Bondic

De echte doe het zelvert maakt zijn eigen gereedschap!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Bondic

Bericht door toetertje »

Iemand hier ervaring mee?
Is deze lijm echt zo goed, krijg een beetje het tellsell gevoel. :think:

https://pro-review.net/bondic/YT/NL/1/? ... bYQAvD_BwE
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Bondic

Bericht door anonamemouse »

Het enige dat ontbreekt is het trieste half Amerikaanse accent.
Ik zou het gewoon houden bij ca lijm, met een accelerator. Zit zeker voor eeuwig.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Bondic

Bericht door toetertje »

Ik heb eens bison bond gehad, met actuator. Dat beviel mij niet echt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bondic

Bericht door Shadow »

Tec7 eens proberen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bondic

Bericht door Pjotr »

toetertje schreef:
Ik heb eens bison bond gehad, met actuator. Dat beviel mij niet echt.
Is i.d.d. onbruikbare troep. Maar er bestaat wel degelijk goede professionele UV lijm.

UV uithardende lijmen en inkten bestaan al heel lang, daar is dat Bondic niet speciaal in. Zijn i.d.d. heel sterk. Alle glas van TV meubels e.d. wordt er mee gelijmd. Maar ook CD's worden met UV hardende inkten bedrukt: Is in een "flits" droog, letterlijk! Voorwaarde is wel dat je een sterke UV bron hebt en dat het UV ook bij de lijm kan komen.

Dat Bondic ziet er duur uit. Zal wel werken maar lijkt meer iets voor lijmofielen :lol: Google eens verder op "UV curing glue"
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Bondic

Bericht door toetertje »

Ik heb nu secondelijm van loctite, maar dat is ook een drama als je het niet vaak gebruikt.
Of de dop zit muurvast, of mijn vingers, of hij zit verstopt .....

Ik ga die tec7 ook even opzoeken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bondic

Bericht door Pjotr »

Toch is die van Locktite van de betere kwaliteit. Blijft bij mij wel een jaartje goed hoor. Wat je dus NIET moet doen is in de koelkast bewaren! Het hardt uit door de luchtvochtigheid en als het ergens erg vochtig is, is het in de koelkast!
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Bondic

Bericht door anonamemouse »

Shadow schreef:
Tec7 eens proberen?
Daar heb ik mijn luidsprekers mee in elkaar gelijmd. De beginhechting is niet geweldig, maar na een paar dagen is het echt bizar sterk.

https://youtu.be/SoMrOWzB-zw

https://youtu.be/HNFwBz01jRU
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Bondic

Bericht door toetertje »

tec7 lijkt mij niet echt geschikt voor de kleine reparaties.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bondic

Bericht door Pjotr »

Nee dat is een soort van kit. Wat ik veel voor kleine en snelle reparaties gebruik is Stabilit Express: https://www.pattex.de/de/products/klebs ... press.html Is een acrylaatlijm en lijmt zowat alles aan alles. Alleen helaas geen PE en PP. Verkrijgbaar bij de meeste modelbouwwinkels.
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Bondic

Bericht door Aaad »

toetertje schreef:
Ik heb nu secondelijm van loctite, maar dat is ook een drama als je het niet vaak gebruikt.
Of de dop zit muurvast, of mijn vingers, of hij zit verstopt ......
Het tuitje met een beetje vaseline of zo vet maken, dan kan het dopje moeilijk vast lijmen.
Je vingers vet maken kan natuurlijk ook. :lol:

Aad
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bondic

Bericht door Pjotr »

Ja, dat van die vingers zou toch inmiddels wel bekend moeten zijn :lol: Toen die secondelijm net op de markt was werkte ik bij het Dijkzichtziekenhuis in Rotterdam. Bij de eerste hulp kwamen daar toen toch zeker een 10-tal mensen per week met vastgelijmde vingers langs... :-" :relax:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Bondic

Bericht door toetertje »

Om ongelukken te voorkomen, hou ik de vaseline en de secondelijm maar zo ver mogelijk uit elkaar. :mrgreen: :mrgreen:
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Bondic

Bericht door Aaad »

toetertje schreef:
Om ongelukken te voorkomen, hou ik de vaseline en de secondelijm maar zo ver mogelijk uit elkaar. :mrgreen: :mrgreen:
Dat lijkt mij meer iets voor Audiobouwers en hun andere hobby('s). :lol:

Aad
Plaats reactie