alleen recht of full_circles .. klopt dat ?
Hoe kom ik in contact met Audiomanics / Kees ... website ?

Groet !
Alsublieft :
memberlist.php?mode=viewprofile&u=647
http://www.techgraphix.nl/
quadesl
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 nov 2019, 17:02

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door quadesl »

TOP !
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door Walt »

Welke woofers zitten erin? Seas?
quadesl
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 nov 2019, 17:02

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door quadesl »

Walt schreef:
Welke woofers zitten erin? Seas?
correct !
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door OWC »

quadesl schreef:
Mijn vorige connectie is gestopt met CNC zagen .. ik zoek dus iemand die me kan helpen met een stukje CNC werk.
ik heb de DXF bestanden nog. Gewoon simple 25MM MDF

Het gaat om SUBS voor mijn quads, ik heb er al 2 , maar wil er nog 3 ivm een surround-setup

Wie o Wie helpt me deze maand uit de brand !

Groet en bedankt voor het meedenken ... Wim
opmaatzagen wist mij te vertellen dat ze inmiddels ook een CNC hebben, geen idee wanneer dat allemaal klaar is.

Stuur anders even een PM, ik heb nog een contact in Almere
Toxiq
Berichten: 56
Lid geworden op: di 01 mei 2018, 11:14

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door Toxiq »

Welke maat is dat ? ik kan tot 800x800 mm frezen, opspan bereik is 1000x1000mm
Is flevoland genoeg in het midden ?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door audiomanics »

Ik heb ook nog geen PM ontvangen…

Kees
quadesl
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 nov 2019, 17:02

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door quadesl »

Eigenlijk veel te laat, maar ja .. die feestdagen, helemaal van slag en tussendoor aan de gang met de subs.
Geweldig geholpen door Jeroen (Toxic) .. fijne samenwerking en voor mij eens daadwerkelijk een CNC in actie gezien ..
heel tof .. vandaar toch nog even een round-up van de klus ..

Nogmals heel tof /toxic en fijn forum zo !
Grt Wim
IMG_2342.jpg
IMG_2343.jpg
74C1998B-EF68-4399-B466-8419991FCC94.JPG
IMG_2347.jpg
IMG_2351.jpg
IMG_2352.jpg
00D43E31-8F90-4CA7-9109-BA356168C576.JPG
4F28D9F3-A791-4214-AC05-90FD07B09C51.JPG
9BA8196E-6D2B-4FCB-B1C6-6E2F2DD1CA46.JPG
IMG_2575.jpg
IMG_2619.jpg
IMG_2649.jpg
IMG_2658.jpg
e-sonic
Ook commercieel actief
Berichten: 36
Lid geworden op: di 05 okt 2004, 9:58
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door e-sonic »

Bericht gestuurd naar Toxiq, maar blijft in de uitbox hangen??
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door Barry2001 »

Totdat je bericht gelezen wordt blijft ‘ie in de uitbox staan.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door SARK »

Het is niet mijn bedoeling om mensen tegen de schenen te schoppen maar het valt me een beetje tegen dat er segmenten zichtbaar zijn in de rondingen. Met een bovenfrees (en wat handig Fröbelwerk om een lange cirkelgeleider te maken) wordt dit een stuk strakker.
Bijlagen
facetten.jpg
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door satefan »

SARK schreef:
Het is niet mijn bedoeling om mensen tegen de schenen te schoppen maar het valt me een beetje tegen dat er segmenten zichtbaar zijn in de rondingen. Met een bovenfrees (en wat handig Fröbelwerk om een lange cirkelgeleider te maken) wordt dit een stuk strakker.
Hmm. Lastig om te zien of de andere subs t ook hebben. Als dit zo is dan ligt t waarschijnlijk aan de DXF bestanden. Als je voor het renderen niet de juiste instellingen gebruikt dan krijg je inderdaad de segmenten te zien. Dat was ook het probleem wat ik in t begin met mijn cilinders ook had, maar met de juiste instelling is dit snel te verhelpen.

Maar achteraf zal t 'met de hand' moeten uiteraard.

Satefan
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door ray5150 »

Dat is met een schuurmachine en wat beleid toch ook makkelijk op te lossen ?
lijkt mij, tenminste.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door SSassen »

Als je segmenten ziet op een radius dan heb je een te klein aantal segmenten ingesteld in je CAD software.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door SARK »

SSassen schreef:
Als je segmenten ziet op een radius dan heb je een te klein aantal segmenten ingesteld in je CAD software.
Zo'n vermoeden had ik al :idea:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: CNC zaagklus midden Nederland

Bericht door audiomanics »

Of je had helemaal geen segmenten moeten instellen... Als ik zulke DXF bestanden krijg (Autodesk-Autocad is er een ster in om krommen te vernaggelen) dan trek ik daar een Beziercurve overheen of programmeer een cirkeldeel... Maar ik ben hiervoor niet gecontact…

Kees
Plaats reactie